IAA 1995 bila je spoj mašte, realnosti i prvih znakova nadolazećih promjena. Danas, tri desetljeća kasnije, s pravom se pitamo, je li svijetu automobila nekada bio bolji i uzbudljiviji
U Münchenu se sutra otvara IAA Mobility 2025, a s velikim brojem važnih premijera koje donosi pomalo nas podsjeća na zlatna vremena automobilskih salona, događaja bez kojih do nekada nismo mogli zamisliti automobilsku industriju i koji su bili vrhunci godine za svakog pravog ljubitelja automobila. Zbog toga se vrijedi prisjetiti vremena kada je automobilski svijet izgledao potpuno drukčije.
Prije 30 godina, od 14. do 24. rujna 1995., Frankfurt je ugostio 537 izlagača, 553 modela i gotovo 570.000 posjetitelja. Internet je bio tek egzotična riječ, a SUV-ovi nisu dominirali ulicama. Kinezi nisu igrali nikakvu ulogu, a korejske marke bile su egzotika i za mnoge još uvijek predmet podsmijeha. Elektroautomobili su bili samo daleki SF eksperimenti.
Jedan od najupečatljivijih trenutaka IAA prije 30 godina bio je Audi TT Concept, dizajnerska studija koja je izazvala oduševljenje i najavila dolazak kultnog modela.
BMW je u Frankfurtu predstavio novu seriju 5, E39. Limuzina s oblim linijama, šesterocilindričnim motorima i luksuznim interijerom postavila je nove standarde.
Mercedes je, pak, šokirao s E-klasom W210 i okruglim svjetlima, koji je promijenio dizajnersku filozofiju marke.
Bio je tu i redizajnirani SL koji je još uvijek mamio uzdahe, iako s cijenom daleko od dosega prosječnog kupca.
Na drugom kraju spektra nalazio se Ferrari F50, samo 349 primjeraka, V12 motor, 520 KS i cijena od 750.000 njemačkih maraka.
Suprotno tome, Renault je iznenadio radiklanim serijskim sportskim Spiderom bez vjetrobranskog stakla.
Jasno, važnija premijera za finacije marke je bio novi Megane, nasljednik Renaulta 19.
Opel je predstavio drugui generaciju svoje Vectre, Vectru B.
San mnogi je tada bila i nova atraktivna Calibra koja je dobila V6 motor.
Umorni Rover je pokušao oživjeti sportski imidž kroz model MGF s motorom u sredini.
Suradnje su bile veliki trend devedesetih. Volkswagen i Ford ušli su u svijet monovolumena s modelima Sharan i Galaxy.
Srodni Mitsubishi Carisma i Volvo S40 izlazili su iz iste nizozemske tvornice.
Peugeot je predstavio elegantni 406.
A Citroën karavansku verziju Xantie, model Break.
Fiat je ponosno pokazao dvojac Bravo i Brava
Ford se pohvalio redizajniranom Fiestom.
Tema CO2 i štednje goriva tek se nazirala. Toyota je pokazala studiju Prius, najavljujući revoluciju hibrida.
Opel Corsa Eco3 je optimizirana do detalja, čak su izostavljeni desni retrovizor i stražnji brisač kako bi se aerodinamika poboljšala, a potrošnja pala na 3,4 litre.
Budućnost se najavljivala i u konceptima poput Smarta Fortwo, koji se počeo oblikovati u konkretnu serijsku priču, te Opel Maxxa ili futurističkih Renault Initiale i VW Noah.
IAA 1995 bila je spoj mašte, realnosti i prvih znakova nadolazećih promjena. Danas, tri desetljeća kasnije, s pravom se pitamo, je li svijetu automobila nekada bio bolji i uzbudljiviji. Procijenite sami.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.