Početna Magazin 5605 pregleda

Veliki vodič: Evo koliko su carinama pogođeni automobili iz Kine

FOTO: Canva

Dodatna carina će iznositi između najmanje 17,8 posto i najviše 35,3 posto . To znači da će se neka kineska električna vozila koja se prodaju u Europi suočiti s ukupnom carinom do čak 45,3 posto!

Dana 31. listopada 2024. službeno su na snagu stupile nove carine Europske komisije na uvoz električnih automobila iz Kine. Ova se odluka očekivala već neko vrijeme te je nakon dugotrajnih pregovora finalizirana objavom u Europskom službenom listu. U međuvremenu, nastavljaju se razgovori između Europe i Kine o reviziji ili redizajniranju ovog novog "anti-made in China" poreza. Zasad znamo da će se nove tarife primjenjivati ​​pet godina i neće se primjenjivati ​​retroaktivno, kako se pretpostavljalo prije samo nekoliko tjedana.

Dodatna carina bit će različita za svaku marku automobila ovisno o tome je li surađivala s istražiteljima EU-a posljednjih mjeseci, a bit će dodatak na postojeću uvoznu carinu od 10 posto. Dodatna carina će iznositi između najmanje 17,8 posto i najviše 35,3 posto . To znači da će se neka kineska električna vozila koja se prodaju u Europi suočiti s ukupnom carinom do 45,3 posto, što bi moglo prisiliti proizvođače da podignu cijene za još neutvrđeni iznos. Naglašavamo da se ovo odnosi samo na električne automobile proizvedene u Kini, bez obzira na to otkud je proizvođač, pa su tako pogođeni i BMW, Mini i Smart, između ostalih. Carina se ne odnosi na kineske aute koji se proizvode izvan Kine ni na aute koji imaju druge pogonske sklopove, pa tako ni hibride ili plug-in hibride. 

Author: Canva foto: Canva

Europska komisija planira različito oporezivati ​​različite marke i njihove električne automobile, na temelju već primljene državne potpore i razine suradnje tijekom faze istrage EU. Neke tvrtke su prošle relativno dobro i sada zahvaća osjetno manja dodatna carina. BYD se tako morao suočiti s dodatnih 17 posto, a Geely s 18,8 posto. S druge strane, SAIC, odnosno njihova marka MG, koja je najjači kineski "igrač" u Europi dobiva dodatnu carinu od čak 35,3 posto. 

POGOĐENI SU Šef Cupre: Nove carine na aute iz Kine bi mogle uništiti našu marku

Tesla koja je pogođena sa 17,8 posto uskoro bi također mogla revidirati svoje cjenike naviše za modele koje proizvodi u Kini. Dio carina mogla bi "apsorbirati" sama tvrtka, dok bi ostatak išao na teret kupca. Slično bi se moglo dogoditi i s Daciom Spring čija cijena bi trebala ostati manje-više ista. Ostaje za vidjeti kako će ostali brendovi reagirati na ovo i imaju li dovoljne profitne marže da "progutaju" carine bez znatnog povećanja cijena. 

Author: BYD foto: BYD

BYD

BYD je zahvaćen s 17 posto dodatne carine što je prilično malo. No već su malo poskupili cijene svojih modela pa novih poskupljenja možda i neće biti. U svakom slučaju kupci u Hrvatskoj to neće osjetiti jer ova marka još nije na našem tržištu.

Author: Geely foto: Geely

Grupacija Geely

Još jedna kineska skupina pogođena relativno niskim kaznenim carinama u Europi (18,8 posto) je Geely Group, čiji brendovi uključuju europski Smart, Volvo, Polestar, Lotus i Lynk & Co i kineski Geely. Mnogi od njih se prodaju u Hrvatskoj, no za sada nije bilo nekih povećanja cijena. 

Author: MG foto: MG

SAIC motor

Grupa koja je najviše pogođena novim europskim uvoznim carinama (35,3 posto) također je najveći od kineskih divova, SAIC Motor, koji je u Europi, a tako i u Hrvatskoj dominantna kineska marka. Za sada nije bilo povećanja cijena, no ona bi mogla biti neizbježna s obzirom na to da su sada električni MG-evi pod teretom ukupno 45,3 posto carina. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Aiways, BMW Brilliance Automotive, Chery, FAW, Dongfeng, Great Wall, Leapmotor, Nio i Xpeng 

Ostale tvrtke koje su sudjelovale u istrazi Europske komisije o carinama, kao što su Aiways, BMW Brilliance Automotive, Chery, FAW, Dongfeng, Great Wall, Leapmotor, Nio i Xpeng, bit će pogođene dodatnim porezom od 20,7 posto. U Hrvatskoj je od ovih grupacija prilično snažno prisutan jedino Dongfeng kroz svoje brendove Forthing i Seres. 

Author: Cupra foto: Cupra

Druge europske marke 

Popis uključuje i mnoge europske brendove koji svoje aute proizvode u Kini. Mini je tako pogođen s 21,3 posto carine iz Kine uvozi svoj Mini EV s troja vrata i Aceman. Cupra, kojoj se uvodi ista carina u Kini proizvodi Tavascan.

Ako se Europska komisija i kineski proizvođači ne uspiju dogovoriti oko promjene ili smanjenja carina, moglo bi se dogoditi da se neki automobili koji su do sada dolazili iz Kine počnu proizvoditi u Europi. Na primjer, Tesla bi mogla pojačati svoju proizvodnju Modela 3 u Gigafactoryju u Berlinu kako bi izbjegla uvoz električne limuzine iz Kine, dok bi Volvo bio potaknut da ubrza početak proizvodnje EX30 u Ghentu u Belgiji, planiran za 2025. BYD, s druge strane, planira otvoriti tvornicu u Mađarskoj 2025. godine. S istim ciljem, BMW se sprema proizvoditi novi iX3 u Mađarskoj, Chery je odabrao Španjolsku za svoju novu tvornicu, a Leapmotor Poljsku. Great Wall Motor i SAIC također aktivno traže novu europsku proizvodnu lokaciju.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.