Početna Novosti 128 pregleda

Imaju plan: Porsche ne želi da ručni mjenjač nestane...

FOTO: Porsche

Michael Rösler, direktor linije modela 911, otkrio je da Porsche “razmatra sve mogućnosti kako bi kupcima i dalje mogao ponuditi ručni mjenjač”.

U eri elektrifikacije i hibridnih pogona, ručni mjenjač sve češće izgleda kao relikt prošlosti. No Porsche i dalje ozbiljno razmatra kako ga zadržati na životu. Trenutno postoje samo dvije izvedbe 911-ice koje se nude s ručnim mjenjačem, osnovni Carrera T i ultimativni GT3. Iako je tržište za ove mjenjače iznimno malo, unutar tvrtke se razmišlja o širenju ponude kroz specijalne serije.

Michael Rösler, direktor linije modela 911,  otkrio je u razgovoru za britaniski magazin Evo da Porsche “razmatra sve mogućnosti kako bi kupcima i dalje mogao ponuditi ručni mjenjač”. Upravo je on bio zaslužan za to da Carrera T dobije ručni mjenjač, nakon što je postalo jasno da će ostatak Carrere ući u eru isključivo PDK mjenjača s dvostrukom spojkom. U Europi je interes bio jedva 2 do 3 posto, no u SAD-u je gotovo polovica kupaca prošle generacije GTS-a odabrala manuali mjenjač,– što je bio dovoljno snažan signal.

RABLJENI S AUTOMATIKOM SAVJETUJEMO Što je bolje: Ručni li automatski mjenjač?

Nažalost, novi hibridni pogon u GTS-u nije kompatibilan s ručnim mjenjačem. Zato je Carrera T osmišljena upravo za entuzijaste kojima GT3 nije opcija, ali žele pravi vozački doživljaj. Mjenjač je prilagođen tako da ima precizniji osjećaj sličan onome u GT3, a izbačena je i nepotrebna sedma brzina.

Problem ostaje globalna potražnja. Niska prodaja stvara poteškoće i dobavljačima, koji moraju isporučivati dijelove za mali broj vozila. Rösler je zato naznačio da bi rješenje mogle biti posebne serije, poput onih koje je Porsche imao pri kraju generacije 991, primjerice Speedster. “Imali smo mnogo ideja koje nismo uspjeli realizirati, pa je pitanje i duljine životnog ciklusa modela”, rekao je.

TEHNOLOGIJA Zašto klasični automatski mjenjači sve više nestaju

Uspjesi modela poput 911 Sport Classic, Dakar i najnovijeg S/T pokazuju da postoji prostor za entuzijaste spremne platiti više za ekskluzivnu kombinaciju, uključujući i ručni mjenjač. Glasine da Porsche testira GT3 kabriolete sugeriraju da bi uskoro mogao stići novi Speedster u stilu prethodnika, koji je imao GT3 tehniku.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.