Financijski direktor Porschea Lutz Meschke je na svjetskoj premijeri Macana dao do znanja da budućnost motora s unutarnjim izgaranjem možda i nije tako mračna kao što mnogi misle
Zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u cijeloj EU, kojom bi se zabranili svi benzinci i dizelaši od 2035. godine (osim ako ih ne mogu pokretati e-goriva), već je dugo najvažnija tema među ljubiteljima automobila i ali i proizvođačima u Europi. Zabrana je usvojena u Europskom parlamentu u veljači 2023., no rasprave o njoj se nastavljaju i izgleda da bi se od nje možda moglo i odustati. Samo ovog tjedna nekoliko je medija izvijestilo da konzervativna Europska pučka stranka u Europskom parlamentu planira poništiti zabranu nakon ovogodišnjih europskih izbora.
Hoće li do toga doći, ostaje za vidjeti, no u posljednje je vrijeme postalo očito da europska automobilska električna tranzicija ne napreduje tako brzo kako su političari očekivali i da se sve više građana EU protivi ovakvoj "automobilskoj zelenoj agendi" u EU. Iako su europski proizvođači skoro "sve karte bacili na električne aute" jasno je da su i oni svjesni problema i da razmišljaju o mogućim scenarijima u budućnosti.
Financijski direktor Porschea Lutz Meschke je na svjetskoj premijeri Macana dao do znanja da budućnost motora s unutarnjim izgaranjem možda i nije tako mračna kao što mnogi misle. U intervjuu za Automotive News Europe, Meschke je rekao: "Trenutno se vodi mnogo rasprava oko kraja motora s unutarnjim izgaranjem. Mislim da bi to moglo biti odgođeno."
To će vjerojatno uvelike ovisiti o kretanju prodaje električnih auta i razvoju elektroenergetske infrastrukture. U većini europskih država je infrastruktura još uvijek daleko od prikladne za masovno korištenje električnih auta.
Samom Porscheu ne ide uopće loše kada je u pitanju prodaja električnih auta i još uvijek su optimistički ono toga. Porsche predviđa da će više od 80 posto automobila prodanih diljem svijeta biti električni do 2030. godine.
Porsche je ovog tjedna predstavio potpuno električni Macan, a njegov prethodnik s motorima na unutarnje izgaranje bit će ukinut u EU ove godine. Porsche bi ga vjerojatno nastavio prodavati jer interesa još ima, no to neće moći zbog EU birokracije, odnosno nadolazećih propisa o kibernetičkoj sigurnosti. Macanova platforma neobično je stara i zapravo dolazi od prvog Audija Q5 i auto se stoga ne može prilagoditi tim propisima bez ogromnih troškova što se ne isplati za model koji je star deset godina. Međutim, na drugim tržištima, poput SAD-a, Macan će se do daljnjega i dalje nuditi s benzinskim motorima. Porsche kaže da se automobil više neće redizajnirati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.