Zastava, nekada najdominantnija marka na našim cestama doživjela je sudbinu dinosaura. Sve do 1999. na hrvatskim su prometnicama bile najbrojnije Zastave - 165.622 automobila, a s trona su skinute tek početkom novoga tisućljeća...
Od osamostaljenja Hrvatske do danas iz temelja se izmjenio domaći vozni park. Desetljećima dominantne Zastave postale su u nas raritet - samo 9000 preostalih, uredno registriranih Yuga, stojadina, fića, 128-ica i pokoja Florida... danas čine samo 0,6 posto udjela u ukupnome broju registriranih osobnih vozila. Još 1990. Zastava je bila najprodavanija marka u Hrvatskoj, a već u 1991. tržište novih automobila osvojila je Škoda modelom Favorit.
Sve do 1999. na našim su cestama bile najbrojnije Zastave sa 165.622 automobila, a s trona su skinute tek početkom novoga tisućljeća. Zastave su poklekle pred zubom vremena, a stotine kragujevačkih automobila dnevno su završavale u reciklažnim dvorištima, nažalost i u potocima, šumama...
Najdominantnija marka u Hrvatskoj danas je Volkswagen s oko 18 posto udjela, a pridodamo li tome 12 posto udjela Opela, te desetke tisuća Mercedesa, BMW-a, Audija, pa čak i njemačko-čeških Škoda, udio njemačkih automobila u Hrvatskoj kreće se oko 50 posto. Prevlast njemačkih marki ipak nije tekla glatko, u 25 godina samostalnosti Hrvatske tržište novih vozila imalo je uspone i padove.
Iznenađujuće, ratne 1991. u Hrvatskoj je registrirano 50.998 vozila, što je više novih automobila nego u godinama gospodarske krize od 2009. do danas. Zaslužan za to bio je takozvani "Manolićev zakon" koji je omogućio uvoz auta s minimalnim carinama i porezom, pa je preko RH u zemlje bivše SFRJ ušlo stotinjak tisuća automobila.
U Hrvatskoj 1991. apsolutni prodajni hit bila je Škoda Favorit koja je s 12.711 prodanih komada i 25 posto udjela bila tržišni lider. Razdoblje od 2005. do 2008. bilo je zlatno doba hrvatskoga tržišta novih automobila, kada je dosegnuto rekordnih 88.265 novoregistriranih automobila.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
VitoBH
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.