Početna Novosti 354 pregleda

Zbog carina: Prodaja kineskih električnih vozila u Europi naglo je pala

FOTO: Canva

SAIC (MG), koji je dugo bio najprodavaniji kineski proizvođač automobila u Europi, zabilježio je pad registracija u EU za čak 58 posto u studenom

Udio kineskih proizvođača automobila u prodaji električnih vozila na europskom tržištu u studenom je pao na najnižu razinu u osam mjeseci. Kineski proizvođači poput MG-a i Geelyja, u studenom su činili 7,4 posto novih registracija električnih vozila u EU. To je pad u usporedbi s 8,2 posto u listopadu i najniža razina od ožujka, izvještava Dataforce, tvrtka za istraživanje tržišta. Pad je uslijedio nakon uvođenja viših carina na električne automobile kineske proizvodnje krajem listopada.

OD 31. LISTOPADA Odlučeno je: Kineski auti poskupljuju, EU im uvodi carine

EU je uvela dodatne carine do 35,3 posto nakon što je istraga EU pokazala da su kineske državne potpore dovele do nepravedne konkurentske prednosti za kineske proizvođače automobila u odnosu na njihove europske konkurente. Višemjesečni razgovori nisu uspjeli riješiti trgovinski spor između EU-a i Kine, zbog čega je Bruxelles uveo dodatne carine povrh postojećih 10 posto, za maksimalnih 45,3 posto. 

STUPILE NA SNAGU Veliki vodič: Evo koliko su carinama pogođeni automobili iz Kine

Iako se carine odnose na sve električne automobile iz Kine, uključujući one zapadnih marki poput BMW-a i Tesle koji se tamo proizvode, carinske stope se razlikuju od proizvođača do proizvođača. Stope ovise o tome koliko je pojedini proizvođač automobila dobio potpore od države i je li surađivao s istragom EU. Na primjer, kineska državna tvrtka SAIC koja proizvodi MG bila je najteže pogođena, s carinama koje sada iznose ukupno 45,3 posto. SAIC, koji je dugo bio najprodavaniji kineski proizvođač automobila u Europi, zabilježio je pad registracija u EU za čak 58 posto u studenom u odnosu na isti mjesec prošle godine. 

GEELY COOLRAY I to se dogodilo: Kineski model u Hrvatskoj ušao među najprodavanije

Iako su više carine umanjile kineski pritisak na europske proizvođače, njihovo uvođenje ukupno je rezultiralo manjim padom prodaje kineskih automobila od očekivanog, rekao je analitičar Dataforcea Julian Litzinger. Na primjer, prodaja BYD-a je u studenome nastavila rasti u usporedbi s prošlom godinom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.