BMW i Toyota u budućnosti namjeravaju šire koristiti zajedničke komponente za automobile na vodik, a obećavaju da to ni na koji način neće utjecati na individualni karakter modela različitih marki
BMW već dugo eksperimentira s automobilima na vodik, ali još nije uspio niti jedan plasirati na tržište. Sada je objavljeno da će 2028. konačno svatko moći kupiti BMW na vodik, a kako bi postigla taj cilj, njemačka tvrtka proširuje suradnju s Toyota Motor Corporation.
BMW je razvijao automobile na vodik od kasnih 1970-ih, do prošlog desetljeća, a to su bili uglavnom automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem na vodik. Nakon toga se BMW u suradnji s Toyotom prebacio na razvoj modela s gorivim ćelijama.
U principu, prilično je iznenađujuće da se BMW sada okreče vodiku jer zbog slabo razvijene mreže vodikovih punionica, nekoliko serijskih modela koji su danas na tržištu (primjerice Toyota Mirai ) uživaju vrlo ograničenu potražnju. Štoviše, od prošle godine mreža vodikovih punionica u nizu zapadnih zemalja se ne širi, već se čak smanjuje, jer je skupo održavati takve postaje, a klijenata je izuzetno malo. Također, proizvodnja vodika na ekološki prihvatljiv način u industrijskim razmjerima skup je proces, a transport vodika od proizvođača do potrošača također je povezan s brojnim tehničkim poteškoćama. Općenito, vodik je još uvijek egzotičan proizvod. Unatoč tome, BMW se odlučio svoj prvi model na vodik izbaciti na tržište 2028. godine.
Iz BMW-ovog priopćenja za javnost jasno je da će njegovi prvi i sljedeći automobili na vodik namijenjeni širokoj prodaji biti samo inačice postojećih modela, odnosno da njemačka tvrtka neće razvijati zasebne karoserije i platforme za modele na vodik kao Toyota za Mirai. Sasvim je moguće da će prvorođenac biti BMW iX5 Hydrogen u karoseriji sljedeće generacije.
BMW i Toyota u budućnosti namjeravaju šire koristiti zajedničke komponente za automobile na vodik, a obećavaju da to ni na koji način neće utjecati na individualni karakter modela različitih marki, odnosno da neće biti klonova. Osim toga, BMW i Toyota namjeravaju zajednički razviti mrežu benzinskih postaja za vodik i promovirati ovu temu u vlastima različitih država.
Hyundai i Honda također danas aktivno razvijaju automobile na vodik. Hyundai od 2018. godine proizvodi vodikov crossover Nexo . Honda je u veljači ove godine predstavila vodikovu verziju crossovera Honda CR-V , ali za razliku od Hyundai Nexo i Toyote Mirai, ona neće biti dostupna u slobodnoj prodaji. Stellantis i Renault proizvode dostavna vozila na vodik u malim serijama. Dugoročno, vodik se smatra vrlo obećavajućim gorivom posebno za gospodarska vozila, kao i za vlakove, brodove i zrakoplove.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.