Atmosferski četverocilindraš ima obujam 2,5 litara i ta činjenica zaista danas nevjerojatno zvuči kao osnovna motorizacija automobila kompaktne klase
Prije samo nekoliko dana Mazda je najavila da ukida 2,0-litreni motor u malom MX-5. Sada odlaze i dvolitarski motori iz Mazde 3 i CX-30, no ne zbog downsizinga već upsizinga. Novi motor ima osjetno veći obujam i veći okretni moment nego prije.
Mazda cijelu stvar naziva "rightsizing". Mnogima se već jako svidio nevjerojatno štedljivi veliki 3,3-litreni redni šestocilindrični dizelaš koji se ugrađuje u veliki CX-60. Sada istim smjerom ide novi e-Skyactiv G140. Atmosferski četverocilindraš ima obujam 2,5 litara i ta činjenica zaista danas nevjerojatno zvuči kao osnovna motorizacija automobila kompaktne klase gdje mnogi konkurenti za to koriste trocilindraše s više nego upola manjim obujmom. Novi motor sa 140 KS zamjenjuje dosadašnje benzinske motore od 122 i 150 KS. Maksimalni okretni moment iznosi 238 Nm.
Prema Mazdi, novi motor omogućuje znatno više okretnog momenta u nižim i srednjim rasponima vrtnje, što je važno za svakodnevnu vožnju. Maksimalna vrijednost sada je postignuta pri 3300 o/min, 700 okretaja manje nego na dosadašnjim motorima. WLTP potrošnja je ovisno o modelu 5,8 do 6,0 litara.
Deaktivacija cilindra, koja gasi dva cilindra pri niskim opterećenjima motora putem varijabilne kontrole otvaranja usisnih ventila, također je namijenjena smanjenju potrošnje. Snaga se prenosi ili putem ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa ili putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.
Za modelsku godinu 2025., Mazda 3 i CX-30 će dobiti još nekoliko nadogradnji. Infotainmentom se sada može standardno upravljati glasom putem Alexe, a tu su i Alexa funkcije kao što su glazbene aplikacije, informacije o vremenskoj prognozi, vijesti, kupovina na Amazonu ili upravljanje pametnim kućnim uređajima. Standardna je i nova navigacija s online ažuriranjem karte i prometnim informacijama u stvarnom vremenu.
Novi e-Skyactiv G 140 još nije stigao u Hrvatsku, no u Njemačkoj se već pojavio u konfiguratorima za Mazdu 3 i Mazdu CX-30 koje s njim stoje od 28.140, odnosno od 28.940 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.