Početna Auto 372 pregleda

Vozili smo novu Mazdu 6e: Drugačiji nastavak jedne velike priče

FOTO: Dubravko Kolarić

Cijene u Hrvatskoj kreću od 43.500 do 47.050 eura, ovisno o pogonu i opremi - Takumi i Takumi Plus. Obje verzije opreme su iznimno bogate

Nakon više od dva desetljeća i tri generacije, Mazda 6 potpuno je promijenila jedno od najvažnijih poglavlja povijesti ove marke. Benzinski i dizelski motori otišli su u mirovinu, a njihovo mjesto zauzela je struja. Nova Mazda 6e, koja je jučer predstavljena u okolici Zagreba, nije tek elektrificirana verzija poznatog modela, to je potpuno novi automobil, koji spaja tradicionalnu Mazdinu estetiku s potpuno novom tehnologijom i obiljem novih rješanja kakvih u Mazdi do sada još nismo vidjeli.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Već na prvi pogled jasno je da se Mazda nije odrekla svoje dizajnerske filozofije Kodo. Duga silueta s linijama koje podsjećaju na coupe, prozori bez okvira i savršeno izbalansirane proporcije čine 6e jednim od najelegantnijih električnih automobila današnjice. Dugačka je 492 cm, široka 189 cm, s međuosovinskim razmakom od 290 cm, dovoljno da se pozitivno istakne u društvu Tesle Model 3, VW-a ID.7 ili Hyundaija Ioniqa 6. Agresivan dizajn i diskretni detalji poput kvaka u ravnini karoserije i malog spojlera koji se automatski podiže pri 90 km/h ili na pritisak "tipke" daju mu dozu sportskog šarma bez pretjerivanja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost donosi potpuni zaokret u odnosu na dosadašnje Mazde. Fizičke tipke gotovo su nestale, a dominira 14,6-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir koji podržava glasovno upravljanje u upravljanje pokretima. Ispred vozača su, digitalni instrumenti od 10,2 inča i head-up zaslon od 50 inča s proširenom stvarnošću.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No tu dolazimo i do prve kritike, dojam je da su instrumenti nekako previše mali i malo nepregledni. Infotainment sustav prilično je kompleksan, iako logičan nakon navikavanja. Podsjeća na Teslin po količini opcija i digitalnom pristupu. No mnogima će biti teško probaviti da je Mazda ovdje odustala od tipki i svog poznatog rotacijskog kontrolera, koji je bio jednostavnije, više "user friendly" rješenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S druge strane, gotovo svaki drugi detalj kabine promišljeno je izveden. Materijali su vrhunski koža, "antilop" tkanina i brušeni aluminij, a završna obrada besprijekorna. Tek ponegdje u donjem dijelu kabine mogu se pronaći tvrđe plastike.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostora ima u izobilju, a putnici straga dobivaju i vlastiti zaslon za upravljanje klimom i sjenilima. Prtljažnik je relativno malen i vrlo plitak za limuzinu ove većine te prima između od 465 do 1074 (preklopljena sjadala).

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Stvari donekle spašavaju peta vrata koja Mazda 6 u prošloj generaciji nije imala te dodatni prednji prtljažnik od 77 litara sprijeda koji je vrlo dubok i iskoristiv.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pod karoserijom se krije posve nova električna platforma sa stražnjim pogonom, što Mazdu 6e čini jednim od rijetkih modela u klasi koji zadržavaju klasični raspored masa, gotovo idealnih 50:50. Kupci mogu birati između dvije baterije: LFP kapaciteta 68,8 kWh (66 kWh neto) i NMC od 80 kWh (75 kWh neto). Prva omogućuje do 479 km dosega (WLTP), puni se snagom do 165 kW, odnosno 10–80 posto za 24 minute. Snažnija verzija ima doseg do 552 km, ali osjetno slabije punjenje od 90 kW (47 minuta), što realno eliminira prednost njene velićine. Mazda je ovdje punjenje usporila kako bi zaštitila bateriju, za koju očekuje makislano do 3000 ciklusa punjenja. S druge strane za manju LPF bateriju koja se čini kao bolja opcija, predviđaju maksimalno do 7000 ciklusa punjenja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zanimljivo, manja baterija ima napredno mikrovalno grijanje i toplinsku pumpu, dok Long Range verzija koristi samo toplinsku pumpu. Obje nude Vehicle-to-Load funkciju do 3,3 kW, što znači da Mazda 6e može napajati električne uređaje, od laptopa do kamp opreme poput električnog roštilja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Neobično, verzija s manjom betrijom je uvjerljvija i po snazi i ubrzanjima. Naime, ima električni motor sa 258 KS i okretnim momentom od 320 Nm što joj osigurava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,6 sekundi. Verzija s većom baterijom ima 245 KS i 320 Nm. brzanje od 0 do 100 km/h nešto je lošije i iznosi 7,8 sekundi. Maksimalna brzina obje verzije je 175 km/h.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na prvim vožnjama u okolici Zagreba Mazda 6e Long Range se pokazao onakvim kako biste i očekivali od električne Mazde: mirna, uravnotežena i precizna, ali sada i mekša, više orijentirana na udobnost nego prijašnje sportski nastrojene Mazde. Ovjes djeluje iznimno profinjeno, dok stražnji pogon unosi dašak dinamike i lakoće u zavojima. Upravljač je nešto manje izravan nego prije, ali zato pruža dovoljno prirodan osjećaj.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijene u Hrvatskoj kreću od 43.500 do 47.050 eura, ovisno o pogonu i opremi - Takumi i Takumi Plus. Obje verzije opreme su iznimno bogate. Već serijski nude 19-colne naplatke, Sony audio sustav s 14 zvučnika, grijana i ventilirana sjedala, panoramski krov i 360° kameru.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.