Početna Magazin 134 pregleda

Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile

Morris Mini
Vidi galeriju 1/6
Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile Slabašan Mini pobjeđivao je puno razvikanije i snažnije automobile

Prije 52 godine klasični Mini prvi put je pobijedio na Rally Monte Carlo. Legendarni Mini je ukupno tri put pobjeđivao na Monte Carlu, 1964, 1965. i 1967. godine

Prije 52 godine klasični Mini prvi put je pobijedio na Rally Monte Carlo, a legendarni Mini je ukupno tri put pobjeđivao na Monte Carlu, 1964, 1965. i 1967. godine. Mini je nastao kao mali ekonomičan automobil 1959. godine pod okriljem British Motor Corporation (BMC). Mini je koncipiran prvi put primijenjenim novim načinom konstruiranja. Motor je smješten poprečno sprijeda, a kotači su gurnuti u kutove vozila, tako da se čak 80 posto prostora moglo iskoristiti za prtljagu i putnike. Genijalan koncept koji su kasnije mnogi kopirali osmislio je Alec Issigonis koji je za konstrukciju Minija od engleske Kraljice dobio plemićku titulu 'Sir'. Mini je mala kompaktna limuzina s dvoja vrata koja se proizvodila u razdoblju od 1959. do 2000. godine. Mini se proizvodio u tvornicama u Longbridgeu i Cowleyu u Engleskoj, Victoria Park / Zetland British Motor Corporation (Australija) tvornica u Sydneyju, Australija, te u Španjolskoj (Authi), Belgiji, Čileu, Italiji (Innocenti), Malti, Portugalu, Južnoj Africi, Urugvaju, Venezueli i Sloveniji.

Morris Mini | Author: Morris Mini foto: Morris Mini

Morris Mini Cooper S pobjeđivao je na Rally Monte Carlu: 1964, 1965. i 1967. godine

Tvornica je osim standardnih verzija uvijek nudila i sportske nabrijane verzije, kako se u to vrijeme i radilo, a u ovom slučaju najsnažnija sportska verzija bila je Mini Cooper S. Ta verzija iskorištena je i za rally verziju kojom je Mini ostvario velike rally rezultate nastupom na legendarnom Rally monte Carlo u razdoblju od 1964. do 1967. godine kada je četiri puta pobijedio u generalnom poretku tog rallyja, ali kako su 1966. godine svi Miniji po završetku utrke bili diskvalificirani, službeno se Miniju priznaju samo tri pobjede na tom rallyju (1964, 1965. i 1967.). Razlog diskvalifikacije je i dan danas potpuno besmislen – korištenje nedopuštene kombinacije glavnih svjetala i dodatnih reflektora! Mini. Mali automobil za veliku pobjedu! Tako je Paddy Hopkirk za upravljačem Mini Cooper S ostvario prvu pobjedu na Rally Monte Carlo i 21. siječnja 1964. godine zlatnim se slovima upisao u povijest svjetskog rallyja. Koliko je to vrijedan rezultat treba napomenuti da je relativno slabašan Mini Cooper S pobjeđivao tih godina puno razvikanije i snažnije automobile koje su pokretali veliki V6 i V8 motori.

Morris Mini | Author: Morris Mini foto: Morris Mini

Morris Mini Cooper S rally verzija: pobijedila je i 1966. godine na legendarnom ‘Monteu’, ali su svi Miniji bili diskvalificirani zbog nepropisnih svjetala

Mini rezultati na Monte Carlo Rally:
1962: Pat Moss – Ženska nagrada
1963. Rauno Aaltonen – 3. mjesto
1964: Paddy Hopkirk – pobjednik; Timo Mäkinen – 4. mjesto
1965: Timo Mäkinen – pobjednik
1966: Timo Mäkinen – diskvalificiran; Rauno Aaltonen – diskvalificiran; Paddy Hopkirk - diskvalificiran
1967: Rauno Aaltonen - pobjednik
1968: Rauno Aaltonen - 3. mjesto; Tony Fall – 4. mjesto; Paddy Hopkirk – 5. mjesto

Morris Mini | Author: Morris Mini foto: Morris Mini

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.