Zahvaljujući kombinaciji plina, hibridne tehnologije i 4x4 sposobnosti mogao bi se pokazati kao najracionalniji izbor za kupce koji žele niske troškove, dug doseg i pravu svestranost
Dacia nastavlja pomicati granice u klasi pristupačnih SUV-ova, a najnoviji primjer je svjetska premijera modela Duster Hybrid-G 150 4x4. Riječ je o prvom automobilu koji kombinira hibridni sustav s motorom kojeg pogoni plin i pogonom na sve kotače, što je rješenje koje trenutačno nema pandan na tržištu. Isti pogon dobit će i Dacia Bigster.
Središte sustava je 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac s 48V blagom hibridnom tehnologijom i snagom od 140 KS. Ovaj motor pokreće prednju osovinu, dok je straga ugrađen elektromotor od 31 KS. Ukupna snaga doseže 154 KS, a maksimalni okretni moment iznosi 230 Nm za benzinski i dodatnih 87 Nm za električni motor. Dodatna posebnost sustava je dvostupanjski mjenjač elektromotora s mogućnošću odvajanja stražnje osovine, što omogućuje idealnu kombinaciju učinkovitosti i voznih sposobnosti.
U praksi to znači da Duster može u prvom stupnju isporučiti mnogo električne snage i momenta pri niskim brzinama. primjerice na strmim usponima ili u blatu, dok u drugom stupnju elektromotor radi do 140 km/h, nudeći dodatnu snagu, regeneraciju energije kočenja i stabilnost. Kada nije potreban, stražnji motor se odvaja, čime se smanjuju otpor i potrošnja goriva.
Jednako važna komponenta je pogon na ukapljeni naftni plin (LPG). Sa zasebnim spremnikom od 50 litara za plin i 50 litara za benzin, ukupni doseg ovog Dustera u WLTP ciklusu iznosi impresivnih 1500 kilometara. Prema podacima Dacie, u LPG načinu rada prosječna potrošnja kreće se oko 7,1 do 7,2 litre, dok benzinski rad donosi prosjek od 5,5 do 5,6 litara. Rezultat su smanjeni troškovi vožnje, do 30 posto u odnosu na klasični blagi hibrid uz 20 grama manje emisije CO2 po kilometru.
Vozaču su na raspolaganju čak šest načina rada: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock i Hill Descent Control. To znači da Duster Hybrid-G 150 4x4 može podjednako uvjerljivo savladavati gradske ulice, snježne prijevoje i šumske putove, uz asistenciju modernih elektrificiranih rješenja.
Ovaj model stiže paralelno s obnovljenom paletom motora za Duster, u kojoj sada nalazimo Hybrid 155 s naprednijim benzinsko-električnim sklopom koji sada koristi 1,8-litreni benzinski motor (prije 1,6 litara). Tu je i blagi benzinski hibrid službenog naziva Mild Hybrid 140 s Millerovim ciklusom koji nasljeđuje Mild Hybrid 120, a snažnija je postala i klasična izvedba na plin Eco-G 120, koja je naslijedila dosadašnji Eco-G 100 . Svi motori zadovoljavaju najnoviju EU6e-bis normu.
Unutrašnjost Dustera je također diskretno modernizirana. Novi materijali i sjedala s lumbalnom potporom stvaraju ugodniju atmosferu, dok je u višim paketima opreme dostupan i adaptivni tempomat. Posebna Extreme linija nudi crne naplatke i druge estetske detalje, dok Journey paket donosi više tehnologije i sigurnosnih sustava.
Cijene Dustera s novim hibridnim pogonom zasad nisu objavljene. Osnovni Duster u Hrvatskoj starta od 18.990 eura (s popustom), a Bigster od 24.100 eura, te je jasno da će Hybrid-G 150 4x4 sigurno biti dosta skuplji, no zahvaljujući kombinaciji LPG-a, hibridne tehnologije i 4x4 sposobnosti mogao bi se pokazati kao najracionalniji izbor za kupce koji žele niske troškove, dug doseg i pravu svestranost.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.