Početna Novosti 309 pregleda

EU mijenja plan? Zabrana benzinaca i dizelaša mogla bi biti poništena

FOTO: Canva

S obzirom na usporenu potražnju za električnim autima, mnogi proizvođači automobila već su ranije modificirali svoje ambiciozne ciljeve za električne automobile

Nakon što su mnoge automobilske tvrtke i vlade mnogih država kritizirale Europsku uniju zbog zabrane motora s unutarnjim izgaranjem, sada su i mnogi političari u Europskom parlamentu digli svoj glas protiv zabrane planirane za 2035. godinu. Najveća skupina u Europskom parlamentu, Europska pučka stranka (EPP), sada vrši pritisak na čelnike u Bruxellesu, a Reuters je vidio nacrt dokumenta u kojem se kaže da zabranu "treba poništiti".

UDARAC EU Pravno mišljenje: Zabrana benzinaca i dizelaša je nezakonita!

EPP želi da motor s unutarnjim izgaranjem ostane u automobilima i nakon sredine sljedećeg desetljeća. Osim toga, nacrt dokumenta napominje da bi proizvođačima trebalo dopustiti prodaju plug-in hibrida također nakon 2035. godine. S obzirom na usporenu potražnju za električnim autima, mnogi proizvođači automobila već su ranije modificirali svoje ambiciozne ciljeve za električne automobile.

Author: Canva foto: Canva

Savez stranaka desnog centra također poziva na odgodu strožih pravila o emisijama Euro 7 s 2025. na 2027. godinu kako bi se automobilske tvrtke zaštitile od kazni. Trenutni prosjek novih automobila u Europi od 115,1 g/km (na temelju WLTP ciklusa) trebao bi pasti za oko 19 posto na 93,6 g/km do 2025. godine. Za svaki gram koji je iznad ciljane flotne emisije, proizvođači bi morali platiti kaznu od 95 eura po vozilu. To bi proizvođače u idućoj godini moglo stajati milijarde eura. 

TKO JE U PRAVU? BMW: Zabrana benzinaca i dizelaša nije realna. Stellantis: Mi smo za zabranu

Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo procjenjuje da bi industrija samo sljedeće godine mogla platiti do 15 milijardi eura kazni. Međutim, šef BMW-a Oliver Zipse rekao je da se stroži ciljevi emisija u voznom parku ne bi trebali odgađati jer su proizvođači imali pet godina da se pripreme za strože propise. To je igra brojki jer se u osnovi svodi na to hoće li proizvođač vozila prodati dovoljno električnih modela da kompenzira emisije koje uzrokuju njegovi automobili koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.