Početna Novosti 4827 pregleda

EU je ponovo potvrdila zabranu novih auta na fosilna goriva

FOTO: Igor Šoban/PIXSELL

Potvrđeno je da zabrana novih automobila koji ispuštaju CO2 od 2035 godine ostaje na stazi. Prije nego što se to dogodi, emisije će se morati smanjiti za 55 posto do kraja ovog desetljeća

Unatoč sporoj elektrifikaciji i odbijanju većine kupaca u Europi da prijeđu na struju Europska unija ne popušta i, kako stvari sada stoje, izgleda da će za 10 godina benzinci i dizelaši zaista nestati iz prodajnih salona. Posljednjih mjeseci pojavila se nada da će EU odustati od odluke kako bi pomogla svojoj pogođenoj autoindustriji, no do toga očito neće doći. 

Author: Canva foto: Canva

Ovog je tjedna Europska komisija, ponovno potvrdila svoju predanost kontroverznoj odluci. Potvrđeno je da zabrana novih automobila koji ispuštaju CO2 od 2035 godine ostaje na stazi. Prije nego što se to dogodi, emisije će se morati smanjiti za 55 posto do kraja ovog desetljeća.

LAKŠE SE DIŠE EU odgađa ciljeve za CO2: Proizvođači auta će dobiti još dvije godine

Međutim, Europska komisija planira dati proizvođačima automobila više vremena za postizanje nižih ciljeva CO2. Umjesto provedbe novih pravila 2025. godine, tvrtke sada imaju rok do 2027. za usklađivanje. Amandman omogućuje proizvođačima da ispune svoje ciljeve prosjekom emisija tijekom tri godine (2025. – 2027.), umjesto da se pridržavaju strogih godišnjih ograničenja već od ove godine. Također, neće biti od CO2 kazna za proizvođače već od ove godine. 

EU također planira pomoći proizvođačima automobila da ubrzaju elektrifikaciju podupiranjem proizvodnje baterija. Takozvani paket "Battery Booster" vrijedan 1,8 milijardi eura osigurat će izravna sredstva za poticanje europske proizvodnje baterijskih ćelija i komponenti. Dodatno će EU pojednostavit će pristup sirovinama. EU također ima za cilj ubrzati proces rafiniranja materijala za baterije i financirati razvoj nove tehnologije baterija kroz program vrijedan milijardu eura.

NOVI PLAN Spas za proizvođače? EU ulaže milijarde u europsku automobilsku industriju

Tehnički gledano, ova EU zabrana nije izravna zabrana motora s unutarnjim izgaranjem, budući da propis nalaže nultu emisiju CO2 umjesto da potpuno zabranjuje benzince i dizelaše. U teoriji, to ostavlja prostora za ugljično neutralna sintetička goriva i vodik. Međutim, malo je vjerojatno da će ove alternative postati dovoljno popularne i pristupačne u tako kratkom roku.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.