Početna Magazin 23 pregleda

Ovih 10 ljudi će 2026. oblikovati automobilsku industriju

FOTO: PIXSELL

Ovo su pojedinci čije odluke imaju golem utjecaj, ne samo na njihove kompanije nego i na cijeli sustav mobilnosti

Elektrifikacija, softver, geopolitika, energija i industrijska politika spojili su se u jedinstven izazov kakav dosad nismo vidjeli. Nakon više od stoljeća zapadne dominacije, ravnoteža moći se pomiče. Kina diktira tempo proizvodnje i baterijske tehnologije, Europa pokušava obraniti inženjersko znanje, a Sjeverna Amerika traži prednost u softveru i automatizaciji.

U takvom kontekstu posebno se izdvajaju pojedinci čije odluke imaju golem utjecaj, ne samo na njihove kompanije nego i na cijeli sustav mobilnosti. To su menadžeri, osnivači i vizionari koji automobil više ne promatraju kao puko prijevozno sredstvo, već kao tehnološku platformu i društveni fenomen. Zato će ovi ljudi oblikovati automobilsku industriju 2026. godine.

Author: Yukio Tomita/DPA/PIXSELL foto: Yukio Tomita/DPA/PIXSELL

Akio Toyoda, Toyota: Umijeće ravnoteže u doba pritisaka

Akio Toyoda već godinama prkosi jednostavnim rješenjima. Dok su mnogi konkurenti slijepo jurili prema potpunoj elektrifikaciji, Toyota je pod njegovim vodstvom inzistirala na tehnološkoj raznolikosti. Hibridi, vodik i baterijska vozila nisu konkurenti, već alati jedne tranzicije. U 2026. Toyodina strategija bit će presudna za to može li najveći svjetski proizvođač zadržati globalnu dominaciju pod sve jačim pritiskom kineskih marki, osobito BYD-a.

Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Oliver Blume, Volkswagen Group – Povratak fokusu

Oliver Blume ulazi u 2026. s jasnijom slikom nego prije. Odricanjem od uloge direktora u Porscheu dobiva više prostora za stabilizaciju čitave grupacije. Suradnja s kineskim partnerima, pojednostavljenje softverske arhitekture i povratak konkurentnosti bit će ključni izazovi. Njegov uspjeh ili neuspjeh izravno će se odraziti na budućnost najveće europske automobilske grupacije.

FILE PHOTO: Stellantis CEO says hybrids are a top priority for the US market | Author: Daniele Mascolo/REUTERS foto: Daniele Mascolo/REUTERS FILE PHOTO: Stellantis CEO Antonio Filosa speaks during an event in Turin, Italy, November 25, 2025. REUTERS/Daniele Mascolo/File Photo Photo: Daniele Mascolo/REUTERS

Antonio Filosa, Stellantis: Težak zadatak - restrukturiranje ili klizanje nizbrdo

Antonio Filosa preuzeo je Stellantis u jednom od najtežih trenutaka njegove kratke povijesti. Ogromna grupacija s 14 marki traži jasan smjer, financijsku disciplinu i tehnološki fokus. U 2026. Filosa mora dokazati da Stellantis može istovremeno smanjiti troškove, ubrzati elektrifikaciju i preživjeti cjenovni rat s Kinom. Ako uspije, učvrstit će se kao jedan od ključnih europskih industrijskih igrača.

Press and media day of the IAA auto show, in Munich | Author: Kai Pfaffenbach/REUTERS foto: Kai Pfaffenbach/REUTERS Executive Vice President of BYD, Stella Li, speaks on the press and media day of the IAA auto show in Munich, Germany, September 8, 2025. REUTERS/Kai Pfaffenbach Photo: Kai Pfaffenbach/REUTERS

Stella Li, BYD – Tihi prodor kineske sile

Stella Li ključna je figura BYD-ove međunarodne ekspanzije. Njezin pragmatičan pristup, fokus na cijenu, tehnologiju i lokalnu prilagodbu čini BYD jednim od najopasnijih konkurenata europskim proizvođačima. U 2026. njezina strategija mogla bi trajno promijeniti odnos snaga na europskom tržištu.

