Među lošijima su i Tesla, Mini, Jaguar, Mitsubishi i Nissan, a među najboljima su Hyundai, BMW i Mercedes...
Poznato je da većina svjetskih marki svoje modele zamjenjuje novima nakon pet do osam godina, no postoje i modeli koji su mnogo duže na tržištu. Analitičari internetskog portala Motor1 izračunali su prosječnu starost modela svih značajnih svjetskih marki i došli do očekivanog zaključka: najstarije modele ima ruska lada. Njihovi aktualni modeli su u prosjeku stari čak 21,6 godina. Analiza je obuhvatila 71 marku, uključujući osam najrelevantnijih marki iz Kine čak i 766 modela. Rezultati su vrlo zanimljivi.
Očekivano, ruska marka automobila zaostaje kada su u pitanju moderni auti. Preporod Lade pod kapom Renaulta solidno je napredovao, a onda je se dogodio rat u Ukrajini koji je zaustavio sav napredak. Od planiranih novih modela se odustalo i danas ovaj ruski proizvođač nudi pet tipova osobnih automobila prosječne starosti čak 21,6 godina. Među njima je legendarna Niva koja je na tržištu od 1977. godine. Njihovi noviji modeli su Largus, temeljen na prvoj Daciji Logan, Granta otkrivena 2011. i Vesta iz 2015. godine.
Chrysler, Lancia i Dodge slijede Ladu kao marke s najstarijim automobilima koji su danas dostupni. Dok se priprema zaustaviti proizvodnju Chryslera 300, američki Chrysler još uvijek očajnički treba svježe proizvode. Danas je srednja starost njegove oskudne ponude (300 i Pacifica) 13,5 godina. Treća najgora je Lancia s Ypsilonom koji je star već 12,4 godine. Četvrti je Dodge, s prosjekom od 11 godina što je njihov najmlađi model Hornet, predstavljen u kolovozu 2022. godine. Peta je indijska Mahindra s 8,4 godina starom linijom modela. Među najstarijima su šesti Mini (8,1 godinu), Tesla i Jaguar (oba 7,9 godina), te Mitsubishi i Nissan (s po 7,3 godina starom gamom).
Marke s najsvježijim autima dolaze iz Kine. Marka s najmlađom ponudom je Zeekr by Geely, osnovana 2021. Njihova tri proizvoda, 001, 009 i X, u prosjeku su stara samo 1,2 godine. Slijedi još jedan kineski proizvođač, NIO, sa svojih sedam vozila koja su u prosjeku stara 1,4 godine. Zahvaljujući predstavljanju modela Polestar 3 i 4 u listopadu 2022., odnosno travnju 2023., švedska marka zauzima treće mjesto među najmlađim 1,8 godina starosti. Slijedi Cupra s 2,2 godine i Lotus s 2,4 godine starosti. Među 10 najmlađih najviše iznenađuje Hyundai čija je ponuda trenutno stara samo 3,1 godinu. Nevjerojatno jer Hyundai je globalna mark koja diljem svijeta prodaje čak 32 modela. Njegove sestrinske marke Genesis i Kia nisu daleko s 3,1 odnosno 4,7 godina. Korejci se zaista trude.
Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, imala je prosječno 4,6 godina, što je 0,4 godine ispod globalnog prosjeka koji iznosi pet godina. Od Toyote su bolji Honda (4,3 godine) i Ford (4,1 godina), BMW (3,8 godina) i Mercedes (3,3 godine). Nasuprot tome, među glavnim svjetskim markama, Nissan (7,3), Chevrolet (6,4) i Volkswagen (6,2) imaju prosječnu starost proizvoda veću od šest godina.Prosječni Renault je star 5,5 godina, a Peugeot 5,6 godina.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.