Prema San Francisco Chronicleu, u većini nesreća u kojima su sudjelovali autonomni automobili nije bilo ozlijeđenih
Novio izvješće američkog Ureda za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) otkrilo je da autonomna vozila koja posluju kao taksiji u nekoliko američkih gradova imaju velikih problema unatoč stalnom napretku. NHTSA je od srpnja 2021. godine primila više od 300 izvješća o nesrećama izravno povezanih s autonomnim vozilima Googleovog Waymoa, GM-ovog Cruisea i tvrtke Transdev Alternative Services. Unatoč toj velikoj brojci, čini se da se većina nesreća dogodila pri malim brzinama i nije rezultirala značajnijim ozljedama.
NHTSA ima u evidenciji 150 nesreća povezanih s Waymom, 92 s Transdev Alternative Services i 78 s Cruiseom. Zabilježene su i nesreće autonomnih vozila General Motorsa (65) i tvrtke Zoox (39) te nekih drugih tvrtki koje testiraju autonomna vozila. Ukupno su to čak 424 sudara u otprilike dvije godine. Ove nesreće dogodile su se uglavnom u gradskim područjima San Francisca i Phoenixa.
Prema San Francisco Chronicleu, u većini nesreća u kojima su sudjelovali autonomni automobili nije bilo ozlijeđenih. Unatoč tome, dužnosnici San Francisca trenutno razmatraju mogućnost da se autonomnih automobilima zabrani vožnja na području grada zbog nesigurnosti. Osim nesreća ovakvi auti često izazivaju zastoje, a nedavno se dogodilo da je robotski taksi tvrtke Cruise opet blokirao vozila hitne pomoći koja su krenula na intervenciju. Zbog tog problema, Cruise je bio prisiljen smanjiti svoju flotu na 50 automobila danju i 150 noću. Tako će se nastaviti sve dok američki DMV ne završi istragu incidenta.
Cruise je u odgovoru San Francisco Chronicleu poslanom e-poštom napomenuo: “Neprihvatljivo je da deseci tisuća Amerikanaca svake godine umiru u prometnim nesrećama. Kriza je to koja postaje sve gora. Cruise je ponosan što je prešao milijune milja u jednom od najsloženijih okruženja gradske vožnje s izvrsnim sigurnosnim rezultatima, a mi ćemo nastaviti raditi s NHTSA-om kako bismo ostvarili našu zajedničku misiju sigurnih cesta."
Tvrtke koje podupiru ovu tehnologiju tvrde da su autonomni auti daleko sigurniji od ljudskih vozača. Samo će vrijeme pokazati hoće li se to i dokazati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.