Peugeot se sa svojim gradskim autom se na vrh ljestvice vratio prvi put od 2007. godine kada je Europom vladao model 207
Volkswagen Golf više nije najprodavaniji auto na europskom kontinentu. Golf je zbog velikog pada prodaje prošle godine pao na ljestvici daleko od broja jedan, a time se najviše okoristio Peugeot čiji je gradski model 208 postao najprodavaniji u Europi 2022. godine. Tako je okončana vladavina automobila koji ej u svojim prethodnim generacijama bio sinonim za kompaktnu klasu.
Peugeot se sa svojim gradskim autom se na vrh ljestvice vratio prvi put od 2007. godine kada je Europom vladao model 207. Novi 208 izuzetno je uspješan, a u prilog toga govori i činjenica da je u godini dok je većini konkurenata bilježila pad prodaje ovaj Peugeot ostvario rast prodaje od 5 posto u odnosu na 2021. godinu. Ukupno je prodano 206.816 primjeraka.
Kao što smo već naveli Golf nije samo skinut s prvog mjesta nego je pao sve do petog. Prodaja mu je pala za čak 14 posto, na 177.203 primjeraka. Dacijin Sandero je niskom cijenom ponovno osigurao drugo mjesto, nakon što je bio drugi u 2021. godini. Na trećem mjestu je T-Roc koji je tako i službeno postao trenutno najuspješniji VW-ov model u Europi.
Fiatov 500 zauzeo je 4. mjesto, a nakon petog Golfa slijede Yaris, Corsa, Tucson, Duster i Clio. Najprodavaniji model koji za pogon koristi samo struju je Teslin Model Y koji je godinu završio na 13. mjestu s 138.128 prodanih primjeraka. Teslin Model 3 je, s druge strane, zabilježio velik pad, s 17. mjesta 2021. godine, na čak 33. mjesto 2022. godine. No to nije utjecalo na dobre ukupne rezultate za američkog proizvođača električnih vozila čija je prodaja porasla za čak 38 posto.
Najprodavanija marka u Europi je i dalje uvjerljivo Volkswagen s 1.198.296 prodanih auta, što ga stavlja daleko ispred drugoplasirane Toyote koja je prodala 766.227 automobila. No u odnosu na 2021. Volkswagenova prodaja pala je za 6 posto, dok je Toyotina porasla za 8 posto.
Ukupno je u Europi prodano 11,31 milijuna automobila što je pad od 4,1 posto u odnosu na 2021. godinu. Usporedimo li te brojke s onima prije pandemije, pad prodaje je ogroman, čak 29 posto. Očekuje se da bi pad prodaje u Europi ove godine mogao biti zaustavljen.
1 Peugeot 208 206.816 +5%
2 Dacia Sandero 200.550 +1%
3 Volkswagen T-Roc 181.153 -3%
4 Fiat/Abarth 500 179.863 +3%
5 Volkswagen Golf 177.203 -14%
6 Toyota Yaris 175.713 -4%
7 Opel/Vauxhall Corsa 164.358 -9%
8 Hyundai Tucson 150.803 +1%
9 Dacia Duster 149.648 +2%
10 Renault Clio 143,561 -27%
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
hudy777
Flpi
Cedrius
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.