Dovoljna je jedna jedina sekunda nepažnje, a korištenje mobitela u prometu čovjeka uspori za dvije i pol sekunde u reakcijama
Najmanje se svaka treća prometna nesreća na cestama može spriječiti! Dovoljno je da se sudionici u prometu suzdrže korištenja mobitela za volanom, na biciklu ili motociklu, pa i onda kada kao pješaci prelaze prometnice. Dovoljna je jedna jedina sekunda nepažnje, a korištenje mobitela u prometu čovjeka uspori za dvije i pol sekunde u reakcijama. Ta je distrakcija ravna onoj koju ima osoba kad je pod utjecajem alkohola od jednog promila.
Danas je, 2. travnja, Dan bez mobitela u prometu. Obilježava se već osmu godinu uzastopno kampanjama koje se provode tijekom cijele godine u cilju osvješćivanja o opasnostima korištenja mobitela u prometu i mijenjanja opasnih navika i ponašanja.
Projektu je nositelj Hrvatska udruga menadžera sigurnosti, a sufinanciran je od strane Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa. Aktivnosti u kampanjama podupiru Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Grad Zagreb i Fakultet prometnih znanosti Zagreb.
Noseća je poruka kampanje: „Svaki dan bez mobitela u prometu je dobar dan!", jer mobitel je treći ubojica na cesti što dokazuju sve dosadašnje crne statistike.
Prema podacima koje unazad deset godina sustavno provode američko i britansko Nacionalno vijeće za sigurnost, korištenje mobitela tijekom vožnje svake godine dovodi do najmanje 1,6 milijuna nesreća. U bilo kojem trenutku dana otprilike 660 tisuća vozača koristiti svoj smartphone za volanom. U Hrvatskoj situacija nije nimalo drukčija, prema policijskim statistikama kontrole vozača i njihova korištenja mobitela na godišnjoj razini uhvati se više od 50 tisuća prekršitelja.
Prema istraživanju koje je provedeno u okviru kampanje Dan bez mobitela u prometu, u Hrvatskoj tijekom vožnje u rukama mobilni telefon koristi 73 posto vozača, na biciklu 21,4 posto biciklista, a na pješačkim prijelazima prometnica 65,5 posto pješaka.
Vozači koji po mobitelu tijekom vožnje tipkaju poruke ili pretražuju po ekranu reagiraju tri puta sporije od vozača koji nemaju mobilni uređaj u rukama za volanom. To su sekunde u kojima se dogodi nesreća koja je bez distrakcije mobilnog uređaja mogla biti izbjegnuta. Zbog usporene reakcija vozača s mobitelom u vožnji na bilo koju od prepreka ili događaja na cesti vozilo je pri brzini od 50 km/h bez kontrole čak 70 metara! To je dužina čak 12 pješačkih prijelaza.
Dan bez mobitela u prometu obilježavamo 2. travnja, na datum koji je uistinu u svijetu bio i posljednji datum bez mobitela u prometu. Prvi poziv mobilnim uređajem uspostavljen je, naime, 3. travnja 1973., kad je s ulica Manhattana u New Yorku to uspjelo američkom inženjeru kompanije Motorola Martinu Cooperu s njegova prvog prototipa uređaja mobilnog telefona. Cooper je nazvao kolegu konkurentske kompanije AT&T Joela Engela čime je taj poziv ušao u povijest mobilnih komunikacija, a telekomunikacijska industrija počela doživljavati procvat i do danas nezaustavljivi rast. Telekomunikacijska je revolucija potpuno promijenila ne samo načine komunikacija u cijelom svijetu nego i na svim razinama utjecala na svakodnevni život svih. Jedna od najizraženijih negativnih posljedica (uz brojne pozitivne) je korištenje mobilnog telefona, danas je to smartphone, u prometu, bez obzira jesu li sudionici u prometu vozači, pješaci, motociklisti, romobilisti ili biciklisti.
Kampanja Dan bez mobitela u prometu provodi se tijekom cijele godine raznim edukativnim aktivnostima i akcijama u suradnji s policijom na prometnicama. Završnica kampanje je već tradicionalna konferencija „Mi i naši gadgeti u prometu“, na kojoj se okupe stručnjaci prometne industrije i sigurnosti. Ove godine bit će organizirana ne temu sigurnosti u prometu u odnosu na korištenje mobitela od strane profesionalnih vozača velikih vozila. Na konferenciji će se otvoriti tema korporativnih politika u prometnoj sigurnosti, donošenja planova i dokumenata o ulaganjima u prometnu sigurnost njihovih vozača i vozila, s posebnim naglaskom na edukacije vozača između ostalog i o korištenju mobilnih telefona i drugih komunikacijskih uređaja u vozilima tijekom obavljanja posla.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.