Britanac je obilježio sedamdesete godine prošlog stoljeća umijećem vožnje i titulama, ali i osebujnim karakterom i prijateljstvom s legendarnim Jamesom Huntom, a s njim ga i danas uspoređuju
Barry Steven Frank Sheene rodio se 11. rujna 1950. u Londonu. Njegov otac tada je još bio aktivan vozač motoutrka i vrstan mehaničar za motocikle. Kada je Barry porastao otac je prekinuo karijeru i posvetio se odgoju sina kao budućeg uspješnoga vozača.
Barryjeva karijera počela je u dobi od 18 godina, 1968., na utrci na stazi Brands Hatch.
U svojoj prvoj utrci Sheene je pobijedio vozeći tatin Bultaco s obujmom 125 kubika. Prve je godine uspio pobijediti u klasama 125 cc i 250 cc, a godinu potom postao je viceprvakom Velike Britanije u klasi do 125 kubika, završivši iza prvaka Chasa Mortimera. No, to je bio tek početak sjajne karijere ovoga mladog Britanca. U dobi od dvadeset godina, 1970., postao je prvakom Britanije u klasi 125cc, na nekoliko godina starome Suzukiju RT67, koji je kupio za dvije tisuće funti.
No, Barry je iz rabljenoga tvorničkog Suzukija izvukao maksimum i 1971. postao viceprvakom svijeta u klasi 125cc, izgubivši titulu zbog ozljeda koje je zaradio u neslužbenim utrkama diljem Europe, koje je vozio za novac. No, tim motociklom uspio je i pobijeditina svjetskoj smotri, osvojivši VN Belgije na stazi Spa-Francorchamps. Barryjeva budućnost u tome je trenutku izgledala blistavo no planove su mu nagodinu bile pokvarile ozljede i lomovi pa mu ni nova tvornička Yamaha nije pomogla u osvajanju naslova. U sezoni 1973., Sheene se natjecao u europskome prvenstvu u novoj klasi ‘Formula 750’, u kojoj je na Suzukiju došao do titule europskoga prvaka.
Stvari su se opet dobro odvijale za njega. Godine 1974. prešao je u najjaču klasu do 500 kubika, vozeći najnoviji Suzuki RG500. Njegovoj karijeri opet je zaprijetio strašan pad na testiranju u Daytoni, kada je za brzine veće od 220 km/h spektakularno završio na asfaltu, slomivši bedrenu kost, desnu ruku, ključnu kost i dva rebra. No, samo sedam tjedana potom, vratio se još jači i pobijedio u klasi 500cc na VN Nizozemske, na stazi u Assenu.
Ali, to je bio tek početak. Uslijedila je za Sheena zlatna 1976. godina. Osvojio je prvu titulu prvaka svijeta i to u najjačoj klasi. Te je sezone pobijedio na pet utrka, a godinu poslije ponovio je rezultat i uzeo još jedan naslov svjetskoga prvaka, tada sa šest pobjeda u sezoni. U sezoni 1981., nakon žestoke borbe s Kennyjem Robertsom, na kraju sezone osvojio je tek četvrto mjesto u generalnome poretku. Zadnju pobjedu u karijeri Britanac je ostvario na VN Švedske 1981.
Na treningu za VN Velike Britanije 1982., Barry Sheene je na treningu teško pao i teško ozlijedio obje noge. Čak mu je i prijetila amputacija obje potkoljenica, a operacija 'popravka' Barryja trajala je čak osam sati. Karijeru je okončao 1984. godine, ponajviše zbog velikih posljedica teških ozljeda koje je u karijeri 'preživio'. Zanimljivo je − jedini je vozač u povijesti ovog sporta koji je u karijeri pobjeđivao u klasama 50cc i 500cc.
Ako iz njegova života izuzmemo faktor utrka, bio je poznat kao osebujan čovjek neobična karaktera, nešto poput Jamesa Hunta na dva kotača. Dugokosi Britanac imao je veliko samopouzdanje, dobro je izgledao i ima poseban londonski naglasak, a živio je život do maksimuma i bio jedan od prvih vozača motoutrka koji je od njih uspio zaraditi velike količine novca. Bio je oženjen sa Stephanie McLean, tadašnjim Penthouseovim modelom i manekenkom.
Živio je glamuroznim životom, mnogo je pio i pušio i družio se s prijateljem i vozačem F1, Jamesom Huntom. Bio je i dobar prijatelj s Ringom Starrom, Georgeom Harrisonom i ostalim svjetski poznatim glazbenicima. Zanimljiva je činjenica da je Barry na prednjoj strani svoje kacige imao probušenu rupu, koju je koristio za pušenje cigarete neposredno prije starta utrke.
Potkraj osamdesetih s obitelji se preselio u Australiju, s ciljem da mu povoljnija i toplija klima pomogne smanjiti negativne posljedice teških ozljeda u karijeri. Bio je vlasnik nekoliko vila na australskoj obali Gold Coast i uspješan poduzetnik. U dobi od 51 godine Sheeneu je dijagnosticiran rak ždrijela i želuca.
Odbio je klasičnu kemoterapiju i odlučio se za alternativno liječenje posebnom dijetom. Legenda Velike Britanije i svjetskoga motosporta preminula je 10. ožujka 2003. u 52 godini, osam mjeseci nakon dijagnoze u bolnici u Queenslandu. Ostavio je suprugu Stephanie i dvoje djece, Sidonie i Freddieja.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.