Početna Novosti 88 pregleda

Kraj za Toyotu Supru: Legendarni sportski kupe opet odlazi u povijest

FOTO: Toyota

Toyota već najavljuje nasljednika. Prema neslužbenim informacijama, novi sportski automobil mogao bi nastaviti "krvnu liniju" Lexusa LFA, što znači povratak ekstremnijim performansama i ekskluzivnosti.

Nakon više od pet godina na tržištu, Toyota je službeno potvrdila ono što se već duže vremena nagađalo – proizvodnja aktualne GR Supre završit će u ožujku 2026. godine. Japanski proizvođač time zatvara poglavlje koje je u automobilskom svijetu nosilo gotovo mitski status.

Kada se 2019. godine, nakon dvadesetogodišnje pauze, pojavila peta generacija Supre, ljubitelji sportskih automobila dočekali su je s uzbuđenjem, ali i dozom skepticizma. Naime, nova Supra nastala je u suradnji s BMW-om, dijeleći platformu, pogonske sklopove i dio tehnologije s modelom Z4. Oba su automobila izlazila iz tvornice Magna Steyr u austrijskom Grazu.

Author: Toyota foto: Toyota

Unatoč srodstvu s njemačkim roadsterom, Supra je zadržala prepoznatljiv karakter: dugi nos, kratki stražnji kraj i pogon na stražnje kotače. U Europi i Japanu nudila se s dvolitrenim četverocilindrašem i moćnijim trolitrenim rednim šesterocilindrašem, dok je kasnije stigla i verzija s ručnim mjenjačem kao odgovor na kritike purista.

SKUPE I RIJETKE Stižu zadnje Toyote Supre. Prodavat će ih putem lutrije

Toyota je krajem 2024. predstavila i Final Edition, oproštajnu izvedbu s posebnim aerodinamičnim dodacima, Akrapovičevim ispušnim sustavom, ojačanim kočnicama i motorom koji razvija 435 KS i 570 Nm. Proizvest će se svega 300 primjeraka za Europu i Japan.

Iako je sada potvrđen kraj aktualnog modela, Toyota već najavljuje nasljednika, ali prema neslužbenim informacijama, novi sportski automobil mogao bi nastaviti "krvnu liniju" Lexusa LFA, što znači povratak ekstremnijim performansama i ekskluzivnosti odnonso mnogo većoj cijeni. 

Author: Toyota foto: Toyota

Supra će se, dakle, uskoro oprostiti od proizvodnih traka, ali vjerojatno ne i od automobilske povijesti. Ako išta, povratak iz 2019. dokazao je da emocija i brzina još uvijek mogu postojati, pa makar i uz pomoć BMW-ovih gena.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.