Najbolji je jedan kineski proizvođač, a iza njega slijede Stellantis kojoj je za petama Volkswagen
Proizvođači automobila uvelike pričaju o električnoj budućnosti i donose planove prema kojima u samo nekoliko idućih godina planiraju predstaviti desetke novih električnih modela. Prelazak na struju je gotovo svima prioritet broj jedan, no zbog iznenadnog, ali i očekivanog pada potrošnje za električne automobile mnogima od njih bi ti planovi mogli pasti u vodu. Bilo kako bilo za sada se svi uglavnom drže zacrtanog smjera, i ako tako ostane u idućih nekoliko godina na cestama ćemo vidjeti vrlo mnogo novih električnih automobila. Neki proizvođači čak ciljaju na potpunu elektrifikaciju kako bi odgovorili na sve veću konkurenciju iz Kine i njezine velike globalne planove. Drugi se oslanjaju na električne automobile jer nemaju drugog izbora zbog propisa i planova koje donose vladajući, prvenstveno EU.
Ali kako proizvođači napreduju u u ovoj globalnoj električnoj utrci? Dok Tesla i BYD jasno prednjače po prodajnim brojkama, njihovi konkurenti iz Europe, SAD-a, Koreje, Japana i pa čak i Indije pokušavaju ih sustići masovno šireći svoju ponudu.
Teslina linija je donekle zastarjela i relativno mala, sa samo četiri modela. okosnicu prodaje čine Model Y i Model 3, veterani Model S Model X, prodaju se mnogo skromnije, a Cybertruck tek treba doći u "pravu serijsku proizvodnju". Realno, Tesla je trenutno jedan od proizvođača automobila s najmanjim asortimanom električnih proizvoda, nje ni među 20 najboljih na svijetu po tom kriteriju. No Tesli svejedno ide izuzetno dobro što bi trebao biti veliki alarm za druge i pokazatelj da možda rade nešto krivo. Je li im zaista potrebno toliko novih električnih modela ili bi bolji posao napravili s jednim "poštenim" koji će Tesli konkurirati prvenstveno cijenom, a zatim i drugim karakteristikama. Provjerili smo koji proizvođači trenutno imaju najveću ponudu električnih automobila i kako se s njom drže na tržištu.
Geely, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija, predvodi globalnu konkurenciju nudeći najviše električnih modela. Ovaj proizvođač koji je vlasnik marki Volvo, Geely, Lynk & Co, Lotus, Livan, Proton, Polestar, Radar, Jidu, Farizon, Geometry i ZEEKR, trenutno nudi 25 različitih električnih vozila diljem svijeta. To uključuje 12 SUV vozila, 3 kombija, 7 limuzina, 1 gradski automobil, 1 hatchback i 1 sportski automobil. Unatoč brojnim markama i obilju modela Geely će po ukupnoj globalnoj prodaji električnih automobila ove godine vjerojatno biti ispod razine Tesle koja bi mogla prodati oko 1,8 milijuna auta do kraja 2023.
Drugi na svijetu po broju modela električnih automobila je globalni koncern Stellantis koji ima podjednak broj brendova kao i Geely. U njihovom vlasništvu su Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Stellantis trenutno nudi 20 različitih električnih modela. Međutim, većina Stellantisove ponude još uvijek je prilično usmjerena na Europu i nedostaje joj globalna privlačnost: najmanje 16 od ovih modela namijenjeno je za isključivo ili prvenstveno za kupce u Europi. Kako stvari za sada stoje Stellantis bi do kraja godine mogao proizvesti oko 400.000 električnih auta što je samo mali dio onoga što proizvodi Tesla.
Na trećem mjestu je Volkswagen Grupa pod čijom kapom su marke Audi, Bentley, Cupra, Jetta, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda i Volkswagen. On ima 19 električnih modela, no VW ima globalniji pristup od Stellantisa i nešto bolje rezultate. Do kraja godine mogli bi proizvesti između 700.000 i 800.000 tisuća električnih auta.
Iza Volkswagena je SAIC iz Kine sa 16 modela, od kojih su mnogi već dostupni u Europi i tržištima u razvoju. General Motors ima 16 električnih modela, a kineske tvrtke Dongfeng i BYD 15 i 14 modela. Iako je po broju modela iza najboljih BYD je najozbiljniji konkurent Tesli te bi ove godine mogao proizvesti oko 1,4 milijuna auta. Iza BYD-a su Mercedes i BMW te Hyundai grupa sa po 11 električnih modela.
Drugi poput Renaulta, svih japanskih proizvođača, Forda, te indijskih Tate i Mahindre još su daleko iza svih ovih proizvođača po ponudi, ali i po prodaji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.