Metodologija mjerenja CO2 iz ispuha protivna je europskom pravu i šteti učinkovitoj zaštiti okoliša i proizvođači vozila s unutarnjim izgaranjem, kao i proizvođači alternativnih goriva su u nepovoljnijem položaju
Je li planirano ukidanje motora s unutarnjim izgaranjem na fosilna goriva nezakonito? Prema važećim propisima EU-a, od 2035. neće se smjeti registrirati novi benzinski ili dizelski automboili. Ali novo pravno mišljenje sada izaziva sumnje.
Izvještaj je naručila njemačka udruga UNITI Bundesverband EnergieMittelstand e. V. koja predstavlja oko 90 posto energetskih tvrtki "srednje veličine" u Njemačkoj.
Izvješće se odnosi na takozvanu flotnu regulaciju CO2. Njime se regulira koliko CO2 proizvođač automobila može emitirati prosječno sa svojim vozilima registriranim u EU. Zbog gašenja motora s unutarnjim izgaranjem tih emisija od 2035. više neće biti.
U EU metodologiji mjerenja mjeri se samo CO2 koji izlazi iz ispušnih plinova. To znači da prema ovoj definiciji, električni automobili uopće ne emitiraju CO2 kao motori s unutarnjim izgaranjem. Ovakva metodologija mjerenja protivna je europskom pravu i šteti učinkovitoj zaštiti okoliša i proizvođači vozila s unutarnjim izgaranjem, kao i proizvođači alternativnih goriva su u nepovoljnijem položaju, stoji u izvješću.
Prema mišljenju u izvješću pristup mjerenja na ispušnoj cijevi treba zamijeniti "modernom metodologijom mjerenja" koja uzima u obzir emisije CO2 tijekom cijelog životnog ciklusa. Naime, i električni auti posredno emitiraju velike količine CO2 kroz njihovu proizvodnju i proizvodnju baterija te kroz proizvodnju električne energije s pomoću fosilnih goriva. Zbog toga, u nekim slučajevima, ako se vrlo malo voze čak mogu biti veći CO2 zagađivači od ekvivalenta s motorima na unutarnje izgaranje.
Novo izvješće također je eksplozivno jer bi kršenje trenutnih propisa o prosječnoj flotnoj emisiji CO2 moglo rezultirati milijardama eura kazni za proizvođače automobila. A to je vrlo vjerojatno ako se tržište električnih automobila nastavi ovako slabo razvijati i vrijednosti CO2 se ne mogu smanjiti. Izvješće pokazuje da Europska komisija nije nadležna za određivanje i naplatu kazni te zbog toga kazne nemaju pravni temelj. Udruga UNITI smatra da je postojeći sustav EU-ove regulacije CO2 u flotama ovim izvješćem uzdrman do temelja.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.