Iako je prosječna plaća 2000. godine bila samo 3326 kuna, moglo se kupiti zntatno više goriva nego danas...
Mnogi dan-danas žalimo za vremenima kada je gorivo koštalo između 3 i 4 kune, a ne pitamo se kakvo smo gorivo tada točili u automobile. Prije 19 godina prosječna plaća jednoga Hrvata bila je 3326 kuna, a to je upola manje nego danas, ali moglo se kupiti znatno više goriva. Uzmemo li u obzir to što je 2000. godine litra goriva Eurosuper 98 stajala samo 4 kune i 20 lipa, prosječan bi Hrvat u svoga limenog ljubimca mogao uliti čak 792 litre goriva. Danas je to s plaćom 6464 kune nemoguće uopće zamisliti.
Jednostavnim matematičkim izračunom došli smo do podatka kako je, s obzirom na trenutne cijene goriva (Eurosuper 100), prosječna plaća dovoljna za 622 litre goriva. Preračunamo li to u napunjene spremnike (40 litara) dolazimo do podatka kako je prije gotovo dva desetljeća jedan hrvatski državljanin mogao natočiti 20, a danas može 'samo' 16 punih rezervoara.
U dizelaša priča je još gora. Prosječan si je Hrvat tada mogao priuštiti 950 litara ili 24 puna spremnika, a danas može samo 685 litara, odnosno 17 punih spremnika.
No nije sve tada bilo baš tako idealno. Početkom XXI. stoljeća gorivo je u nas bilo jeftino, ali i manje kvalitetno nego danas, toliko loše da neki renomirani autoproizvođači nisu htjeli prodavati svoje automobile s najboljim agregatima.
Oni su tada tvrdili kako zbog slabe kvalitete goriva njihovi motori rade nepravilno i podložni su brzim i neotklonjivim kvarovima. Osim toga, danas automobili jednim 'tankom' mogu prevaliti otprilike 100 km više no prije 20 godina. Iako je to i dalje više nego dvostruka razlika, danas su u Lijepoj Našoj dostupni svi najmoderniji motori čiji se životni vijek s rastom kvalitete goriva produljio. Bilo kako bilo, svako vrijeme nosi svoje pa je zaključak ove priče da je nekada gorivo bilo puno jeftinije, ali i lošije.
Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Marin
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.