Sve promjene trebale bi doći s redizajnom C-klase 2026., a već godinu kasnije sličan tretman očekuje se i za GLC 63
Kad je Mercedes-AMG prije dvije godine predstavio novu generaciju C63, automobilski svijet ostao je zatečen. Kultni model, koji je desetljećima bio sinonim za V8 grmljavinu, dobio je tek dvolitreni četverocilindraš uz hibridnu tehnologiju. Na papiru, brojke su bile impresivne, više od 680 KS i brutalne performanse, ali tržište je reklo svoje. Popusti na novim modelima, kakvi se rijetko viđaju u AMG svijetu, jasno su pokazali da kupci nisu spremni platiti premium cijenu za automobil kojem nedostaje zvuk i karizma osam cilindara. Čak su i visoki dužnosnici Mercedesa priznali da je marka "izgubila dio kupaca".
No u Affalterbachu očito slušaju kritike. Mathias Geisen, član Uprave za prodaju i marketing, u razgovoru za britanski Auto Express dao je naslutiti da bi C63 mogao dobiti veći motor. Povratak V8-ice ipak nije na stolu, no sve više se spominje ugradnja rednog šesterocilindraša. Taj motor, poznat pod kodom M256M, već se koristi u modelima poput CLE 53 i čak u Aston Martinu DBX, a u ovoj AMG-ovoj interpretaciji mogao bi značiti novi početak za razočarane ljubitelje.
Ono što ostaje nejasno jest kako će se automobil zvati. Dio izvora tvrdi da bi novi model mogao nositi oznaku C53, dok drugi vjeruju da će se zadržati kultno ime C63, ali uz hibridni sustav i šest cilindara. Odluka nije samo tehnička nego i marketinška. Oznaka C63 nosi težinu i povijest, dok bi C53 mogao sugerirati pozicioniranje niže u hijerarhiji, uz vjerojatno povoljniju cijenu.
Sve promjene trebale bi doći s redizajnom C-klase 2026., a već godinu kasnije sličan tretman očekuje se i za GLC 63. Time Mercedes-AMG jasno pokazuje da ne namjerava odustati od ovog segmenta, unatoč recentnim neuspjesima i strožim emisijskim pravilima koja zahtijevaju barem neku razinu elektrifikacije.
Razlog za promjenu je, naravno, i šira njemačka konkurencija. BMW je već potvrdio da će iduća generacija M3, planirana za 2028., i dalje koristiti redni šestcilindraš, i to paralelno s električnom izvedbom. Audi, pak, priprema novi RS5 koji će također imati šest cilindara, u kombinaciji s plug-in hibridnim sustavom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.