Početna Magazin 787 pregleda

Je li dizel mrtav? Ne, ovo su svi modeli s dizelskim motorima na tržištu

FOTO: Volkswagen

Zbog toga smo za sve ljubitelje štedljivog i učinkovitog pogona odlučili napraviti veliki pregled svih modela koji se na tržištu još nude s dizelskim motorima

Je li dizel mrtav? Apsolutno ne, u većini Europe, pa tako i u Hrvatskoj ima brojne pristaše. Prema podacima Promocija Plus u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je još uvijek 18,4 posto od svih novih prodanih automobila imalo dizelske motore, u njemačkoj je taj udio oko 15 posto, a u čitavoj Europi oko 11 posto. To uopće nije loš udio s obzirom na to koliko je modela tijekom posljednjih godina izgubilo svoje dizelske motore, odnosno koliko se ponuda dizelskih modela na tržištu smanjila. 

Zbog toga smo za sve ljubitelje štedljivog i učinkovitog pogona odlučili napraviti veliki pregled svih modela koji se na tržištu još nude s dizelskim motorima. Sve je manje marki jer se velike korporacije poput Stellantisa gotovo više ne oslanjaju na dizelske motore u svojim automobilima. Njih se još intenzivno drže uglavnom samo njemačke marke. 

Author: Alfa Romeo foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo

Malo iznenađenje, ali Alfa je na ovom popisu. Marka čiji su obožavatelji isprva bili uvelike protiv dizela ostaje jedan od "posljednjih Mohikanaca" i to s čak ti modela. 

1.6 VGT-D, 96 kW (130 KS)
Giulia    2.2 Diesel, 154 kW (210 KS)
Stelvio    2.2 Diesel, 154 kW (210 KS)

Author: Audi foto: Audi

Audi

Audi se i dalje uvelike oslanja na dizel, prvenstveno zbog flotnih kupaca. No, polako se ponuda na tom području prorjeđuje, primjerice s novim A5 . 

A3    30 TDI, 85 kW (116 KS) / 35 TDI (110 kW (150 KS)
A5    2.0 TDI, 150 kW (204 KS)
A6    35 TDI, 120 kW (163 KS) / 40 TDI (quattro), 150 kW (204 KS) / 45 TDI quattro, 180 kW (245 KS) / 50 TDI quattro (210 kW (286 KS) / S6 TDI quattro 253 kW (344 KS)  
A7    40 TDI (quattro), 150 kW (204 KS) / 45 TDI quattro, 180 kW (245 KS) / 50 TDI quattro (210 kW (286 KS) / S6 TDI quattro 253 kW (344 KS) 
A8    50 TDI quattro (210 kW (286 KS)
Q2    30 TDI, 85 kW (116 KS) /  35 TDI (110 kW (150 KS)
Q3    35 TDI (quattro), 110 kW (150 KS) / 40 TDI quattro 147 kW (200 KS)
Q5    2.0 TDI, 150 kW (204 KS)
Q7    45 TDI quattro 170 kW (231 KS) / 50 TDI quattro 210 kW (286 KS)
Q8    45 TDI quattro 170 kW (231 KS) / 50 TDI quattro 210 kW (286 KS)

Author: BMW foto: BMW

BMW

BMW također oprema gotovo cijelu svoju ponudu dizelskim motorima. 

