Početna Magazin 1849 pregleda

Tesla nije blizu: Tko ima najviše električnih modela na svijetu

FOTO: Tesla

Najbolji je jedan kineski proizvođač, a iza njega slijede Stellantis kojoj je za petama Volkswagen

Proizvođači automobila uvelike pričaju o električnoj budućnosti i donose planove prema kojima u samo nekoliko idućih godina  planiraju predstaviti desetke novih električnih modela. Prelazak na struju je gotovo svima prioritet broj jedan, no zbog iznenadnog, ali i očekivanog pada potrošnje za električne automobile mnogima od njih bi ti planovi mogli pasti u vodu. Bilo kako bilo za sada se svi uglavnom drže zacrtanog smjera, i ako tako ostane u idućih nekoliko godina na cestama ćemo vidjeti vrlo mnogo novih električnih automobila. Neki proizvođači čak ciljaju na potpunu elektrifikaciju kako bi odgovorili na sve veću konkurenciju iz Kine i njezine velike globalne planove. Drugi se oslanjaju na električne automobile jer nemaju drugog izbora zbog propisa i planova koje donose vladajući, prvenstveno EU. 

Ali kako proizvođači napreduju u u ovoj globalnoj električnoj utrci? Dok Tesla i BYD jasno prednjače po prodajnim brojkama, njihovi  konkurenti iz Europe, SAD-a, Koreje, Japana i pa čak i Indije pokušavaju ih sustići masovno šireći svoju ponudu.

Author: Tesla foto: Tesla

Teslina linija je donekle zastarjela i relativno mala, sa samo četiri modela. okosnicu prodaje čine Model Y i Model 3, veterani Model S  Model X, prodaju se mnogo skromnije, a Cybertruck tek treba doći u "pravu serijsku proizvodnju". Realno, Tesla je trenutno jedan od proizvođača automobila s najmanjim asortimanom električnih proizvoda, nje ni među 20 najboljih na svijetu po tom kriteriju. No Tesli svejedno ide izuzetno dobro što bi trebao biti veliki alarm za druge i pokazatelj da možda rade nešto krivo. Je li im zaista potrebno toliko novih električnih modela ili bi bolji posao napravili s jednim "poštenim" koji će Tesli konkurirati prvenstveno cijenom, a zatim i drugim karakteristikama. Provjerili smo koji proizvođači trenutno imaju najveću ponudu električnih automobila i kako se s njom drže na tržištu. 

Author: Volvo foto: Volvo

Geely, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija, predvodi globalnu konkurenciju nudeći najviše električnih modela. Ovaj proizvođač koji je vlasnik marki Volvo, Geely, Lynk & Co, Lotus, Livan, Proton, Polestar, Radar, Jidu, Farizon, Geometry i ZEEKR, trenutno nudi 25 različitih električnih vozila diljem svijeta. To uključuje 12 SUV vozila, 3 kombija, 7 limuzina, 1 gradski automobil, 1 hatchback i 1 sportski automobil. Unatoč brojnim markama i obilju modela Geely će po ukupnoj globalnoj prodaji električnih automobila ove godine vjerojatno biti ispod razine Tesle koja bi mogla prodati oko 1,8 milijuna auta do kraja 2023.

Author: Peugeot foto: Peugeot  

Drugi na svijetu po broju modela električnih automobila je globalni koncern Stellantis koji ima podjednak broj brendova kao i Geely. U njihovom vlasništvu su Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Stellantis trenutno nudi 20 različitih električnih modela. Međutim, većina Stellantisove ponude još uvijek je prilično usmjerena na Europu i nedostaje joj globalna privlačnost: najmanje 16 od ovih modela namijenjeno je za isključivo ili prvenstveno za kupce u Europi. Kako stvari za sada stoje Stellantis bi do kraja godine mogao proizvesti oko 400.000 električnih auta što je samo mali dio onoga što proizvodi Tesla. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Na trećem mjestu je Volkswagen Grupa pod čijom kapom su marke  Audi, Bentley, Cupra, Jetta, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda i Volkswagen. On ima 19 električnih modela, no VW ima globalniji pristup od Stellantisa i nešto bolje rezultate. Do kraja godine mogli bi proizvesti između 700.000 i 800.000 tisuća električnih auta. 

Author: BYD foto: BYD

Iza Volkswagena je SAIC iz Kine sa 16 modela, od kojih su mnogi već dostupni u Europi i tržištima u razvoju. General Motors ima 16 električnih modela, a kineske tvrtke Dongfeng i BYD 15 i 14 modela. Iako je po broju modela iza najboljih BYD je najozbiljniji konkurent Tesli te bi ove godine mogao proizvesti oko 1,4 milijuna auta. Iza BYD-a su Mercedes i BMW te Hyundai grupa sa po 11 električnih modela.

Drugi poput Renaulta, svih japanskih proizvođača, Forda, te indijskih Tate i Mahindre još su daleko iza svih ovih proizvođača po ponudi, ali i po prodaji. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.