Premijera za europsku publiku održana je na salonu automobila u Münchenu, gdje je predstavljen električni SUV srednje klase EHS5
Kineski proizvođač automobila Hongqi, dosad gotovo nepoznat europskim kupcima, kreće u snažnu ekspanziju na stari kontinent. Brend čije ime znači "Crvena zastava" u domovini uživa status najluksuznijeg proizvođača, a prvi modeli bili su namijenjeni isključivo visokim državnim dužnosnicima. Danas Hongqi želi biti prepoznat kao globalna premium marka, a planovi su ambiciozni, do 2028. na tržište Europe lansirat će čak 15 novih električnih i hibridnih vozila te otvoriti više od 200 prodajnih salona.
Premijera za europsku publiku održana je na salonu automobila u Münchenu, gdje je predstavljen električni SUV srednje klase EHS5. Na prvi pogled automobil ne odskače od tipičnog dizajnerskog jezika brojnih kineskih konkurenata, ali straga donosi upečatljiv LED potpis. U tehničkom smislu, EHS5 koristi litij-ionsku bateriju od 85 kWh koja prema WLTP normi osigurava do 550 kilometara dosega, a brzo punjenje od 10 do 80 posto traje svega 20 minuta.
Hongqi zasad nije otkrio točne europske specifikacije, ali kineska verzija dostupna je u izvedbama sa 339 KS i stražnjim pogonom te 610 KS i pogonom na sve kotače, uz bateriju od 111 kWh. Za Europu se očekuju nešto skromnije brojke, prilagođene tržišnim standardima.
Kompanija već ima uporište u Norveškoj, Nizozemskoj i Poljskoj, no širenje na zapadna tržišta ključ je dugoročnog plana. Partnerstvo s drugim kineskim proizvođačem, Leapmotorom, osigurava im platformu za više budućih električnih modela, od kojih će prvi stići krajem 2026. godine.
Hongqi time ulazi u društvo agresivnih kineskih brendova poput BYD-a, Cheryja i Changana, koji već bilježe uspjehe na europskim cestama. Iako se skeptici pitaju može li marka s tako snažnim političkim konotacijama osvojiti europske kupce, planirani tempo rasta pokazuje da Kinezi misle ozbiljno.
Za europske proizvođače luksuznih i električnih vozila ovo je još jedna "crvena zastava" upozorenja, konkurencija s Dalekog istoka ne dolazi više samo s povoljnim cijenama, nego i s ambicijom da se nametne u samom vrhu ponude.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.