Zbog toga smo za sve ljubitelje štedljivog i učinkovitog pogona odlučili napraviti veliki pregled svih modela koji se na tržištu još nude s dizelskim motorima
Je li dizel mrtav? Apsolutno ne, u većini Europe, pa tako i u Hrvatskoj ima brojne pristaše. Prema podacima Promocija Plus u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je još uvijek 18,4 posto od svih novih prodanih automobila imalo dizelske motore, u njemačkoj je taj udio oko 15 posto, a u čitavoj Europi oko 11 posto. To uopće nije loš udio s obzirom na to koliko je modela tijekom posljednjih godina izgubilo svoje dizelske motore, odnosno koliko se ponuda dizelskih modela na tržištu smanjila.
Zbog toga smo za sve ljubitelje štedljivog i učinkovitog pogona odlučili napraviti veliki pregled svih modela koji se na tržištu još nude s dizelskim motorima. Sve je manje marki jer se velike korporacije poput Stellantisa gotovo više ne oslanjaju na dizelske motore u svojim automobilima. Njih se još intenzivno drže uglavnom samo njemačke marke.
Alfa Romeo
Malo iznenađenje, ali Alfa je na ovom popisu. Marka čiji su obožavatelji isprva bili uvelike protiv dizela ostaje jedan od "posljednjih Mohikanaca" i to s čak tri modela.
1.6 VGT-D, 96 kW (130 KS)
Giulia 2.2 Diesel, 154 kW (210 KS)
Stelvio 2.2 Diesel, 154 kW (210 KS)
Audi
Audi se i dalje uvelike oslanja na dizel, prvenstveno zbog flotnih kupaca. No, polako se ponuda na tom području prorjeđuje, primjerice s novim A5 .
A3 30 TDI, 85 kW (116 KS) / 35 TDI (110 kW (150 KS)
A5 2.0 TDI, 150 kW (204 KS)
A6 35 TDI, 120 kW (163 KS) / 40 TDI (quattro), 150 kW (204 KS) / 45 TDI quattro, 180 kW (245 KS) / 50 TDI quattro (210 kW (286 KS) / S6 TDI quattro 253 kW (344 KS)
A7 40 TDI (quattro), 150 kW (204 KS) / 45 TDI quattro, 180 kW (245 KS) / 50 TDI quattro (210 kW (286 KS) / S6 TDI quattro 253 kW (344 KS)
A8 50 TDI quattro (210 kW (286 KS)
Q2 30 TDI, 85 kW (116 KS) / 35 TDI (110 kW (150 KS)
Q3 35 TDI (quattro), 110 kW (150 KS) / 40 TDI quattro 147 kW (200 KS)
Q5 2.0 TDI, 150 kW (204 KS)
Q7 45 TDI quattro 170 kW (231 KS) / 50 TDI quattro 210 kW (286 KS)
Q8 45 TDI quattro 170 kW (231 KS) / 50 TDI quattro 210 kW (286 KS)
BMW
BMW također oprema gotovo cijelu svoju ponudu dizelskim motorima.
Serija 1 118d, 150 KS / 120d, 163 KS
Serija 2 Gran Coupe 218d, 150 KS / 220d, 163 KS
Serija 2 Coupe 220d, 190 KS
Serija 2 Active Tourer 218d, 150 KS / 220d, 163 KS / 223d xDrive, 211 KS
Serija 3 318d, 110 kW (150 KS) / 320d (xDrive), 140 kW (190 KS) / 330d (xDrive), 210 kW (286 KS) / M340d xDrive, 250 kW (340 KS)
Serija 4 420d (xDrive) 140 kW (190 KS) / 430d (xDrive), 210 kW (286 KS) / M440d xDrive, 250 kW (340 KS)
Serija 5 520d (xDrive), 145 kW (197 KS) / 540d xDrive, 223 kW (303 KS)
Serija 7 740d xDrive, 220 kW (299 KS)
Serija 8 840d xDrive, 250 kW (340 KS)
X1 sDrive 18d, 110 kW (150 KS) / sDrive 20d i xDrive 20d, 120 kW (163 KS) / xDrive 23d (155 kW / 211 KS)
X2 sDrive 18d, 110 kW (150 KS) / sDrive 20d i xDrive 20d, 120 kW (163 KS)
X3 20d xDrive, 145 kW (197 KS)
X4 xDrive 20d, 140 kW (190 KS) / xDrive 30d, 210 kW (286 KS), M40d, 250 kW (340 KS)
X5 xDrive 30d, 219 kW (298 KS) / xDrive 40d, 259 kW (352 KS)
X6 xDrive 30d, 219 kW (298 KS) / xDrive 40d, 259 kW (352 KS)
X7 xDrive 40d, 259 kW (352 KS)
Citroën
Dizelaši su igrali izuzetno važnu ulogu u Citroenima četrdesetak godina. Sada su gotovo izumrli, marka ima samo jedan dizelski motor u svojoj ponudi u modelu C5 Aircross . Nasljednik će vjerojatno biti bez njega od 2025. godine.
C5 Aircross BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
Cupra/Seat
Cupru i Seat prikazujemo zajedno, pogotovo jer su mnogi modeli obiju marki blisko povezani.
