Potražnja je slaba, a mnoge tvrtke vrlo nevoljko zapošljavaju osoblje i zapravo mnogo više planiraju otpuštanja
Raspoloženje tvrtki koje sudjeluju u njemačkoj automobilskoj industriji postaje sve tmurnije zbog slabe prodaje, visokih troškova, masovnih otpuštanja i žestoke konkurencije, posebice kineskih marki električnih automobila. Prema vodećem njemačkom institutu za ekonomska istraživanja Ifo, raspoloženje je sada jednako loše kao što je bilo na vrhuncu pandemije korone.
Slaba potražnja posebno čini raspoloženje u tvrtkama negativnim, tvrde stručnjaci ovog instituta. Iako pristižu nove narudžbe, one nisu ni približno dovoljne da iskoriste sve kapacitete tvornica. Osim toga, mnoge tvrtke vrlo nevoljko zapošljavaju osoblje i zapravo mnogo više planiraju otpuštanja. Veliki njemački dobavljači automobila poput Continentala, Boscha i Schaefflera već su najavili da otpuštaju tisuće radnika kako bi smanjili troškove.
Volkswagenu također prijeti veliki gubitak radnih mjesta zbog mogućeg zatvaranja tvornica u vlastitoj zemlji, što bi bilo prvi put da se zatvaraju njemačke tvornice u povijesti ove automobilske kompanije. U ponedjeljak su u Volkswagenovim tvornicama održani veliki štrajkovi upozorenja.
Slabost u automobilskom sektoru također uzrokuje probleme u cijeloj njemačkoj industriji, gdje je došlo do naglog pada aktivnosti. Agencija za kreditni rejting i istraživač tržišta S&P Global nazvao je stanje u njemačkoj industriji 'turobnim' u izvješću u ponedjeljak.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.