Tri puta viša naknada za parkiranje primjenjivat će se na modele s benzinskim i dizelskim motorima i hibridne modele mase veće od 1,6 tona i na električne modele mase dvije tone i više
Stanovnici Pariza izglasali su u nedjelju na referendumu utrostručenje naknada za parkiranje za velika vozila poput SUV-ova zbog ekoloških i sigurnosnih razloga. Pitanje na referendumu bilo je:" treba li naknade na javnim parkiralištima utrostručiti za velika vozila?. Tri puta veća naknada znači da bi sat parkiranja u središtu Pariza koštao 18 eura umjesto sadašnjih 6 eura, au predgrađima 12 eura umjesto sadašnjih 4 eura.
Viša naknada primjenjivat će se na modele s benzinskim i dizelskim motorima i hibridne modele mase veće od 1,6 tona i na električne modele mase dvije tone i više što znači da su posebno pogođeni veliki SUV-ovi.
Prema konačnim neslužbenim rezultatima glasovanju je pristupilo tek nešto manje od šest posto onih s pravom glasa u Parizu. Oko 54,5 posto glasovalo je za povećanje cijena parkiranja, a oko 45,5 posto bilo je protiv poskupljenja. Argument grada u korist viših naknada za terenska vozila je taj da teška vozila povećavaju zagađenje, zauzimaju puno javnog prostora i ugrožavaju sigurnost na cestama. Viša naknada za velika vozila ograničila bi smetnje koje uzrokuju, rekli su iz grada.
"Ovo bi glasovanje trebalo biti poruka proizvođačima automobila. Njihova potraga za profitom, koja se sastoji od namjerne prodaje sve većih i skupljih vozila, ugrožava ekološku promjenu", poručili su iz grada Pariza.
Skuplja naknada primjenjivala bi se na turiste i posjetitelje, no stanovnici, obrtnici i službe za održavanje mogu podnijeti zahtjev za izuzeće koje bi moglo biti prihvaćeno ako za posjedovanje velikog auta postoje opravdani razlozi.. Promjena cijena ne bi obuhvatila privatna parkirališta.
Gradska bitka s velikim vozilima započela je novom prometnom politikom koju su prije nekoliko godina donijeli socijalistička gradonačelnica Anne Hidalgo i njezina klimatski osviještena gradska vlada. Na temelju podataka o registraciji, nove naknade bi se primjenjivale na gotovo 900.000 automobila u pariškoj regiji. Veće naknade za velika vozila također se planiraju u Lyonu, Bordeauxu i Grenobleu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.