Početna Magazin 6538 pregleda

Infiniti Q50 S Hybrid: Japanska limuzina s dva lica

Infiniti Q50 S Hybrid
Vidi galeriju 1/15
Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom Testirali smo Infiniti Q50 S, hibrid s 400 KS i malom potrošnjom

Ova japanska limuzina uspješno spaja dva nespojiva svijeta, brutalno snažan sportski i onaj uglađeniji i udobniji. Jednostavnim prebacivanjem u sportski način vožnje 'obična' poslovna limuzina pretvara se u vrišteću 'zvijer'

Japanski inženjeri zaista su se potrudili u vezi s ovim autom. I to na vrlo poseban način. Uspjeli su 'sakriti' ono što ovaj Infiniti Q50 S Hybrid zaista jeste. U relativno pitomu vanjštinu uspjeli su 'ugurati' supermoderan i supersnažan agregat s hibridnom tehnologijom i učiniti ovaj automobil skrivenom 'zvijeri'. Zašto 'zvijer'? Počnimo od motora.

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Ispod poklopca je 3,5-litreni twinturbo V6, koji razvija 306 konjskih snaga, a u kombinaciji s elektromotorom sa 68 “konja” izvlači maksimalnu kombiniranu snagu čak 364 'konja'. To već kuca na vrata pravih superautomobila, a to što je posebno na ovom Infinitiju je upravo to što je sva  ta velika snaga skrivena ispod poprilično obične vanjštine.

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Upravo to me podsjeća na legendarnu priču o Dr. Jekyllu i Mr. Hydeu. Takav scenarij događa se i prilikom vožnje ovog automobila. Q50 S Hybrid može biti klasična poslovna limuzina iz srednje klase, trošiti od 8 do 9 litara benzina u gradu i biti potpuno tih i udoban. No, jednim pritiskom gumba i prebacivanjem u način rada Sport pretvara se u čistokrvnoga predatora koji pravim i reskim V6 tonom urliče iz dvostrukih ispušnih cijevi i do stotke auto lansira u 5,4 sekunde. Ako nastavite držati papučicu gasa pritisnutom do kraja, auto će pojuriti do krajnjih 250 kilometara na sat.

Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

No, nije sve tako bajno i krasno. Ovaj automobil ipak ima svojih nedostataka, unatoč brojnijim prednostima. Naprimjer, osjećaj u vožnji nije toliko dobar i pogođen kao u modelu Q60. Za brže vožnje na upravljaču se osjeti velika masa koja iznosi 1,7 tona, a granica proklizavanja prednjega dijela (podupravljanje) poprilično je niska. Za upravljačem se osjeti kako ostatak automobila u zahtjevnijim sportskim zadacima ne prati veliku moć 3,5-litrenoga motora V6, potpomognuta strujom.

Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Tako postaje jasno da prevaga u ovom slučaju ipak ide na stranu klasične snažne poslovne limuzine, prije nego na stranu čistokrvnog sportaša i “baby” superautomobila. Infiniti Q50 S pravi je gospodski japanski auto pun luksuza i svih mogućih tehnologija. Komfor je doveden na maksimalnu razinu, sve je udobno i mekano na dodir. Sjedala i kompletna unutrašnjost presvučeni su najfinijom kožom, tu su i vrhunski audiosustav Bose, navigacija, automatski 7-stupanjski mjenjač... Sve zaista odiše komforom i luksuzom te lagodnim osjećajem vožnje, u krstarenju gradom ili autocestom, uz pregršt dostupne snage. 

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Ponavljam, ovo nije pravi sportski auto, već vrlo jaka 'obična' poslovna limuzina. Ako ste pomislili da je to nešto loše, prevarili ste se. Iz jednoga važnog razloga, a to je hibridna tehnologija. Kada na brojčaniku potrošnje, za vožnje gradom, ugledate brojku od 8 do 9 litara, shvatit ćete sve. Ovaj auto zapravo me vrlo ugodno iznenadio. Upravo zato što osebujno spaja gotovo 400 'konja' i izrazito malu potrošnju goriva, u rangu nekih puno manjih automobila. Q50 S je klasični hibrid (nije plug-in), koji svoju bateriju puni preko motora te za vožnje, odnosno kočenja, kada se u bateriji generira kinetička energija. 

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Što sam zaboravio reći? Da, snaga se putem solidnoga 7-stupanjskog automatskoga mjenjača prenosi na sve kotače. Kočnice su velike i snažne i automobil sigurno zaustavljaju svaki put, čak i za najjačih jurnjava. 

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Testni Infiniti, s punim nazivom Q50 Sport Tech 3.5 Hybrid AWD S, opremljen je i svjetlima Full-LED, 19-colnim kotačima, kamerom za vožnju unatrag... Popis ide u nedogled jer je ovaj automobil zapravo krcat dodatnom opremom. Osim toga, Infiniti je u njega ugradio i brojne sigurnosne sustave, poput Emergency Brake Assista, upozorenja na vozila u mrtvome kutu te adaptivnoga tempomata, koji su me tijekom testiranja čuvali sigurnim. 

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Sve ove odlične stvari zapravo i ne treba puno platiti. Automobil sa svom dodatnom opremom košta 406.263 kune. To nije malo novca no imajmo na umu kako su konkurenti u ovoj klasi automobila brutalno skuplji, pogotovo u varijantama s ovako snažnim motorom. 

Infiniti Q50 S Hybrid | Author: Jurica Galoić/PIXSELL foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Na kraju svega zaključujem kako je Infiniti Q50 S Hybrid odlična, udobna i luksuzna limuzina s puno mjesta i komfora, a koja malo troši i ide fenomenalno, pogotovo uz dodatno “zakucavanje” koje dođe iz elektromotora. Svaka čast Japancima!

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.