Autoindustrija je definitivno uzela maha s razvojem i proizvodnjom električnih automobila, a jednoga proizvođača novi trend nije uspio skrenuti s puta jer je odlučio ustrajati u razvoju i unapređenju konvencionalnih motora s unutarnjim izgaranjem.
Mazdini aktualni motori SkyActiv poznati su po ekonomičnosti i dinamičnosti, a nova generacija motora SkyActiv-X, s kontrolom kompresije i paljenja smjese, omogućava sagorijevanje više smjese te se tako na kotače isporučuje 30 posto više snage, s istom količinom goriva. Ovi motori kombiniraju najbolje od obje koncepcije motora: ekonomičnost i efikasnosti dizelskih motora i emisiju ispušnih plinova benzinskih motora.
Japanski proizvođač vjeruje kako može povećati efikasnost motora SkyActiv-3 do 56 posto, što je blizu maksimalne teoretske efikasnosti benzinskoga motora. "Ako to postignemo, smanjit ćemo emisiju CO2 za četvrtinu, što će naše automobile s motorima SkyActiv-3 učiniti efikasnim kao što su i električni automobili, po načelu "well-to-wheel" (zagađivanje okoliša u ukupnome životnom ciklusu, od proizvodnje pa do zbrinjavanja na otpadu, na kraju radnoga vijeka)" rekao je Mitsuo Hitomi iz Mazde.
Hitomi nije objasnio kako je moguće napraviti takav motor s izuzetno visokom učinkovitošću, a 56 posto efikasnosti čini se kao gotovo nemoguća misija. Mazdini motori SkyActiv-X naći će se u prodaji tek 2019. godine, pa je najizglednije kako nova tehnologija SkyActiv-3 dolazi na tržište tek sredinom 2020. godine. Unatoč trendu nagloga rasta i rasprostranjenosti električnih vozila, benzinski motori će na tržištu biti prisutni još mnogo godina, a Mazda je jedan on nekoliko proizvođača koji ustraju u unapređivanju takvih motora. Ako Mazda postigne i pola zadanoga cilja, motori SkyActiv-3 će biti daleko najekonomičniji i najefikasniji na tržištu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.