Japanska se legenda, nakon 17 dugih godina, vratila u život, ipak na malo drukčiji način. Nova Supra pravi je sportski auto s japanskim pedigreom i europskom tehnologijom, koji ni najzagriženije fanove mitskoga 2JZ-a neće ostaviti ravnodušnima. Barem ne kada sjednu za volan
Napokon smo i to dočekali. Ovo je nova Toyota Supra. Bio sam jako mali kada se posljednja i legendarna četvrta generacija Supre (s motorom 2JZ , naravno) prestala proizvoditi. Mogu reći kako cijeli život zapravo podsvjesno čekam novu Supru.
Da, svi znamo kako je razvijana u suradnji s BMW-om i ima jako puno dijelova s novoga BMW-a Z4, no koga zapravo briga za to? Svi znamo i kako je BMW napravio sportske automobile poput modela M3 i M5 i oni su itekako uspjeli, zašto ne bi i ova Supra? Objektivno gledano, to može biti samo dodatan plus za novu Supru, što god netko pričao..
Da, da, svi 'fanboyi' stare Supre će me sada popljuvati, no tvrdim: da nije bilo ove suradnje s BMW-om, ne bismo sada ovdje, a možda ni nikada imali novu Toyotu Supru. A ona je automobil koji nam je svih ovih godina falio.
Sada nešto o dizajnu. Na prvu se vidi kako je ovaj japanski auto dizajniran na poseban način i bez kompromisa. Na prvu mi se nije dopao, no što ga više gledao, sve više mi se sviđa. Pravi je sportski auto koji ima sve što bi sportski auto trebao imati, a to su spušten ovjes, široki 'bokovi', glasan zvuk i stražnji pogon. Sve to sada imamo!
Ispod haube su BMW-ove benzinske '3 litre s dvama turbopunjačima i 340 'konja', puno momenta – čak 495 Nm, 8-stupanjski automatski mjenjač i ubrzanje do 100 km/h u 4,1 sekundu te krajnja brzina 250 km/h. Tu, ispod haube je i par BMW-ovih logotipova... Pssst!
U unutrašnjosti prvo primjećujem vrlo debeli prag vrata. U Toyoti kažu kako su u čvrstoću i tvrdoću ovog auta uložili najviše vremena i sredstava. Odmah primjećujem izrazito nizak položaj sjedenja, kao u pravome superautu.
Treće je, naravno, to što je cijela unutrašnjost, dakle sve komande i ventilacijski otvori pa čak i volan, preneseno iz BMW-a. Sustav infotainmenta je odličan, 'BMW-ovski', a mjesta ima dovoljno za odlaganje ponekih stvarčica. I još nešto što mi je fora – iza sjedala nema i prtljažnika nema pregrade pa stvari možete samo baciti otraga. A sada, pošto se nalazimo na trkaćoj stazi Jarama blizu Madrida, idemo baciti đir!
Snage ima i više nego dovoljno, pogotovo za manjega broja okretaja, a moment baš 'lupa' u leđa! Auto je jako precizan i zabavan, kao da ste u svakome trenutku ili pri proklizavanju u savršenoj kontroli. Toliko je ovaj auto dobro pogođen i izbalansiran!
Prije nego što spalimo sve gume, idemo za kraj malo na cestu... U običnoj vožnji Supra je običan auto. Nije pretvrd, ni preosjetljiv na volanu i relativno je praktičan i ekonomičan. Svi sustavi sigurnosti su tu zahvaljujući znate već kome pa Supra bez problema može biti auto za svaki dan.
Za kraj – cijena! U Hrvatskoj ponuda Supre počinje cijenom 590.000 kuna, a to je zapravo prihvatljivo s obzirom na konkurenciju. Zauzvrat ćete dobiti pravi pravcati sportski auto s legendarnim pedigreom i najmodernijom kombinacijom japansko-bavarske tehnologije.Pozdrav iz sunčanoga Madrida!
Ekskluzivno u Hrvatskoj: Pogledajte test nove Toyote Supre:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.