Početna Novosti 96 pregleda

Nova Astra ima svjetla IntelliLux s LED matricom

LED SVJETLA
Vidi galeriju 1/2
Nova Astra ima svjetla IntelliLux s LED matricom Nova Astra ima svjetla IntelliLux s LED matricom

Nova generacija Opel Astre sa svjetlom IntelliLux s LED matricom – donosi trostruke prednosti: svjetlije, dugotrajnije i učinkovitije. I prije predstavljanja Opel je zaprimio već 30.000 narudžbi nove Astre

Pametni sustav svjetala budućnosti premijerno je predstavljen s novom generacijom Opel Astre na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (od 17. do 27. rujna 2015.). S novom će Astrom revolucionarno svjetlo IntelliLux s posve LED matricom koje omogućuje vožnju s dugim svjetlima koja ne zasljepljuju prvi put biti dostupna u kompaktnoj klasi, čineći tako vrhunsku tehnologiju svjetala dostupnom dosad najvećoj publici. Nakon predstavljanja biksenonskih prilagodljivih svjetala s trenutno aktualnom generacijom Astre Opel ponovno svojim sljedećim kompaktnim prodajnim hitom preuzima pionirsku ulogu u tehnologijama svjetala. „Demokratiziramo tehnologiju čineći inovacije cjenovno pristupačnima i uvodeći ih u vozila iz masovne proizvodnje. Naše novo svjetlo s LED matricom IntelliLux savršen je primjer. Uvođenjem ove tehnologije svjetala u klasu kompaktnih vozila Opel postaje prvi proizvođač automobila koji u tom segmentu nudi ovaj visokoučinkoviti i visokoperformansni sustav svjetala. Naša integracija LED tehnologije nudi izvanredne noćne performanse, povećavajući sigurnost vozača i svih oko njega“, rekao je Charlie Klein, potpredsjednik inženjerskog odjela za vozila u Opelu.

Svjetla IntelliLux s LED matricom omogućuje vožnju s dugim svjetlima koja ne zasljepljuju prvi put su dostupna u kompaktnoj klasi.

Nakon što su već učinili biksenonska prilagodljiva svjetla cjenovno pristupačnijima i dostupnima u gotovo svim modelima uključujući aktualnu Astru (ona je s tim sustavom prodana u više od 200 000 primjeraka), inženjeri iz Opelova međunarodnog  tehničkog razvojnog centra u Rüsselsheimu usmjerili su svoje resurse u razvoj, poboljšavanje i fino ugađanje sustava svjetala nove generacije. Nakon godina pripreme Opelova su nova patentirana posve LED svjetla IntelliLux spremna za integraciju u proizvodnju. Dosad je ta vrsta sustava bila rezervirana za skupa vozila iz luksuzne klase. Opel će ga uvesti u novu generaciju Astri uz premijerno predstavljanje u rujnu na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila (IAA-u) u Frankfurtu. Sve je to moguće zahvaljujući pametnim rješenjima i najnovijoj generaciji LED-ica koje nude blještavo osvjetljenje nalik na dnevno svjetlo.

Istraživanje pokazuje da prilikom vožnje brzinom od 80 km/h vozači opažaju predmete uz rub ceste otprilike 30 do 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima.

Novi sustav s LED matricom sastoji se od 16 LED segmenata – osam sa svake strane vozila – i on automatski i neprestano prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa raznim prometnim situacijama. U tom procesu sustav surađuje s prednjom kamerom Opel Eye koja, primjerice, otkriva prisutnost drugih vozila u pokretu pa se pojedinačni LED segmenti koji bi zaslijepili vozače koji dolaze u susret automatski isključuju i uključuju. Čim vozilo napusti urbano okruženje, duga se svjetla automatski uključuju i ostaju uključena. To omogućuje znatno povećanje sigurnosti, što potvrđuje i istraživanje koje je provelo Tehničko sveučilište u Darmstadtu i europska inicijativa LightSightSafety. Istraživanje pokazuje da prilikom vožnje brzinom od 80 km/h vozači opažaju predmete uz rub ceste otprilike 30 – 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima. To znači da imaju oko 1,5 sekunde više vremena da reagiraju, primjerice kad životinje nenadano prelaze cestu.

LED SVJETLA | Author: OPEL foto: OPEL

No neće zbog toga profitirati samo vozači Astre – premda sami uživaju u izvrsnim svjetlosnim uvjetima i vidljivosti, ne zasljepljuju druge sudionike u prometu. Kad kamera otkrije izvore svjetla koji dolaze od prometala iz suprotnog ili istog smjera, pojedinačne se LED-ice u odgovarajućim zonama deaktiviraju i time jednostavno „izrezuju“ područje oko vozila, dok ostatak ceste i okolnog dijela ostaje vrlo dobro osvijetljen. Uz tu razinu preciznosti i prilagodljivosti svjetla s LED matricom podižu tu tehnologiju na novu razinu. Opelovi inženjeri za svjetla nisu učinili ovaj pametan posve LED sustav samo cjenovno pristupačnim, nego su ga podigli i na novu razinu pametnog funkcioniranja. Budući da se neće svi kupci Astre odlučiti za ugrađeni navigacijski sustav, sustav svjetala mora moći sam prepoznati nalazi li se vozilo, primjerice, u urbanom okruženju ili na autocesti. Sustav IntelliLux kod Astre bit će prvi svjetlosni sustav s matricom koji se stalno optimizira u jednom automobilu iz serijske proizvodnje, a koji nije povezan s navigacijskim sustavom. Osim brojnih varijacija uzoraka dugih i kratkih svjetala, LED-ice sustava IntelliLux omogućuju i poseban način rada za autocestu koji dodatno povećava sigurnost prilikom noćne vožnje. A posebna funkcija svjetala dobrodošlice čini ulaženje u Astru i izlaženje iz nje udobnijima u noći.

Nova generacija Opel Astre sa svjetlom IntelliLux s LED matricom – donosi trostruke prednosti: svjetlije, dugotrajnije i učinkovitije

Visoka učinkovitost svjetla s LED matricom donosi dodatnu sigurnost i udobnost. Ne samo da sustav osvjetljuje okolinu jače od uobičajenih sustava svjetala, nego ima i znatno dulji vijek trajanja od prednjih svjetala s halogenim ili ksenonskim žaruljama. Još jedna prednost je da u prednjem svjetlu više nisu nužni mehanički pokreti – pojedinačni LED segmenti uključuju se i isključuju ovisno o situaciji, što također pridonosi trajnosti koja znatno nadmašuje životni vijek automobila. I na kraju, no ne i manje važno, novi sustav svjetala znatno je usrećio i dizajnere. Prije je veličina kućišta prednjih svjetala ovisila uglavnom o najskupljoj tehnologiji koju su štitila, no sada osnovna žarulja određuje vidljivi dio prednjeg svjetla. Zahvaljujući malim LED-icama koje se koriste u matrici, u budućnosti će se svjetla moći dizajnirati profinjenije i preciznije. Stoga su mehaničke, komplicirane kontrolne jedinice koje zahtijevaju puno prostora i optički predimenzionirana kućišta zastarjele.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.