Početna Magazin 253 pregleda

Ovi automobili su mijenjali imena prije dolaska na tržište

FOTO: Fiat

Donosimo mnogo primjera autotomobila koji su promijenili imena prije dolaska na tržište, poput Alfe Milano

Samo nekoliko dana nakon što je predstavio svoje prvo električno vozilo Milano, Alfa Romeo je odlučio promijeniti ime modela u Junior. Taj potez je napravljen jer su se dužnosnici talijanske vlade usprotivili nazivanju automobila koji se proizvodi u Poljskoj po talijanskom gradu. 

Iako pomalo bizaran, to nije prvi takav potez jednog proizvođača automobila. U nastavku vam donosimo još mnogo primjera automobila koji su promijenili imena prije dolaska na tržište, poput Milana. 

Author: Porsche foto: Porsche

Porsche 911

Kada je ovaj slavni model prvi puta predstavljen na sebi je nosio oznake 901. To se nije svidjelo Peugeotu, koji je već zaštitio oznake s troznamenkastim brojem i mulom u sredini, pa ga je Porsche naknadno preimenovao u 911. Do tada su već napravljena 82 automobila u razvojne i marketinške svrhe, a neki 911 s oznakom 901 su preživjeli i do danas. 

Author: Aston Martin foto: Aston Martin

Aston Martin Vantage GT12

U ovom slučaju je Porsche bio onaj koji se bunio. Kada je Aston Martin 2015. predstavio ograničenu seriju modela Vantage GT3 Porsche je reagirao i ustvrdio da naziv GT3 koristi od 1999. godine i da ga je zaštitio 2011. godine. 

Author: Alfa Romeo foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulietta

Alfa se već jednom ranije morala odreći imena Milano. Još 2009. bilo je sve spremno za korištenje ovog imena na novom kompaktu, no šefovi Alfe zaključili su da to vjerojatno nije pametan potez s obzirom na to da je tvrtka upravo tada zatvarala svoj milanski dizajnerski centar i preselila ga u Torino, što je razbjesnilo stanovnike Milana. Auto je naposljetku dobio ime Giulietta. 

Author: Ford foto: Ford

Ford Focus

Ford je do same premijere u Ženevi 1998. namjeravao nazvati novu generaciju svojeg uspješnog kompakta poznatim imenom Escort. No kako je ta riječ polako dobivala sve negativniji kontekst, a novi model je bio revolucionarno drugačiji, samo nekoliko dana prije premijere u Fordu su odlučili promijeniti ime i nastao je Focus. 

Author: Volvo foto: Volvo

Volvo  S40 i V40

Volvova nova kompaktna limuzina S4 već je bila predstavljena kada se javio Audi i Šveđanima poručio da ne smiju koristiti ime koje njemačka marka za svoje sportske modele  koristila od sredine 1990-ih. Volvo je zbog toga u naziv limuzine dodao nulu i nastao je S40. Karavan se izvorno trebao zvati F4, no preimenovan je u V40, a ne F40, zbog imena legendarnog Ferrarija. 

Author: Fiat foto: Fiat

Fiat Panda

I Fiat je jednom morao promijeniti ime svog modela nakon premijere. Kada je 2003. godine predstavljen nasljednik Pande, dobio ej ime Gingo. Uskoro su se javili iz Renaulta i ustvrdili da je ime previše slično imenu Twingo. Iako Fiat nije bio prisiljen promijeniti ime, taj su potez povukli sami zbog negativnog publiciteta kojeg je slično ime stvaralo. I tako je Panda ostala Panda.

Author: Ford foto: Ford

Ford  GT

Ford se nikada nije potrudio licencirati naziv 'GT40' unatoč tome što je ovaj auto bio jedna od najvećih ikona američke marke i što je četiri puta osvojio 24 sata Le Mansa.  što je ovaj model senzacionalno osvojio Le Mans 1966 godine. Kada su krajem 90-ih počeli razvijati svoj novi superautomobil, vlasnik imena GT40 bila je tvrtka Safir koja je proizvodila model GT40 Spares, zapravo modernu inačicu originalnog trkaćeg Forda. Ford se s njima uspio dogovoriti da se naziv GT40 koristi na prototipovima i konceptima, no daljnji pregovori su zapeli jer je tvrtka željela previše novca da bi se odrekla svojeg imena. Tako ej serijski GT40 postao jednostavno - GT. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.