S druge strane, Europa već dugo naplaćuje carinu od 10 posto na uvoz automobila iz Sjedinjenih Država
Nakon tjedana najava i prijetnji sada je jasno: neće niti nikakvih odgoda ili otkazivanja jer američki predsjednik Donald Trump službeno je dao zeleno svjetlo za visoke uvozne carine na automobile i automobilske dijelove koji se ne proizvode u Sjedinjenim Državama. One će iznositi 25 posto i mogle bi posebno jako pogoditi europske proizvođače.
Američki predsjednik Donald Trump dugo je govorio o uvođenju visokih uvoznih carina na automobile koji se ne proizvode u Sjedinjenim Državama. To je nekoliko puta odgađano, ali sada će se stvarno dogoditi. Ove pristojbe će stupiti na snagu 2. travnja, a počet će se naplaćivati od 3. travnja.
Već su postojale uvozne carine za automobile koji nisu proizvedeni u SAD-u, ali su iznosile samo 2,5 posto. Automobili proizvedeni u Kini već su od ranije teško pogođeni američkim carinama, zbog čega se zapravo i ne prodaju u SAD-u, a a sada će se to dogoditi i automobilima koji su proizvedeni u Europi, Kanadi, Južnoj Koreji, Japanu... S druge strane, Europa već dugo naplaćuje carinu od 10 posto na uvoz automobila iz Sjedinjenih Država.
"Natjerat ćemo države da plaćaju za poslovanje u našoj zemlji i 'krađu' naših poslova, našeg prosperiteta i mnogih drugih stvari koje su nam uzeli tijekom godina", rekao je Trump tijekom konferencije za novinare u Bijeloj kući. Američka vlada očekuje da će nove carine donijeti oko 100 milijardi dolara godišnje.
Urusula von der Leyen, predsjednica Europske komisije, naznačila je da joj je žao što će Sjedinjene Države zaista uvesti uvozne carine i nazvala ih lošima za tvrtke i potrošače u SAD-u i EU. Kanadski premijer Mark Carney to naziva "izravnim napadom na radnike u Kanadi" i vjeruje da Trump "izdaje" američko-kanadski trgovinski sporazum.
I dok japanski i korejski proizvođači imaju prilično veliku mrežu tvornica u samom SAD-u i samo mali dio izvoze iz svojih domovina, europski proizvođači će biti mnogo više pogođeni ovom odlukom jer se uvelike oslanjaju na izvoz u SAD. Većina europskih automobila na tržište SAD-a dolazi iz Europe, a mnogo njih dolazi i iz Meksika koji je također pogođen carinama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.