Tradicionalniji automobili s benzinskim pogonom zabilježili su snažan pad, s padom prodaje za 21,9 posto
Lancia je najveći gubitnik među svim velikim automobilskim markama ove godine. To pokazuju podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA). Unatoč dolasku novog Ypsilona Lancia je prodala samo 2208 automobila u siječnju i veljači 2025., što je pad od čak 72,7 posto u odnosu na 8098 automobila u istom razdoblju prošle godine.
Tesla također bilježi ogroman pad od 42,6 posto, a među ostalim markama koje su doživjele sličan pad prodaje su Smart (-55,4 %), Jaguar (-53,4 %) i Mitsubishi (-35,4 %). Osim za Lanciu, početak godine također je loš za neke druge marke grupacije Stellantis kao što su DS (-30,3 %), Opel/Vauxhall (-27,2 %) i Fiat (-26,9 %). Zanimljivo, među velikim gubitnicima je i Porsche kojem je prodaja pala 23,2 posto ove godine.
S druge strane, neki brendovi očito jako napreduju. Renaultova sportska marka Alpine je, na primjer, zabilježila ogroman porast prodaje od 137,8 posto, uglavnom zahvaljujući lansiranju modela A290 GT, koji ej zapravo sportska izvedba novog električnog Renaulta 5.Cupra također ima odličan početak godine uz porast od 42,3 posto, s 40.869 prodanih automobila, što je malo manje od Seatovih 42.212 prodanih automobila u istom razdoblju.
Stellantis ima i jednu svjetlu točku, a to je Alfa Romeo s povećanjem prodaje od 29,6 posto, ponajviše zahvaljujući malom SUV-u Junioru. Druge tvrtke koje su u osjetnom plusu su Lexus (+32,2 %), SAIC (+21,2 %) i Renault (+18,5 %). Volkswagen je također zabilježio rast prodaje od vrlo dobrih 12 posto, prodavši 216.565 automobila. VW je trenutačno jedina marka s dvoznamenkastim tržišnim udjelom u Europi, s postojanih 11,1 posto.
Što se grupacija tiče VW Grupa vodi u Europi, s prodanih 525.346 prodanih automobila, što je rast od 4,3 posto. Slijedi Stellantis s 310.091 automobilom, što je pad od 16,1 posto, dok Renault grupa (205.005 automobila / +8,2 %), Hyundai grupa (156.526 automobila / -5,5 %) i Toyota grupa (151.589 automobila / -4,9 %) zaokružuju prvih pet.
Što se tiče pogonskih sklopova, Europljani očito opet prihvaćaju elektrifikaciju. U prva dva mjeseca 2025. hibridna vozila su zabilježila značajan skok, sa 687.709 prodanih primjeraka, što je povećanje od 17,6 %. Električna vozila također su se nakon loše 2023. vratila u uzlaznu putanju, s 330.584 prodanih automobila, što predstavlja porast od 31,4 posto.
Tradicionalniji automobili s benzinskim pogonom zabilježili su snažan pad, s padom prodaje za 21,9 posto na 562.513 primjeraka. Dizelska vozila su prošla još gore i pala su za 27,5 posto na samo 172.758 primjeraka.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.