Izdržao je više od 7 desetljeća, no europska birokracija se naposljetku pokazala prevelikom preprekom
Jedno od najpoznatijih kultnih talijanskih vozila nakon više od sedam desetljeća proizvodnje nestaje s europskog tržišta. Piaggio Ape se kroz svoju povijest uspio uspješno nositi s mnogo naprednijom i modernijom konkurencijom, no europska birokracija se naposljetku pokazala prevelikom preprekom.
Serija transportera na tri kotača došla je na tržište godinu dana nakon Vespe kako bi pomogla pri obnovi i motorizaciji Italije nakon Drugog svjetskog rata. Originalni Ape iz 1947. bio je zapravo Vespa s tri kotača, otvorenim teretnim prostorom i nosivošću od 200 kilograma. Trokolica dugačka 2,5 metara je ispod sjedala imala Vespin motor od 125 cm3.
Malo poboljšani Ape B s motorom od 150 cm3 je došao na tržište 1953. Ovaj model se proizvodio smanjim izmjenama do 1956. godine. Iste godine pojavio se i Ape C, prvi model sa zatvorenom kabinom.
Godine 1969. predstavljen je Ape 50. Napravljen je za transport manjih tereta a mogao je prevoziti samo 200 kilograma, Ape 50 je bio prvi model iz serije Ape koji pripada kategoriji mopeda. Godine 1971. predstavljen je Ape Car koji je imao relativno udobnu kabinu, motor od 218,9 ccm i 550 kg nosivosti.
Do nedavno se europska ponuda Apea sastojala od modela Ape 50 s benzinskim motorom od 49,8 cm3 i većeg Ape TM/Classic koji je bio dostupan s benzinskim motorom od 218 cm3 ili dizelskim motorom od 422 cm3.
No europska priča za Ape sada završava. Nakon 76 godina proizvodnja u Italiji se gasi i seli se u Indiju gdje će se model nastaviti proizvoditi isključivo za indijsko i afričko tržište. Prodaja u Europi će prestati Ovdje će se preseliti proizvodnja nakon 76 godina u Italiji. Zbog novih, strožih propisa o emisijama i sigurnosti iz Europske unije, Ape će se sada proizvoditi zbog novih, strožih propisa o emisijama i sigurnosti iz Europske unije.
Kako dalje javlja ANSA, odluka je proteklih dana priopćena sindikatima koji nisu iznenađeni ovom objavom. "Ape je dvotaktni Euro 4, ideja o dvotaktnom Euro 5 je komplicirana stvar od s tehničke točke gledišta. Bilo bi potrebno "promijeniti motor, ali to više ne bi bio Ape", citira se Angelo Capone, tajnik FIOM-a u Pisi.
Ape već dugo nije službeno dostupan u Hrvatskoj, a u Italiji se još kratko nudi samo Ape 50 po cijenama od 7.140 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.