Leon 2.0 TDI, 85 kW (116 KS, samo Seat) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Ateca 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Cupra Formentor 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
DS
Marka DS, za razliku od Citroëna još uvijek nudi dizel u tri svoje serije modela.
DS3 BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
DS4 BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
DS7 BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
Fiat
Trenutna dizelska ponuda koja dolazi iz Fiata svodi se na jedan motor i model.
Tipo 96 kW (130 KS)
Ford
Ford je radikalno prorijedio ponudu dizelskih motora. A Focus će također biti ukinut 2025. godine.
Focus 1.5 TDCi, 85 kW (115 KS)
Ranger 2.0 TDCi, 125 kW (170 KS) / 2.0 TDCi 151 kW, (205 KS) 3.0 TD V6, 177 kW (240 KS)
Tourneo Connect 2.0 TDCi, 75 kW (102 KS) / 2.0 TDCi, 90 kW (122 KS)
Hyundai
Hyundai trenutno ima samo jedan dizelski model, ali s dva različita motora.
Tucson 1.6 CRDi 85 kW (115 KS) / 1.6 CRDi 2WD/4WD, 100 kW (136 KS)
Land Rover
Land Rover se može se pohvaliti izuzetno bogatom gamom dizelskih modela.
Evoque D165 AWD, 120 kW (163 KS) / D200 AWD, 150 kW (204 KS)
Discovery D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)
Discovery Sport D165 AWD, 120 kW (163 KS) / D200 AWD, 150 kW (204 KS)
Range Rover D300 AWD, 221 kW (300 KS) / D350 AWD, 257 kW (350 KS)
Range Rover Sport D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD, 221 kW (300 KS) / D350 AWD, 257 kW (350 KS)
Range Rover Velar D200 AWD, 150 kW (204 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)
Defender D200 AWD, 150 kW (204 KS) / D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)
Mazda
Kod Mazde je ponuda dizelaša dosta skromna, no nedavno ju je kao veliko iznenađenje povećao ogromni 3,3-litreni motor u CX-60 i CX-80.
CX-5 2.2 Skyactiv-D (AWD), 110 kW (150 KS) / 2.2 Skyactiv-D AWD, 135 (184 KS)
CX-60 3.3 e-Skyactiv D (RWD), 147 kW (200 KS) / 3.3 e-Skyactiv D (AWD) 187 kW (254 KS)
CX-80 3.3 e-Skyactiv D (AWD) 187 kW (254 KS)
Mercedes
Mercedes-Benz se u automobilima drži dizelskih automobila gotovo 80 godina. Ponuda je još uvijek uvjerljiva
A-klasa, B-klasa, CLA, GLA, GLB 180 d, 85 kW (116 KS) / 200 d, 110 kW (150 KS) / 220 d, 140 kW (190 KS)
C-klasa, GLC 200 d 48V, 120 kW (163 KS) / 220 d (4matic) 48V, 147 kW (200 KS) / 300 d (4matic) 48V, 195 kW (265 KS) / 300 de PHEV, 230 kW (313 KS)
CLE 220 d, 147 kW (200 KS)
E-klasa 200 d 48V, 120 kW (163 KS) / 220 d (4matic) 48V, 147 kW (200 KS) / 300 d (4matic) 48V, 195 kW (265 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS) / 300 de PHEV, 230 kW (313 KS)
S-klasa 350 d (4matic), 230 kW (313 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
GLE 300 d 4matic, 198 kW (269 KS) / 350 de PHEV 245 kW (333 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
GLS 350 d 4matic, 230 kW (313 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
G 400 d, 243 kW (330 KS)
T klasa 160 d, 70 kW (95 KS) / 180 d, 85 kW (116 KS)
Mini
Dizelski motor dostupan je samo u novom Countrymanu .
Countryman D 120 kW (163 KS)
Opel
Kao i kod drugih marki Stellantisa, dizel je također skoro nestao u Opelu.
Astra 1.5 D, 96 kW (130 KS)
Peugeot
Identično kao u Opelu, dizel je dostupan još samo u kompaktnom modelu.
308 BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
Škoda
Škoda se i dalje oslanja na dizel za svoje važne modele, koji su popularni u među flotnim kupcima.
Octavia 2.0 TDI, 85 kW (115 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Superb 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4x4, 142 kW (193 KS)
Karoq 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Kodiaq 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4x4, 142 kW (193 KS)
Toyota
Toyota se uvelike oslanja na hibride. Ali jedan model još uvijek ima dizel. To je novo izdanje Land Cruisera .
Land Cruiser 250 2.8 D-4D 4x4, 150 kW (204 KS)
VW
Dizelski motori uvijek su igrali važnu ulogu u marki Volkswagen. Ipak, ponuda dizelskih motora više nije tako široka kao što je bila prije nekoliko godina.
Golf 2.0 TDI, 85 kW (116 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Passat Variant 2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4Motion 142 kW (193 KS)
T-Roc 2.0 TDI, 85 kW (116 KS) / 2.0 TDI (4Motion), 110 kW (150 KS)
Tiguan 2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4Motion 142 kW (193 KS)
Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion, 170 kW (231 KS) / 3.0 V6 TDI 4Motion, 210 kW (286 KS)
Touran 2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Multivan 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Caddy 2.0 TDI, 75 kW (102 KS) / 2.0 TDI, 90 kW (122 KS)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.