Prema nizu izvora, Mazda bi u određenim tržištima već 2026. mogla ugasiti postojeću Mazdu3, a ime bi nastavilo živjeti na potpuno drukčijoj osnovi, na kineskoj platformi partnera Changan
Mazda posljednjih godina ulaže sve resurse u unosnije SUV-ove sa šesterocilindričnim motorima i novu generaciju hibridnih i električnih platformi. No dok CX-60, CX-70 i CX-80 dobivaju pažnju, kompaktni dio ponude ostao je sa strane. Mazda3, nekoć bestseler marke, već neko vrijeme nema jasno definiran nastavak života, a scenariji koji se pojavljuju sugeriraju radikalne promjene.
Prema nizu izvora, Mazda bi u određenim tržištima već 2026. mogla ugasiti postojeću Mazdu3, a ime bi nastavilo živjeti na potpuno drukčijoj osnovi, na kineskoj platformi partnera Changan. Suradnja dviju kompanija već je rezultirala modelom 6e, koji je nedavno stigao i u Hrvatsku. Isti obrazac sada se nazire i za nasljednika trojke.
Signali koje je nemoguće ignorirati već su tu. Mazda je nedavno registrirala naziv Mazda3e u Europi, Velikoj Britaniji i Australiji, a Changan je predstavio novu limuzinu L06, vrlo izglednog "donora platforme". Ta bi arhitektura omogućila da buduća trojka po prvi put postane elektrificirana limuzina, dostupna kao električni model ili s range-extender pogonom.
Tehnika iz L06 djeluje konkretno. Verzija s produženim dosegom kombinira atmosferski 1,5-litreni motor s baterijom od 28 kWh i stražnjim elektromotorom od 255 KS. Doseg na struju iznosi do 180 kilometara, dok ukupna potrošnja goriva ostaje vrlo niska. Potpuno električna izvedba nudi 268 KS i baterije od 56 i 69 kWh, uz doseg do čak 670 kilometara. Za Mazdu3e to bi značilo snažan tehnološki iskorak, ali i definitivni prekid s filozofijom Skyactiva koja ju je desetljećima izdvajala od konkurencije.
Kabina bi, prema uzoru na 6e, postala digitalnija, raskošnija i tehnološki ambicioznija nego ikad prije. Očekuju se veliki zasloni, head-up projekcija sa sustavom proširene realnosti i sustavi autonomne vožnje razine 2.5, uključujući standardni Lidar. Dimenzije bi također skočile. Naime, L06 je dug 4830 milimetara, što je znatno više od sadašnje trojke i vrlo blizu staroj Mazdi 6. Time bi se riješio jedan od ključnih nedostataka, skučena ponuda prostora straga, no dimenzije bi bile daleko iznad onih koje su tipične za sadašnje kompakte. Dizajn bi ostao u okvirima Kodo filozofije, ali s novim proporcijama i drukčijim tehnološkim interpretacijama.
Ostaje, međutim, glavno pitanje? Hoće li Mazda doista prepustiti jedan od svojih najvažnijih modela kineskoj arhitekturi?Na službenoj razini, još ništa nije potvrđeno. No ako se prođe istim putem kao s modelom 6e, sljedeća Mazda3 mogla bi biti bitno drukčija od svega što je dosad nosilo to ime.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.