Ford Focus, nekoć jedan od najprodavanijih kompaktnih modela u Europi hvaljen za svoju za dinamiku u vožnji, kvalitetu i sigurnost, uskoro odlazi u muzej
Nakon gotovo tri desetljeća neprekidne proizvodnje, Ford Focus uskoro postaje dio povijesti. Prema informacijama njemačkog Saarländischer Rundfunka, posljednji primjerak sići će s proizvodne trake u Saarlouisu tijekom sljedećih dana. Završni automobil bit će predan gradskom muzeju kao simbol završetka jedne od najdužih i najznačajnijih priča u njemačkoj automobilskoj povijesti.
Kako je potvrdio predsjednik radničkog vijeća Markus Thal, u završnoj fazi još se kompletira posljednjih stotinjak vozila. Nakon toga će se proizvodna linija definitivno ugasiti tijekom idućeg tjedna. Time se okončava proizvodnja modela koji se tijekom četiri generacije prometnuo u jedan od najvažnijih Fordovih europskih modela.
Tvornica Saarlouis je od 1970. proizvela gotovo 16 milijuna automobila, od prvog Escorta do aktualnog Focusa. Desetljećima je zapošljavala tisuće radnika, a posljednjih godina broj se stabilizirao na oko 2700 zaposlenih. Nakon gašenja proizvodnje, otprilike tisuću njih ostat će u novoj fazi pogona koji se preusmjerava na proizvodnju rezervnih dijelova. U dijelovima hala već je počela demontaža, kako bi od prosinca započela transformacija u moderni kompleks za proizvodnju dijelova.
Povijest tvornice usko je vezana uz gospodarsku sliku regije. Nakon urušavanja rudarske industrije u Saarlandu šezdesetih godina, savezna i lokalna politika potaknule su industrijsku diversifikaciju. Ford je 1966. započeo gradnju kompleksa na prostoru nekadašnjeg vojnog aerodroma, a već 1970. počela je serijska proizvodnja.
Posljednje desetljeće donijelo je niz signala da se priča približava kraju. Već 2019. smanjen je broj smjena, a 2022. Ford je odlučio buduće električne modele premjestiti u tvornicu u Valenciji. Time je sudbina Saarlouisa ostala visjeti u zraku, sve do dogovora s IG Metallom početkom 2024., kojim je zajamčeno dugoročno zadržavanje dijela radnika i osigurana tranzicija ostatka zaposlenih.
Sada je taj završni trenutak uistinu stigao. Ford Focus, nekoć jedan od najprodavanijih kompaktnih modela u Europi hvaljen za svoju za dinamiku u vožnji, kvalitetu i sigurnost, uskoro odlazi u muzej.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.