Serija 1    118d, 150 KS / 120d, 163 KS
Serija 2 Gran Coupe    218d, 150 KS / 220d, 163 KS
Serija 2 Coupe    220d, 190 KS
Serija 2 Active Tourer    218d, 150 KS / 220d, 163 KS / 223d xDrive, 211 KS
Serija 3    318d, 110 kW (150 KS) / 320d (xDrive), 140 kW (190 KS) / 330d (xDrive), 210 kW (286 KS) / M340d xDrive, 250 kW (340 KS)
Serija 4    420d (xDrive) 140 kW (190 KS) / 430d (xDrive), 210 kW (286 KS) / M440d xDrive, 250 kW (340 KS)
Serija 5    520d (xDrive), 145 kW (197 KS) / 540d xDrive, 223 kW (303 KS) 
Serija 7    740d xDrive, 220 kW (299 KS)
Serija 8    840d xDrive, 250 kW (340 KS)
X1    sDrive 18d, 110 kW (150 KS) / sDrive 20d i xDrive 20d, 120 kW (163 KS) / xDrive 23d (155 kW / 211 KS)
X2    sDrive 18d, 110 kW (150 KS) / sDrive 20d i xDrive 20d, 120 kW (163 KS) 
X3    20d xDrive, 145 kW (197 KS)
X4    xDrive 20d, 140 kW (190 KS) / xDrive 30d, 210 kW (286 KS), M40d, 250 kW (340 KS)
X5    xDrive 30d, 219 kW (298 KS) / xDrive 40d, 259 kW (352 KS)
X6    xDrive 30d, 219 kW (298 KS) / xDrive 40d, 259 kW (352 KS)
X7    xDrive 40d, 259 kW (352 KS)

Author: Mario Poje foto: Mario Poje

Citroën


Dizelaši su igrali izuzetno važnu ulogu u Citroenima četrdesetak godina. Sada su gotovo izumrli, , marka ima samo jedan dizelski motor u svojoj ponudi u modelu C5 Aircross . Nasljednik će vjerojatno biti bez njega od 2025. godine.

C5 Aircross    BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)

Author: Cupra foto: Cupra

Cupra/Seat

Cupru i Seat prikazujemo zajedno, pogotovo jer su mnogi modeli obiju marki blisko povezani. 

Leon    2.0 TDI, 85 kW (116 KS, samo Seat) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) 
Ateca    2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Cupra Formentor    2.0 TDI, 110 kW (150 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

D.S

Marka DS, za razliku od Citroëna još uvijek nudi dizel u tri svoje serije modela.

DS3    BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
DS4    BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)
DS7    BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)

Author: Fiat foto: Fiat

Fiat

Trenutna dizelska ponuda koja dolazi iz Fiata svodi se na jedan motor i model. 

Tipo    96 kW (130 KS)

Author: Ford foto: Ford

Ford 

Ford je radikalno prorijedio ponudu dizelskih motora. A Focus će također biti ukinut 2025. godine.

Focus    1.5 TDCi, 85 kW (115 KS)
Ranger    2.0 TDCi, 125 kW (170 KS) / 2.0 TDCi 151 kW, (205 KS) 3.0 TD V6, 177 kW (240 KS)
Tourneo Connect    2.0 TDCi, 75 kW (102 KS) / 2.0 TDCi, 90 kW (122 KS)

Author: Hyundai foto: Hyundai

Hyundai

Hyundai trenutno ima samo jedan dizelski model, ali s dva različita motora. 

Tucson    1.6 CRDi 85 kW (115 KS) / 1.6 CRDi 2WD/4WD, 100 kW (136 KS)

Author: Land Rover foto: Land Rover

Land Rover

Land Rover se može se pohvaliti izuzetno bogatom gamom dizelskih modela.

Evoque    D165 AWD, 120 kW (163 KS) / D200 AWD, 150 kW (204 KS)
Discovery     D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)
Discovery Sport    D165 AWD, 120 kW (163 KS) / D200 AWD, 150 kW (204 KS)
Range Rover    D300 AWD, 221 kW (300 KS) / D350 AWD, 257 kW (350 KS)  
Range Rover Sport    D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD, 221 kW (300 KS) / D350 AWD, 257 kW (350 KS)  
Range Rover Velar    D200 AWD, 150 kW (204 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)
Defender    D200 AWD, 150 kW (204 KS) / D250 AWD, 183 kW (249 KS) / D300 AWD 221 kW (300 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Mazda

Kod Mazde je ponuda dizelaša dosta skromna, no nedavno ju je kao veliko iznenađenje povećao ogromni 3,3-litreni motor u CX-60 i CX-80. 

