Početna Magazin 86 pregleda

Je li svijet auta bio bolji prije 30 godina? Pogledajte premijere s IAA 1995. godine

FOTO: BMW

IAA 1995 bila je spoj mašte, realnosti i prvih znakova nadolazećih promjena. Danas, tri desetljeća kasnije, s pravom se pitamo, je li svijetu automobila nekada bio bolji i uzbudljiviji

U Münchenu se sutra otvara IAA Mobility 2025, a s velikim brojem važnih premijera koje donosi pomalo nas podsjeća na zlatna vremena automobilskih salona, događaja bez kojih do nekada nismo mogli zamisliti automobilsku industriju i koji su bili vrhunci godine za svakog pravog ljubitelja automobila. Zbog toga se vrijedi prisjetiti vremena kada je automobilski svijet izgledao potpuno drukčije.

Author: Stiv94410/CC BY-SA 4.0 foto: Stiv94410/CC BY-SA 4.0

Prije 30 godina, od 14. do 24. rujna 1995., Frankfurt je ugostio 537 izlagača, 553 modela i gotovo 570.000 posjetitelja. Internet je bio tek egzotična riječ, a SUV-ovi nisu dominirali ulicama. Kinezi nisu igrali nikakvu ulogu, a korejske marke bile su egzotika i za mnoge još uvijek predmet podsmijeha. Elektroautomobili su bili samo daleki SF eksperimenti.

Author: Audi foto: Audi

Jedan od najupečatljivijih trenutaka IAA prije 30 godina bio je Audi TT Concept, dizajnerska studija koja je izazvala oduševljenje i najavila dolazak kultnog modela.

Author: BMW foto: BMW

BMW je u Frankfurtu predstavio novu seriju 5, E39. Limuzina s oblim linijama, šesterocilindričnim motorima i luksuznim interijerom postavila je nove standarde.

Author: MERCEDES foto: MERCEDES

Mercedes je, pak, šokirao s E-klasom W210 i okruglim svjetlima, koji je promijenio dizajnersku filozofiju marke.

Author: MERCEDES foto: MERCEDES

Bio je tu i redizajnirani SL koji je još uvijek mamio uzdahe, iako s cijenom daleko od dosega prosječnog kupca.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Na drugom kraju spektra nalazio se Ferrari F50, samo 349 primjeraka, V12 motor, 520 KS i cijena od 750.000 njemačkih maraka.

Author: Renault foto: Renault

Suprotno tome, Renault je iznenadio radiklanim serijskim sportskim Spiderom bez vjetrobranskog stakla.

Author: Renault foto: Renault

Jasno, važnija premijera za finacije marke je bio novi Megane, nasljednik Renaulta 19.

Author: Opel foto: Opel

Opel je predstavio drugui generaciju svoje Vectre, Vectru B.

Author: Opel foto: Opel

San mnogi je tada bila i nova atraktivna Calibra koja je dobila V6 motor. 

Author: Rover foto: Rover

Umorni Rover je pokušao oživjeti sportski imidž kroz model MGF s motorom u sredini.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Suradnje su bile veliki trend devedesetih. Volkswagen i Ford ušli su u svijet monovolumena s modelima Sharan i Galaxy.

Author: Mitsubishi foto: Mitsubishi

Srodni Mitsubishi Carisma i Volvo S40 izlazili su iz iste nizozemske tvornice.

Author: Peugeot foto: Peugeot

Peugeot je predstavio elegantni 406.

Author: Citroën foto: Citroën

A Citroën karavansku verziju Xantie, model Break.

Author: Fiat foto: Fiat

Fiat je ponosno pokazao dvojac Bravo i Brava

Author: Ford foto: Ford

Ford se pohvalio redizajniranom Fiestom. 

Author: Toyota foto: Toyota

Tema CO2 i štednje goriva tek se nazirala. Toyota je pokazala studiju Prius, najavljujući revoluciju hibrida. 

Author: Opel foto: Opel

Opel Corsa Eco3 je optimizirana do detalja, čak su izostavljeni desni retrovizor i stražnji brisač kako bi se aerodinamika poboljšala, a potrošnja pala na 3,4 litre.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Budućnost se najavljivala i u konceptima poput Smarta Fortwo, koji se počeo oblikovati u konkretnu serijsku priču, te Opel Maxxa ili futurističkih Renault Initiale i VW Noah.

IAA 1995 bila je spoj mašte, realnosti i prvih znakova nadolazećih promjena. Danas, tri desetljeća kasnije, s pravom se pitamo, je li svijetu automobila nekada bio bolji i uzbudljiviji. Procijenite sami.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.