Rusija je u srijedu pokrenula proizvodnju automobila marke Moskvič, iako novi Moskvič više nema nikakve veze sa starim
Dvadeset godina nakon što je proizveden posljednji Moskvič, Rusija je opet pokrenula proizvodnju marke automobila koja je na našim i ruskim prostorima u prošlom stoljeću imala kultni status.
Moskvič je godinama bio na gasu kao izuzetno robustan, neuništiv auto koji je u stanju izdržati velike napore. Mnogi se još dobro sjećaju rečenice iz legendarnog filma "Balkanski špijun": "Koja su to kola bolja od Moskviča?" No Moskvič je imao iste probleme kao i svi ruski auti: korozija, loša kvaliteta izrade, velika potrošnja gorive, nepouzdanost. Zbog toga je i prije 20 godina otišao u povijest.
No sada se Moskvič vrača u velikom stilu. Rusija je u srijedu pokrenula proizvodnju automobila marke Moskvič, iako novi Moskvič više nema nikakve veze sa starim. Rusi su iskoristili tvornicu iz koje se na zbog napada na Ukrajinu povukao Renault i u njoj počeli sklapati Moskvich 3, SUV koji je zapravo potpuna kopija kineskog modela JAC Sehol X4. Rusi su u nedostatku svojih rješenja i tehnologije kupili licencu i patente od Kineza te auto preimenovali u Moskvič. Dakle, radi se zapravo o kineskom automobilu koji se samo sklapa u Rusiji pod novim imenom.
Na Rusi u svom stilu ne žele otkriti potpunu istinu. Maksim Klijušin, voditelj tvornice rekao je za Reuters da su za novi auto "koristili JAC-ov dizajn, tehnološka rješenja i dijelove iz Kine". No odbio je potvrditi da su Kinezi u partnerskom odnosu s njihovom tvornicom. "Kamaz nam je vanjski partner i imamo još jednog partnera iz druge države s kojim radimo. ne želimo imenovati tog partnera", rekao je Klijušin.
Na premijeri automobila potvrđeno je da će Moskvich 3 imati ABS sustav Kaio dio serijske opreme. Po tome će barem biti bolji od Lade koja je taj sustav morala izbaciti iz svojih vozila jer ga nije mogla nabaviti sa zapada zbog sankcija.
Ipak, od novog Moskviča se za sada ne očekuje previše. Ove će godine proizvesti samo 600 primjeraka te će biti kap u moru ukupne količine automobila koje Rusija treba. Zbog sankcija automobilska industrija im je na koljenima, uvoza sa zapada više nema te će ove godine prvi puta u novijoj ruskoj povijesti broj prodanih novih automobila pasti ispod milijun primjeraka. Krajnji cilj za novi Moskvič je 100.000 automobila godišnje što je mnogo manje od kapaciteta tvornice koju je Renault za 1 rublju prepustio Moskvi (uz opciju otkupa u idućih šest godina). Iz nje je ranije godišnje izlazilo 200 do 300 tisuća Renaulta.
Automobil će se početi prodavati tijekom prosinca, a cijena još nije objavljena.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
bibi
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.