Ruski proizvođači nemaju dovoljno sirovina, a posebno sofisticiranih dijelova da bi proizvodili dovoljno automobila za jedno od najvećih tržišta na svijetu
Gotovo godinu dana nakon što je Rusija napala Ukrajinu, proizvodnja ali i tržište automobila u Rusiji je u totalnom kolapsu. Nema automobila, nema kupaca, a ni novca kratak je sažetak onoga što se događa u najvećoj državi na svijetu.
Ubrzo nakon početka rata u Ukrajini većina stranih proizvođača se povukla iz Rusije, tvornice su zatvorene ili prodane u bescjenje, a domaći ruski proizvođači nemaju dovoljno sirovina, a posebno sofisticiranih dijelova da bi proizvodili dovoljno automobila za jedno od najvećih tržišta na svijetu. Također, pritisnuti brigom zbog rata ali i smanjenjem kupovne moći, sve se manje kupaca odlučuje za nabavu novog auta. Podaci o prodaji su poražavajući.
Udruženje europskih poduzeća (AEB) otkrilo je da je u Rusiji tijekom siječnja prodano ukupno 32.499 vozila. To je pad od 63,1 posto u odnosu na 91.662 vozila koja su prodana diljem zemlje u siječnju prošle godine, neposredno prije invazije. To je još gore od prošlogodišnjeg pada koji je iznosio 58,8 posto.
Ruska automobilska industrija je osakaćena zapadnim sankcijama u proteklih 12 mjeseci. Ukupno je prošle godine u Rusiji proizvedeno 450.000 osobnih automobila. To predstavlja pad od 67 posto u odnosu na 2021. i bila je to najniža brojka od raspada Sovjetskog Saveza 1991. godine. Uvoz iz Kine koji je s manje od 10 posto narastao na više od 30 posto malo poboljšava statistike, no nikako ne može nadoknaditi ono što su Rusi izgubili.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.