BMW priprema novu generaciju modela X5 s radikalno proširenom pogonskom paletom. Uz benzin, dizel, plug-in hibrid i potpuno električni pogon, njemačka marka uskoro će ponuditi i – vodik. Dok su gotovo svi ostali proizvođači odustali od razvoja vodikovih pogona, BMW ustraje i planira 2028. lansirati X5 s gorivim ćelijama.
Bit će to prvi serijski BMW s vodikovim pogonom, temeljen na petoj generaciji modela X5, koji će nositi dizajnerski potpis "Neue Klasse". Iako će verzija na vodik biti dostupna samo u državama s razvijenom infrastrukturom za punjenje, BMW ju ne vidi kao eksperiment, već kao stvaran, iako nišni, dodatak ponudi.
Nova generacija vodikovog pogona razvijena je u suradnji s Toyotom, dugogodišnjim partnerom na ovom polju. Već su se kroz testnu flotu iX5 Hydrogen iskušavale druge generacije sustava, ali ona treća, spremna za proizvodnju, donosi brojne novosti.
Pogon sada zauzima 25 posto manje prostora, ima veću gustoću snage i manju potrošnju energije. Inženjerski je dovoljno fleksibilan da se bez velikih prilagodbi uklopi u arhitekturu budućih modela. Time BMW pokazuje da vodik vidi kao dugoročnu opciju, a ne tek kao tehnički kuriozitet. Serijska proizvodnja gorivih ćelija započet će 2028. u tvornici u Steyru, u Austriji. BMW već testira prototipove u sjedištu u Münchenu.
Peta generacija X5, koja će debitirati s ovom inovacijom, nosit će jasne elemente "Neue Klasse" dizajnerskog jezika, uključujući prepoznatljive proporcije, panoramski infotainment zaslon koji se proteže ispod vjetrobranskog stakla, te interijer u potpunosti prilagođen digitalnom dobu.
Vodik kao pogon još je uvijek na margini automobilske industrije, no BMW ga pozicionira kao alternativu za kupce koji ne žele električni automobil, ali svejedno žele voziti lokalno bez emisija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.