Početna Magazin 6730 pregleda

Što učiniti u trenutku kada pukne guma?

1
FOTO: Goran Jakuš/PIXSELL

Svima se može dogoditi, jednostavno uvijek je moguće i zato smo pripremili nekoliko osnovnih savjeta o tome što učiniti da biste se sigurno zaustavili i zatim nastavili put...

 

1 | Author: OnAllCylinders foto: OnAllCylinders

Ne kočiti naglo

Bezbrižno se vozite autocestom brzinom 130 km/h i gledate svoja posla. Odjednom čuje se snažan prasak i auto naglo skrene. U tome trenutku saznajete kako je jedna guma na automobilu - probušena. Prva i krucijalna stvar je, osim što treba biti koncentriran tijekom cijele vožnje, da ne počnete naglo kočiti. Iznimno je važno da sve reakcije budu uglađene i uravnotežene, jer jedino će se tako automobil uspjeti mirno zaustaviti. Pritisnete li kočnicu prenaglo ili prejako, može doći do izvrtanja i težih posljedica. 

1 | Author: Goran Jakuš/PIXSELL foto: Goran Jakuš/PIXSELL

Postupno smanjivati brzinu

Na papučici gasa također treba biti uravnotežen i ravnomjeran, jer će se tako automobil polako sam zaustaviti, na nekoliko stotina metara. Važno je postupno smanjivati brzinu jer će se tako smanjiti mogućnost izvrtanja ili vrludanja po cesti. 

1 | Author: The Jagged Word foto: The Jagged Word

 

Zamijeniti kotač rezervnim

Ako u prtljažniku imate rezervni kotač s gumom, zamijenite onaj s oštećenom gumom. To se radi tako da ručnom dizalicom koju biste trebali imati u autu podignete auto, odvrnete kotač takozvanim T-ključem koji biste trebali imati u autu i zamijenite kotač.

1 | Author: OnAllCylinders foto: OnAllCylinders

Ako nemate rezervni kotač, probušenu gumu moguće je privremeno osposobiti sprejom koji se može kupiti u trgovinama autodijelovima. On probušenu gumu napuni pjenom/gelom, koja će omogućiti da se dovezete k vulkanizeru. Ovo je najjednostavniji i najefikasniji spas iz ovakve situacije ako u automobilu nemate rezervni kotač, dizalicu ili prateći alat. Ipak, ako ništa ne uspije, stvar će riješiti poziv nekoj od dežurnih šlep-službi. No ako je ikako moguće izbjegavajte bilokakvu vožnju s probušenom ili ispražnjenom gumom, jer taj bi manevar mogao izazvati više štete nego koristi.

1 | Author: YouTube foto: YouTube

  • makan

    stati sa strane i plakati, kao kolega s posla koji od kad je kupio auto zna da nema rezervu, kompresor ni bocu s ljepilom pod tlakom a nije siguran ni da li ima dizalicu

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.