Tvrtka je bila prisiljena obustaviti rad u tvornicama u Velikoj Britaniji, Indiji, Brazilu i Slovačkoj te od kolovoza do danas nije proizvela ni jedan auto!
Britanski Jaguar Land Rover našao se u ogromnim problemima nakon velikog kibernetičkog napada koji je paralizirao proizvodnju na više kontinenata. Tvrtka, koja već neko vrijeme prolazi kroz bolnu transformaciju svoje marke Jaguar, bila je prisiljena obustaviti rad u tvornicama u Velikoj Britaniji, Indiji, Brazilu i Slovačkoj te od kolovoza nije proizvela ni jedan auto. Posljedica je veliki zastoj isporuka i rizik da ne može podmiriti obveze prema dobavljačima.
Kako bi premostio krizu, JLR je dogovorio kredit vrijedan 1,7 milijardi eura, odnosno gotovo dvije milijarde s uračunatim troškovima, uz snažnu podršku britanske vlade koja je odlučila stati jamstvom iza posrnulog proizvođača. Kredit će se otplaćivati kroz razdoblje od pet godina, a država ga obrazlaže očuvanjem desetaka tisuća radnih mjesta koja izravno i neizravno ovise o ovoj automobilskoj grupaciji.
Situacija dolazi u trenutku kada JLR ionako prolazi kroz duboku promjenu strategije. Jaguar se već dvije godine nalazi u svojevrsnoj tranzicijskoj praznini, marka je prestala proizvoditi skoro sve modele i čeka lansiranje nove generacije potpuno električnih vozila, planirane za 2026 godinu. To je razdoblje praznog hoda koje je oslabilo imidž brenda i dodatno otežalo financijsku situaciju. Land Rover, s druge strane, još uvijek ima snažnu potražnju zahvaljujući modelima Defender, Range Rover i Discovery, no taj dio poslovanja sada je jako pogođen je zastojima u proizvodnji.
Kibernetički napad, koji je onesposobio informatičke sustave u tvornicama i logističkim centrima, pokazao se kao kap koja je prelila čašu. Tvrtka procjenjuje da će proizvodnja započeti 1. listopada, no povratak na pune kapacitete mogao bi potrajati mjesecima. Analitičari upozoravaju da JLR ovim kreditom kupuje vrijeme, ali da će dugoročno morati dokazati kako je sposoban provesti transformaciju Jaguara i zadržati privlačnost Land Rovera u premium SUV segmentu koji postaje sve konkurentniji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.