CX-5    2.2 Skyactiv-D (AWD), 110 kW (150 KS) / 2.2 Skyactiv-D AWD, 135 (184 KS)
CX-60    3.3 e-Skyactiv D (RWD), 147 kW (200 KS) / 3.3 e-Skyactiv D (AWD) 187 kW (254 KS)
CX-80    3.3 e-Skyactiv D (AWD) 187 kW (254 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Mercedes 

Mercedes-Benz se u automobilima drži dizelskih automobila gotovo 80 godina. Ponuda je još uvijek uvjerljiva 


A-klasa, B-klasa, CLA, GLA, GLB    180 d, 85 kW (116 KS) / 200 d, 110 kW (150 KS) / 220 d, 140 kW (190 KS)
C-klasa, GLC    200 d 48V, 120 kW (163 KS) / 220 d (4matic) 48V, 147 kW (200 KS) / 300 d (4matic) 48V, 195 kW (265 KS) / 300 de PHEV, 230 kW (313 KS) 
CLE    220 d, 147 kW (200 KS)
E-klasa    200 d 48V, 120 kW (163 KS) / 220 d (4matic) 48V, 147 kW (200 KS) / 300 d (4matic) 48V, 195 kW (265 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS) / 300 de PHEV, 230 kW (313 KS) 
S-klasa    350 d (4matic), 230 kW (313 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
GLE    300 d 4matic, 198 kW (269 KS) / 350 de PHEV 245 kW (333 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
GLS    350 d 4matic, 230 kW (313 KS) / 450 d 4matic, 270 kW (367 KS)
G    400 d, 243 kW (330 KS)
T klasa    160 d, 70 kW (95 KS) / 180 d, 85 kW (116 KS) 

Author: BMW Hrvatska foto: BMW Hrvatska

Mini

Dizelski motor dostupan je samo u novom Countrymanu .

Countryman D    120 kW (163 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Opel

Kao i kod drugih marki Stellantisa, dizel je također skoro nestao u Opelu.

Astra    1.5 D, 96 kW (130 KS)

Author: Peugeot foto: Peugeot

Peugeot

Identično kao u Opelu, dizel je dostupan još samo u kompaktnom modelu. 

308    BlueHDi 130, 96 kW (130 KS)

Author: Škoda foto: Škoda

Škoda

Škoda se i dalje oslanja na dizel za svoje važne modele, koji su popularni u među flotnim kupcima. 

Octavia    2.0 TDI, 85 kW (115 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)  
Superb    2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4x4, 142 kW (193 KS)
Karoq    2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Kodiaq    2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4x4, 142 kW (193 KS)

Author: Toyota foto: Toyota

Toyota 

Toyota se uvelike oslanja na hibride. Ali jedan model  još uvijek ima dizel. To je novo izdanje Land Cruisera .

Land Cruiser 250    2.8 D-4D 4x4, 150 kW (204 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

VW

Dizelski motori uvijek su igrali važnu ulogu u marki Volkswagen. Ipak, ponuda dizelskih motora više nije tako široka kao što je bila prije nekoliko godina.

Golf    2.0 TDI, 85 kW (116 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Passat Variant    2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4Motion 142 kW (193 KS)
T-Roc    2.0 TDI, 85 kW (116 KS) / 2.0 TDI (4Motion), 110 kW (150 KS)
Tiguan    2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS) / 2.0 TDI 4Motion 142 kW (193 KS)
Touareg    3.0 V6 TDI 4Motion, 170 kW (231 KS) / 3.0 V6 TDI 4Motion, 210 kW (286 KS)
Touran    2.0 TDI, 90 kW (122 KS) / 2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Multivan    2.0 TDI, 110 kW (150 KS)
Caddy    2.0 TDI, 75 kW (102 KS) / 2.0 TDI, 90 kW (122 KS)

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.