Dizajnerski šef BMW-a, Hrvat Domagoj Đukec sada je otkrio kako je trebao izgledati nasljednik jedinstvenog i8 koji je razvijan pod internim imenom i16
BMW i8 bio je vrlo neobičan i poseban automobil za ovu njemačku marku. Kombinirao je upečatljiv i originalan dizajn sa snažnim plug-in hibridnim pogonom koji ej bio rezerviran samo za ovaj model. Automobil je trajao samo jednu generaciju, od 2014. do 2020., a nasljednika nije dobio. Dizajnerski šef BMW-a, Hrvat Domagoj Đukec sada je otkrio kako je trebao izgledati njegov nasljednik koji je razvijan pod internim imenom i16.
Đukec je bio zaslužan za dizajn ovog auta. Projekt je do sada bio tajan, a dosta nalikuje na koncept Vision M Next koji je predstavljen na konferenciji BMW NextGen u Münchenu 2019. godine i za kojeg se tada smatralo da je najava serijskog i8.
Vision M Next Concept zamišljen je uz četverocilindrični hibrid s ukupnom snagom sustava od 600 KS. Trebao je postići 100 km/h za 3,0 sekunde i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Sličan pogon bio je vjerojatno planiran i za ovaj i16.
Đukec je napomenuo da je dizajn i16 inspiriran legendarnim modelom M1 koji je proizveden u vrlo maloj seriji od 1978. do 1981. godine. Sličnosti s M1 se posebno mogu uočiti u stražnjem dijelu, gdje se nalaze ventilacijski otvori na staklu i oblici na blatobranima koji podsjećaju na bočne usisnike klasičnog sportskog automobila. Logotipi BMW-a lijevo i desno iznad stražnjih svjetala također podsjećaju na M1.
Proizvodni i16 je trebao imati plastičnu monokok strukturu ojačanu karbonskim vlaknima. Prema riječima Đukeca, projekt je imao loš tajming jer su poslovne komplikacije izazvane pandemijom koronavirusa 2020. godine natjerale BMW da prekine razvoj. Visok cijena razvoja i proizvodnje i niska potencijalna količina prodaje bili su glavni čimbenici ukidanja vozila.
Da je razvoj ovog auta nastavljen pojavio bi se na tržištu oko 2022. godine, samo dvije godine nakon što se i8 prestao proizvoditi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.