Ovo su pojedinci čije odluke imaju golem utjecaj, ne samo na njihove kompanije nego i na cijeli sustav mobilnosti
Elektrifikacija, softver, geopolitika, energija i industrijska politika spojili su se u jedinstven izazov kakav dosad nismo vidjeli. Nakon više od stoljeća zapadne dominacije, ravnoteža moći se pomiče. Kina diktira tempo proizvodnje i baterijske tehnologije, Europa pokušava obraniti inženjersko znanje, a Sjeverna Amerika traži prednost u softveru i automatizaciji.
U takvom kontekstu posebno se izdvajaju pojedinci čije odluke imaju golem utjecaj, ne samo na njihove kompanije nego i na cijeli sustav mobilnosti. To su menadžeri, osnivači i vizionari koji automobil više ne promatraju kao puko prijevozno sredstvo, već kao tehnološku platformu i društveni fenomen. Zato će ovi ljudi oblikovati automobilsku industriju 2026. godine.
Akio Toyoda, Toyota: Umijeće ravnoteže u doba pritisaka
Akio Toyoda već godinama prkosi jednostavnim rješenjima. Dok su mnogi konkurenti slijepo jurili prema potpunoj elektrifikaciji, Toyota je pod njegovim vodstvom inzistirala na tehnološkoj raznolikosti. Hibridi, vodik i baterijska vozila nisu konkurenti, već alati jedne tranzicije. U 2026. Toyodina strategija bit će presudna za to može li najveći svjetski proizvođač zadržati globalnu dominaciju pod sve jačim pritiskom kineskih marki, osobito BYD-a.
Oliver Blume, Volkswagen Group – Povratak fokusu
Oliver Blume ulazi u 2026. s jasnijom slikom nego prije. Odricanjem od uloge direktora u Porscheu dobiva više prostora za stabilizaciju čitave grupacije. Suradnja s kineskim partnerima, pojednostavljenje softverske arhitekture i povratak konkurentnosti bit će ključni izazovi. Njegov uspjeh ili neuspjeh izravno će se odraziti na budućnost najveće europske automobilske grupacije.
FILE PHOTO: Stellantis CEO Antonio Filosa speaks during an event in Turin, Italy, November 25, 2025. REUTERS/Daniele Mascolo/File Photo Photo: Daniele Mascolo/REUTERS
Antonio Filosa, Stellantis: Težak zadatak - restrukturiranje ili klizanje nizbrdo
Antonio Filosa preuzeo je Stellantis u jednom od najtežih trenutaka njegove kratke povijesti. Ogromna grupacija s 14 marki traži jasan smjer, financijsku disciplinu i tehnološki fokus. U 2026. Filosa mora dokazati da Stellantis može istovremeno smanjiti troškove, ubrzati elektrifikaciju i preživjeti cjenovni rat s Kinom. Ako uspije, učvrstit će se kao jedan od ključnih europskih industrijskih igrača.
Executive Vice President of BYD, Stella Li, speaks on the press and media day of the IAA auto show in Munich, Germany, September 8, 2025. REUTERS/Kai Pfaffenbach Photo: Kai Pfaffenbach/REUTERS
Stella Li, BYD – Tihi prodor kineske sile
Stella Li ključna je figura BYD-ove međunarodne ekspanzije. Njezin pragmatičan pristup, fokus na cijenu, tehnologiju i lokalnu prilagodbu čini BYD jednim od najopasnijih konkurenata europskim proizvođačima. U 2026. njezina strategija mogla bi trajno promijeniti odnos snaga na europskom tržištu.
Elon Musk, Tesla: Vizionar s cijenom vlastite sjene
Iako Tesla više ne raste tempom kakav je Musk navikao, njegov utjecaj ostaje golem. Musk je automobil pretvorio u softverski proizvod i time zauvijek promijenio pravila igre. Autonomna vožnja, proizvodna vertikalna integracija i brzina razvoja i dalje nose Teslu. I u 2026. Musk će, bez obzira na kontroverze, gurati industriju prema tehnologijama koje drugi tek pokušavaju razumjeti.
FILE PHOTO: General Motors chair and chief executive officer Mary Barra participates in an Economic Club of Washington discussion on the automotive industry in Washington, U.S., December 13, 2023. REUTERS/Elizabeth Frantz/File Photo Photo: ELIZABETH FRANTZ/REUTERS
Mary Barra, General Motors: Transformacija starog diva
Mary Barra vodi General Motors kroz najdublju tranziciju u njegovoj povijesti. Ultium platforma, elektrifikacija ključnih modela i digitalne usluge njezin su odgovor na novu konkurenciju. U 2026. Barra mora zadržati GM relevantnim u Sjevernoj Americi, pritom balansirajući između profita i visokih ulaganja u električnu budućnost.
Zeng Yuqun (Robin Zeng), CATL – Čovjek koji drži baterijski ključ
Ako postoji jedna osoba bez koje električna mobilnost nije zamisliva, to je Robin Zeng. Kao čelnik CATL-a, najvećeg svjetskog proizvođača baterija, kontrolira tehnologiju, opskrbu i tempo razvoja. U 2026. njegova moć će se osjećati u svakom kilovatsatu baterije električnog automobila.
Wang Fengying, XPeng – Nova slika kineskog menadžmenta
Wang Fengying predstavlja novu generaciju kineskih lidera. Iskustvo stečeno u tradicionalnoj industriji spojila je s visokotehnološkim ambicijama XPenga. U 2026. upravo će takvi lideri odlučivati koji će kineski proizvođači prerasti lokalni okvir i postati globalni.
17.10.2024., Kampus Rimac, Kerestinec, Zagreb - Mate Rimac predstavio novu Neveru R i obilazak kampusa gdje se sastavljaju Nevere, Bugatti i ostali djelovi. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
Mate Rimac, Rimac Group: Tehnologija ispred vidljivih projekata
Mate Rimac nije masovni proizvođač, ali je tihi dobavljač tehnološke elite. Baterijski sustavi, električni pogoni i razvojne platforme Rimac Technologyja ugrađeni su u automobile mnogih proizvođača. U 2026. Rimčeva uloga mogla bi postati još važnija, jer industrija traži specijaliste koji znaju ono što veliki sustavi ne mogu brzo razviti sami.
FILE PHOTO: Jensen Huang, CEO of Nvidia, attends the U.S.-Saudi Investment Forum in Washington, D.C., U.S., November 19, 2025. REUTERS/Evelyn Hockstein/File Photo Photo: Evelyn Hockstein/REUTERS
Jensen Huang, NVIDIA: Moć čipova u automobilskom mozgu
Jensen Huang nije klasični čovjek iz svijeta automobila, ali bez njega moderni automobili ne bi postojali. NVIDIA je postala temeljna infrastruktura za autonomnu vožnju, digitalne kokpite i simulacije proizvodnje. U 2026. Huang neće oblikovati dizajn auta, ali će odlučivati koliko su pametni, sigurni i povezani. Automobilska industrija postaje računalna industrija, a NVIDIA je jedno od njezinih središta moći.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.