Author: GONZALO FUENTES/REUTERS/PIXSELL foto: GONZALO FUENTES/REUTERS/PIXSELL

Elon Musk, Tesla: Vizionar s cijenom vlastite sjene

Iako Tesla više ne raste tempom kakav je Musk navikao, njegov utjecaj ostaje golem. Musk je automobil pretvorio u softverski proizvod i time zauvijek promijenio pravila igre. Autonomna vožnja, proizvodna vertikalna integracija i brzina razvoja i dalje nose Teslu. I u 2026. Musk će, bez obzira na kontroverze, gurati industriju prema tehnologijama koje drugi tek pokušavaju razumjeti.

FILE PHOTO: General Motors chair and CEO Mary Barra participates in an Economic Club of Washington discussion in Washington | Author: ELIZABETH FRANTZ/REUTERS foto: ELIZABETH FRANTZ/REUTERS FILE PHOTO: General Motors chair and chief executive officer Mary Barra participates in an Economic Club of Washington discussion on the automotive industry in Washington, U.S., December 13, 2023. REUTERS/Elizabeth Frantz/File Photo Photo: ELIZABETH FRANTZ/REUTERS

Mary Barra, General Motors: Transformacija starog diva

Mary Barra vodi General Motors kroz najdublju tranziciju u njegovoj povijesti. Ultium platforma, elektrifikacija ključnih modela i digitalne usluge njezin su odgovor na novu konkurenciju. U 2026. Barra mora zadržati GM relevantnim u Sjevernoj Americi, pritom balansirajući između profita i visokih ulaganja u električnu budućnost.

Author: 中国新闻社/CC BY 3.0 foto: 中国新闻社/CC BY 3.0

Zeng Yuqun (Robin Zeng), CATL – Čovjek koji drži baterijski ključ

Ako postoji jedna osoba bez koje električna mobilnost nije zamisliva, to je Robin Zeng. Kao čelnik CATL-a, najvećeg svjetskog proizvođača baterija, kontrolira tehnologiju, opskrbu i tempo razvoja. U 2026. njegova moć će se osjećati u svakom kilovatsatu baterije električnog automobila.

Author: Weibo/Great Wall Motor foto: Weibo/Great Wall Motor

Wang Fengying, XPeng – Nova slika kineskog menadžmenta

Wang Fengying predstavlja novu generaciju kineskih lidera. Iskustvo stečeno u tradicionalnoj industriji spojila je s visokotehnološkim ambicijama XPenga. U 2026. upravo će takvi lideri odlučivati koji će kineski proizvođači prerasti lokalni okvir i postati globalni.

Sveta Nedelja: Mate Rimac predstavio novu Neveru R | Author: Marko Prpic/PIXSELL foto: Marko Prpic/PIXSELL 17.10.2024., Kampus Rimac, Kerestinec, Zagreb - Mate Rimac predstavio novu Neveru R i obilazak kampusa gdje se sastavljaju Nevere, Bugatti i ostali djelovi. Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Mate Rimac, Rimac Group: Tehnologija ispred vidljivih projekata

Mate Rimac nije masovni proizvođač, ali je tihi dobavljač tehnološke elite. Baterijski sustavi, električni pogoni i razvojne platforme Rimac Technologyja ugrađeni su u automobile mnogih proizvođača. U 2026. Rimčeva uloga mogla bi postati još važnija, jer industrija traži specijaliste koji znaju ono što veliki sustavi ne mogu brzo razviti sami.

FILE PHOTO: U.S.-Saudi Investment Forum in Washington | Author: Evelyn Hockstein/REUTERS foto: Evelyn Hockstein/REUTERS FILE PHOTO: Jensen Huang, CEO of Nvidia, attends the U.S.-Saudi Investment Forum in Washington, D.C., U.S., November 19, 2025. REUTERS/Evelyn Hockstein/File Photo Photo: Evelyn Hockstein/REUTERS

Jensen Huang, NVIDIA: Moć čipova u automobilskom mozgu

Jensen Huang nije klasični čovjek iz svijeta automobila, ali bez njega moderni automobili ne bi postojali. NVIDIA je postala temeljna infrastruktura za autonomnu vožnju, digitalne kokpite i simulacije proizvodnje. U 2026. Huang neće oblikovati dizajn auta, ali će odlučivati koliko su pametni, sigurni i povezani. Automobilska industrija postaje računalna industrija, a NVIDIA je jedno od njezinih središta moći.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.