Neka od najpopularnijih vozila u Americi mogla bi doživjeti povećanje cijena između 6.000 i 16.000 dolara
Trumpove carine od 25 posto na aute iz uvoza postat će stvarnost 3. travnja, a porast cijena koji će biti posljedica svega ne izgleda nimalo lijepo ni za proizvođače automobila, niti za kupce. Bernstein Institutional Services LLC, tvrtka za investicijska istraživanja, objavila je u četvrtak izvješće u kojem se detaljno opisuju monetarni utjecaji koje će ova nova tarifa imati na cijene, marže i količinu.
Prosječni novi automobil u Americi koštao je 49.740 dolara u siječnju, prema Kelley Blue Booku. Tvrtka predviđa da će cijene sada porasti 7 posto, ili oko 3600 dolara. To bi gurnulo prosječnu cijenu novog automobila na rekordno visoku razinu.
Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023
Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023
Bernstein predviđa da će carine koštati proizvođače automobila u prosječno 6700 dolara po vozilu, ili 110 milijardi dolara godišnje, "tjerajući proizvođače da biraju između povećanja cijena, apsorpcije troškova ili smanjenja marže", navodi se u izvješću. Čak i ako se troškovi carina prenesu na kupce i opskrbni lanci se prilagode tako da kompenziraju učinak caraina, tvrtke poput Forda i GM-a mogu očekivati 30-postotni pad dobiti ove godine.
Stellantis bi, s druge strane, mogao proći malo bolje zahvaljujući visokoj koncentraciji dijelova proizvedenih u SAD-u u svojim modelima proizvedenim u Meksiku. Ipak, Tesla bi bila najveći dobitnik zahvaljujući svojim američkim tvornicama i velikom tržišnom udjelu. Manji proizvođači električnih vozila kao što su Rivian i Polestar bit će teško pogođeni, ponajviše zahvaljujući svojim lancima opskrbe iz inizemstva.
Carine stupaju na snagu 3. travnja. Kako bi se pripremili, proizvođači automobila su napravili zalihe. Prema Bernsteinu, trenutno se na prodajnim mjestima nalazi 2,7 milijuna vozila ili zalihe dovoljne za 54 dana. Proljeće je vrijeme kada se kupnja automobila povećava, što znači da bi ove količine mogle trajati samo do prvog tjedna svibnja. Nakon toga Bernstein očekuje da će troškovi carina početi štetno utjecati na prihode proizvođača automobila.
Prema Bernsteinu, proizvođači automobila su stavljeni pred izbor: povećati cijene ili zadržati količinu. Ako proizvođači automobila odluče prenijeti punu prosječnu cijenu od 6.700 dolara na kupca, manje ljudi će kupiti automobil. Ako odlučite "progutati" troškove carina, tada neće izgubiti kupce.
U slučaju da proizvođači teret carina odluče prenijeti na potrošače cijene bi mogle "podivljati". Prema iSeeCarsu , neka od najpopularnijih vozila u Americi mogla bi doživjeti povećanje cijena između 6.000 i 16.000 dolara. To uključuje modele stranih, ali i domaćih proizvođača automobila. Naravno, nova vozila neće biti jedina pogođena. Kao što je primijetio izvršni analitičar iSeeCars Karl Brauer, cijene rabljenih automobila trebale bi također brzo porasti jer će više cijene "izbaciti" više kupaca s s tržišta novih automobila. Sugerirao je da će ovo biti ponovljen scenarij iz vremena pandemije, kada je proizvodnja novih automobila bila ograničena i kada je postojala velika potražnja za rabljenim vozilima što je znatno podiglo njihove cijene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.