Francuzi su vođeni uspjehom prethodnoga modela odlučili minimalno ga promijeniti, a ipak je sada atraktivniji, moderniji i štedljiviji i − još uvijek pristupačan
Najuspješniji Peugeotov automobil krajem prošle godine blago je osvježen novim dizajnom i motorima, a potom je stigao i na naš test. Prodan u više od 760 tisuća primjeraka diljem svijeta, model 308 iz posljednje generacije svakako je pun pogodak francuskoga proizvođača.
Stara poslovica kaže, ne mijenjaj ono što je dobro! Takav je slučaj i s ovim automobilom, koji je dobio samo minimalistički redizajn, vidljiv samo istinskim znalcima. U suštini sve je isto, ali ipak je postalo drukčije.
Novi 308 s kojim smo se imali prilike uhvatiti ukoštac za sedmodnevnoga testiranja, pokazao nam je sve svoje vrline i mane. Novodizajnirani branici i potpuno novi motori glavne su promjene na francuskome kompaktu.
Testirani automobil pokreće novorazvijeni 1,5-litreni turbodizelaš BlueHDi sa 130 vrlo živahnih 'konja'. Okretni moment je nemalih 300 Nm i dostupan je već na samo 1750 okretaja, što čini vožnju ovog auta vrlo lagodnom i opuštenom. Francuzi su se pobrinuli da novi motori budu još štedljiviji i prilagođeni najnovijim normama Euro 6c, pa ovaj 308 zaista 'troši kao upaljač'.
Tijekom sedam dana vožnje i malo više od tisuću prevaljenih kilometara putno računalo pokazalo je prosječnu potrošnju samo 5,4 litre! Dijelom je za to zaslužan i šesterostupanjski ručni mjenjač, koji kroz sve brzine prolazi precizno i uglađeno. Vožnja ovog auta zaista je užitak na svoj način. To spominjem posebice zbog malog upravljača koji daje opušteniji, jednostavniji i precizniji način upravljanja i vožnje.
Peugeotov prepoznatljivi 'lavlji' stil još je izraženiji u novome 308 i zasluženo grabi prema samome vrhu ove klase automobila. Svjetla su izvedena u LED tehnologiji, a premium štihu nadodaju se dinamički prednji pokazivači smjera. Sve je učinjeno na još višoj razini nego u prethodnika, što čini boravak u ovom autu još ugodnijim. Sjedala su udobna i poprilično mekana s obzirom na to da nisu kožna, a položaj vozača je izvanredan i pregledan.
U unutrašnjosti sve je gotovo jednako kao prije, ali ipak obogaćena je novim sustavima infotainmenta, poput Mirror Screena, odnosno sustava koji preslikava glavne aplikacije vašeg smartphonea na 7-inčni središnji dodirni zaslon. Pomalo nam je nedostajao sustav bežičnoga punjenja mobitela, koji se može naći u nekih konkurenata u klasi. No, novi 308 ima sve suvremene sigurnosne sustave preuzete s većih modela, što je svakako važnije i veliki dodatni plus.
Auto se vozi precizno, pregledno i mekano. Naravno, daleko je to od sportskoga GTi-ja, no ipak moja očekivanja sasvim su ispunjena. Ovjes nije tvrd ni neudoban, a opet nije premekan i ne dozvoljava nikakva neželjena uvijanja tijekom bržih vožnja. Kočnice su se pokazale na razini zadatka, bez obzira na uvjete vožnje. Provjerenom i uspješnom francuskom kompaktu zaista je bilo teško pronaći nedostatke. Jednostavno je toliko dobar u svakome pogledu i kao jedine mane na ovome testnom primjerku izdvojio bih nedostatak kamere za vožnju unatrag i navigacije.
U paketu opreme Allure ima sve što je potrebno, a s tehničke strane je besprijekoran. Dobro izgleda, malo troši i dobro ide, a u vožnji u svakome trenutku nudi sve što se od njega očekuje.
Reklo bi se, čista desetka. No, najvažnije je što za ovaj metalik plavi Peugeot 308, s opremom Allure i dodatnom nadoplatom za boju, kotače i parkirne senzore, valja izdvojiti 179.001 kunu. Prihvatljivo, reklo bi se.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.