Drift podrazumijeva specifičan stil vožnje automobila, u kojemu se stražnji kraj vozila kontrolirano 'zanosi' prilikom vožnje
Proljeće se bliži, a to znači da uskoro počinje i nova sezona natjecanja u driftu. Osim stražnjega pogona, za takva natjecanja je uvijek pogodno imati puno guma, dovoljno snage i relativno jeftin automobil koji se vrlo lako modificira. Stoga smo istražili koji su najbolji automobili za drift, prema ocjenama najvećik stručnjaka u svijetu.
10. Mercedes C-klasa (W202)
O prvoj službenoj generaciji C-klase vrlo rijetko se priča pa je i stoga jeftina u oglasnicima, a ponuđeno je i puno zamjenskih dijelova. Upravo to ju čini pogodnim automobilom za početnički drift, jer primjerci s motorima 230 Kompressor ili 280 razvijaju preko 190 konjskih snaga, a uz nekoliko modifikacija diferencijala i olakšavanja vrlo lako se može 'baciti u bok'.
9. Ford Mustang
Oduvijek je bio poznat po svojim snažnim motorima V8 ili V6 i stražnjemu pogonu pa ga se ne smije izostaviti s ove liste. Iako mnogi smatraju kako ih je vrlo malo u Hrvatskoj te da su vrlo skupi, u oglasniku Njuškalo ima primjeraka s motorom V6 i s cijenom od 14 tisuća kuna.
8. Toyota Corolla AE86
Corolla iz 1980-ih godina se najviše proslavila drifterskim serijalom Initial D, ali ona stvarno predstavlja odličnu bazu za drifterski automobil. Pokreće ju 1,6-litreni benzinac sa 130 KS, a ta se snaga prenosi na stražnje kotače. Iako to ne 'zvuči' mnogo, ovaj automobil teži samo tonu i ima odličnu raspodjelu mase, ali s obzirom na njegovu popularnost, cijene su posljednjih godina poprilično porasle.
7. Mazda RX-7
Ovaj automobil je vrlo sličan ostalim automobilima; ima sprijeda smješten motor, ručni mjenjač i stražnji pogon, ali najviše se razlikuje po vrsti motora. Rotacijski ili Wankelov motor iz male kubikaže može razviti nevjerojatnu snagu, ali s obzirom na njegovu nepouzdanost, mnogi drifteri se odlučuju zamjeniti motor pa se u ovome 'japancu' mogu naći motori V8, V6, 2JZ, SR20 i slični.
6. BMW Serije 3 (E36)
Jedan od najpopularnijih drifterskih automobila u Hrvatskoj je upravo BMW E36. Razlog je očit; vrlo lako ga je nabaviti po povoljnim cijenama, na tržištu ima puno dijelova za njega, a u prostoru za motor puno je mjesta pa se mogu ugraditi BMW-ovi motori različitih veličina.
5. Nissan 350Z
Iako je poprilično skuplji od konkurenata, Nissan 350Z je vrlo čest izbor najboljih svjetskih driftera. Pokreće ga 3,5-litreni motor V6 koji razvija između 287 i 306 konjskih snaga, ali ima puno potencijala za modifikacije, odličnu raspodjelu mase i već je serijski odlično napravljen pa mnogim drifterima nije problem platiti 10 ili 15 tisuća eura za primjerak.
4. Toyota GT86
Srušila je rekord najdužega kontinuiranog drifta, u rasponu od pet sati i više od 160 uzastopnih kilometara. Rekord je u međuvremenu srušio BMW M5, no ipak ova činjenica vam govori sve što trebate znati o mogućnostima drifta modelom GT86. Iako nije jeftin, rabljeni primjerci se mogu pronaći po razumnoj cijeni od 15 tisuća eura.
3. Mazda MX-5
Najprodavaniji kabriolet zbog svoje male mase i stražnjega pogona pruža velik užitak tijekom vožnje, a upravo su to i aduti zašto je MX-5 povoljan za drift. U svijetu postoji mnogo dijelova za raznolike modifikacije, a svoj primjerak možete pronaći na Njuškalu već za tri i pol tisuće eura.
2. BMW Serije 3 (E30)
Poznata 'kockica' je vrlo slična svojemu nasljedniku, modelu E36, ali ima znatno manju masu pa i veći potencijal. Iako je E30 malo skuplji, u oglasnicima se mogu pronaći projekti s već ubačenim BMW-ovim motorima 2.5, 2.8 ili 3.0.
1. Nissan 240SX
Kao što su u Hrvatskoj najpopularniji BMW 'kockica' i E36, u svijetu je iznimno popularan Nissan 240SX pa ga koriste i mnogi amateri, ali i mnogi profesionalci. Ovaj automobil ima jedan od najvećih potencijala za modificiranje, a vrlo često se u njega 'ubacuju' poznati motori SR20 ili RB26 pa skoro svatko njime vrlo lagano nauči nove tehnike, ali i kako poraziti svoju konkurenciju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.