Početna Magazin 2694 pregleda

Gorivo je nekada bilo jeftinije, no je li bilo i kvalitetno?

Točenje goriva

Iako je prosječna plaća 2000. godine bila samo 3326 kuna, moglo se kupiti zntatno više goriva nego danas...

Zašto je gorivo skupo i kad cijena nafte na tržištu pada? | Author: Arhiva foto: Arhiva

Mnogi dan-danas žalimo za vremenima kada je gorivo koštalo između 3 i 4 kune, a ne pitamo se kakvo smo gorivo tada točili u automobile. Prije 19 godina prosječna plaća jednoga Hrvata bila je 3326 kuna, a to je upola manje nego danas, ali moglo se kupiti znatno više goriva. Uzmemo li u obzir to što je 2000. godine litra goriva Eurosuper 98 stajala samo 4 kune i 20 lipa, prosječan bi Hrvat u svoga limenog ljubimca mogao uliti čak 792 litre goriva. Danas je to s plaćom 6464  kune nemoguće uopće zamisliti.

Točenje goriva | Author: Marko Prpić/PIXSELL foto: Marko Prpić/PIXSELL

Jednostavnim matematičkim izračunom došli smo do podatka kako je, s obzirom na trenutne cijene goriva (Eurosuper 100), prosječna plaća dovoljna za 622 litre goriva. Preračunamo li to u napunjene spremnike (40 litara) dolazimo do podatka kako je prije gotovo dva desetljeća jedan hrvatski državljanin mogao natočiti 20, a danas može 'samo' 16 punih rezervoara.

Zašto je gorivo skupo i kad cijena nafte na tržištu pada? | Author: Arhiva foto: Arhiva

U dizelaša priča je još gora. Prosječan si je Hrvat tada mogao priuštiti 950 litara ili 24 puna spremnika, a danas može samo 685 litara, odnosno 17 punih spremnika.
No nije sve tada bilo baš tako idealno. Početkom XXI. stoljeća gorivo je u nas bilo jeftino, ali i manje kvalitetno nego danas, toliko loše da neki renomirani autoproizvođači nisu htjeli prodavati svoje automobile s najboljim agregatima.

Provjerite ih: Stižu promjene na svim benzinskim postajama velika pogreška Krivo gorivo na INA-i: Koje su posljedice i što učiniti

Oni su tada tvrdili kako zbog slabe kvalitete goriva njihovi motori rade nepravilno i podložni su brzim i neotklonjivim kvarovima. Osim toga, danas automobili jednim 'tankom' mogu prevaliti otprilike 100 km više no prije 20 godina. Iako je to i dalje više nego dvostruka razlika, danas su u Lijepoj Našoj dostupni svi najmoderniji motori čiji se životni vijek s rastom kvalitete goriva produljio. Bilo kako bilo, svako vrijeme nosi svoje pa je zaključak ove priče da je nekada gorivo bilo puno jeftinije, ali i lošije.

 

Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

 

  • MARIA

    Pozdrav Prijatelji su Maria Guadalupe, ovdje sam kako bih informirao sve što sam doživio online kada sam tražio kredit. Izgubio sam mnogo novca tražeci zajam dok nisam upoznao VLADIMIRA FINANCIAL INVESTITORA. Tko mi je pomogao dobiti kredit od 60000 eura
  • Marin

    Ma ko pusi ove price? Ina bi se u Splitu mogla zvat Jadro ili Sumpor. Ono sto je danas na puno visoj razini su ulja. Ulja su uznapredovala nevjerojatno, i iz tog razloga danas se motori radu od nemjerljivo slabijih

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.