Početna Moto 55 pregleda

Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju

TEST SCRAMBLER  DUCATI
Vidi galeriju 1/10
Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju Amerikaniziran talijanski motocikl. Mijenjaj ime unuku, ne Ducatiju

Poput Citroëna koji je stvorio novi DS brend tako je i društvo iz Bologne i Ingolstadta svojoj legendarnoj marki pridodalo i veliku Scrambler značku, a reda radi, ime Ducati su pridodali sitnim pisanim slovima

Scrambler Ducati je amerikaniziran talijanski motocikl. Nije šija, već je vrat. Sve isto, samo je ime drugačije! Talijanski proizvođač je odlučio ponuditi jedan te isti proizvod, ali drukčijeg imena. Kao što je Citröen nedavno lansirao luksuzni DS brend, tako su i u tvornici u Bologni odlučili svoj novi proizvod, baziran uglavnom za veliko USA tržište, nazvati Scramblerom. Ipak, kraj velikog novog imena sitnim su slovima nadopisali; Ducati. Nek' se zna o čemu je tu riječ.

Novi brend u Europi, Americi? Scrambler se proizvodi u Italiji, ali i na Tajlandu, baš kao i u Brazilu. Ne morate se brinuti. Isti standardi kvalitete primjenjuju se u cijelom svijetu. Bar kad je u pitanju Audi, većinski vlasnik čuvene tvornice iz male ulice Borgo Pan, ovo je upravljivo vozilo, bez obzira kad smo ga "tjerali" po asfaltnoj ili makadamskoj podlozi.

TEST SCRAMBLER  DUCATI | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Položaj sjedenja je, zahvaljujući udobnom sjedalu i širokom i relativno visokom upravljaču, više nego udoban. Na njemu se sjedi uspravno i ugodno je sve do brzine 160 km/h. Tada zakoni aerodinamike presuđuju protiv vozača. Udari vjetra su na svakom nakedu uobičajena pojava na velikim brzinama, pa je tako slučaj i kod Scramblera.

Kokpit je moderan, LCD digitalan, motocikl ima ugrađen ABS na oba kotača, a jedina zamjerka ide na račun sile koju je potrebno primijeniti prilikom kočenja. Za kraći zaustavni put, potrebno je prilično jako stisnuti ručicu prednje kočnice. Gume na verziji ICON dimenzija su 110/80ZR-18 sprijeda te 180/55ZR-17 straga. All-round su namjene i Pirelli ih je posebno razvio za ovaj motocikl. Montirane su na alu kotače, a odlikuju se zavidnim prianjanjem kako na asfaltu tako i van njega.

TEST SCRAMBLER  DUCATI | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Još jedan puzzle u kolekciji novostvorenih industrijskih vrijednosti. Prava je istina da je Scrambler stvoren davno, na zahtjev tadašnjeg uvoznika Ducatija za SAD koji je tražio malen, lagan motocikl, za svaku namjenu i svaki teren. Također, motocikl je morao biti pogodan i za Dirt- track utrke iz tog doba. Scrambler se proizvodio od 1962. do 1975., imao je najviše 450 ccm, bio je lak i upravljiv na svim terenima. Novi je model njegova reinkarnacija, ali s preokrenutim imenom. Sada je ime Scrambler na prvom, a Ducati na drugom mjestu.

Tehničke karakteristike
Ducati Scrambler
motor V2, četverotaktni
obujam 803 ccm
snaga 75 KS/8250 o/min
moment 68Nm/5750 o/min
mjenjač 6 brzina
maks.brzina 183 km/h
0-100 km/h 3,4 sec
potrošnja /
potrošnja test 3,6/100km
međuosovinski razmak 1440mm
ovjes sprijeda vilica 40mm, straga jedan amortizer
spremnik 13,5 l
masa 170 kg
gume sprijeda 110/80 R18, straga 180/55 R17
cijena 69.990 kn

Da je to ustvari pravi Ducati, dokazuje činjenica da je u njega ugrađen, iz Monstera preuzet, samo malo "naboran" uljem hlađen, elektronski napajan Desmodromic V agregat s dva ventila po cilindru, koji pri 8250/min iz 803 ccm zapremine istiskuje 75 konja. No, ako ste na to pomislili, nije to novi Monster. Ovo je potpuno drugačiji motocikl. Kut prednje Kayabine 41 mm upside - down vilice, pomaknut je na 24 stupnja, čime je dobivena mirnoća upravljača prilikom vožnje.Naravno, položeniji kut vilice rezultirao bi lošijim manevarskim sposobnostima kod prebacivanja iz zavoja u zavoj. Tu je primjenjena stara američka škola nižeg težišta. I sve je došlo na svoje. Ovaj se motocikl u vožnji pokazao kao upravljivo vozilo, bez obzira kad smo ga "tjerali" po asfaltnoj ili makadamskoj podlozi. Dizajn? Riječ o atraktivnom motociklu za kojim će se većina okrenuti. Je li dizajnerska interpretacija klasična ili čak pomalo terenska? U skladu s bogatom baštinom, da li je novi Scrambler u stvari rabljeni motocikl iz nekih davnih vremena koja se ponovo događaju? Je li Scrambler retro motocikl? U Ducatiju kažu da nije. Samo je ime staro, motocikl je nov. Njime su Talijani zaista otkrili Ameriku. Pitanje je samo koje godine?

Ocjena 9
+ dobro cijena, dizajn, upravljivost
- loše vjetar pri visokoj brzini

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.