Početna Magazin 2156 pregleda

Što je WLTP i zašto se zbog njega ne mogu kupiti neki auti

Proizvođači automobila ponovo lažiraju emisije ispušnih plinova
FOTO: Arhiva

Ova nagla promjena 'na koljena' je bacila autoindustriju, zadajući joj velike probleme. S obzirom na to što se testiranja na temelju novih normi zasada vrše samo u Velikoj Britaniji, čini se kako se agonija i nestašica nekih automobila nastavlja...

Zbog uvođenja novih i strožih normi WLTP u autoindustriju svi proizvođači bili su prisiljeni svoje automobile prilagoditi novim standardima. Tako su neki najpopularniji automobili u cijeloj Europi stavljeni na čekanje te trenutačno nisu dostupni kupcima.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Neki svoje nove cjenike uspješno skrivaju od javnosti, ponajviše zbog 'pomora' najprodavanijih modela. Situacija je više-manje jednaka u cijeloj Europi već nekoliko mjeseci, a kraj se još uvijek ne nazire... Doduše, neki od proizvođača automobila već su se uspješno i na vrijeme prilagodili novim pravilima pa su svi njihovi automobili dostupni kupcima već danas. Dosadašnje norme NEDC pokazale su se neučinkovite i precizne, stoga je cijela autoindustrija bila primorana promijeniti kompletan način testiranja emisija ispušnih plinova. 

Proizvođači automobila ponovo lažiraju emisije ispušnih plinova | Author: Arhiva foto: Arhiva

Novo postavljenom protokolu mjerenja potrošnje goriva WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) moraju biti podvrgnuti svi novi automobili. Dieselgate skandal bio je jedan od okidača zbog kojega su proizvođaći već od rujna 2017. ove bili dužni iskazati potrošnju goriva na temelju novih testova.

Koji se auti najviše voze u Hrvatskoj, BiH, Srbiji, a koji u svijetu? | Author: Arhiva foto: Arhiva

Za razliku od dosadašnjeg NEDC-a, novi protokol protokol mjerenja potrošnje goriva (WLTP) bliži je realnim uvjetima korištenja auta. Prema zasada dostupnim informacijama, novim testiranjem tvornički je deklarirana potrošnja goriva za pojedini auto prosječno i do 20 posto veća nego na temelju prijašnjih podataka, a povećana potrošnja benzina ili dizela znači i porast emisije CO2. Prelaskom na novi protokol moguće je da će neki automobili proći bolje.

Proizvođači automobila ponovo lažiraju emisije ispušnih plinova | Author: Arhiva foto: Arhiva

O odluci Europskoga parlamenta i Vijeća koje je proizvođačima nametnulo prosjek 95 g CO2/km za cijelu gamu vozila do 2020. još će se raspravljati, baš kao i o pojedinostima testiranja novoga protokola. Protokol NEDC (New European Driving Cycle) koristi se od devedesetih godina prošloga stoljeća i često je kritiziran zbog jaza između tvornički navedene potrošnje i one u stvarnim uvjetima.

WLTP | Author: Arhiva foto: Arhiva

Testovi su se provodili u 'laboratorijskim' uvjetima na probnome stolu, na ravnoj podlozi, bez vjetra i otpora zraka i za temperature 25 stupnjeva. Novi protokol WLTP stvarniji je u realnim uvjetima vožnje, a uvodi se zbog mjerenja količine CO2. Vrijednosti CO2 za svako vozilo individualno se mjere uzevši u obzir opcijsku opremu. Usto, veće su brzine za mjerenja, dinamično testiranje odvija se u realnijim uvjetima, a postroženi su i uvjeti glede temperature zraka i motora.

Norme WLTP | Author: Arhiva foto: Arhiva
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.