Početna Novosti 6019 pregleda

Planirate kupiti auto na struju? Još više poticaja bit će u 2019.

Električni automobil

Sljedeće godine Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost će osigurati više novca za kupnju električnih i ekoloških vozila, a poziv će objaviti u prvome kvartalu. Ove je godine natječaj trajao samo dan i pol, zbog velikog interesa

Električni automobili u Rusiji | Author: The Moscow Times foto: The Moscow Times

Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Dubravko Ponoš potvrdio je u petak, na konferenciji Ride2 taksi prijevoznika, kako će i u sljedećoj godini osigurati sredstva da bi se nastavilo s poticajima za kupnju ekoloških, odnosno električnih vozila. Rekao je kako je trenutno u Fondu 'izvrsna financijska situacija' te bi i u sljedećoj godini trebao biti održiv rast financiranja. Javni poziv za sufinanciranje nabave ekoloških vozila za građanstvo i tvrtke objavit će u prvome kvartalu, no još nije preciziran datum. Ponoš je rekao da bi Fond za to trebao imati od 10 do 15 posto više sredstava, no to bi moglo biti još i više, osigura li i dodatno financiranje iz EU-a.

Električna vozila | Author: Mary Turner/Pixsell/Reuters foto: Mary Turner/Pixsell/Reuters

Za građanstvo je ove godine na raspolaganju bilo 12 milijuna kuna, odnosno dovoljno novca za oko 150 automobila. Prema tome, u sljedećoj bi se godini moglo računati na poticaje za oko 170 vozila. Naravno, u svemu tome ulogu će igrati cijena i ponuda vozila na tržištu u vrijeme pokretanja natječaja. Inače, ove godine Fond je morao zbog navale na poticaje nakon samo dan i pol zatvoriti natječaj za građanstvo. U travnju je, u tome kratkom razdolju, zaprimljeno više od 1000 zahtjeva za kupnju vozila. Poticaji za nabavu električnih bicikala, električnih skutera, motocikala i četverocikala na struju, plug–in hibridnih automobila te električnih automobila ove godine iznosili su od 5 do 80 tisuća kuna.

Električna vozila | Author: Dusko Jaramaz/PIXSELL foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Govoreći o poticajima i okretanju prema ekološkim vozilima, Ponoš je istaknuo kako ne možemo strane koncepte jednostavno kopirati već ih moramo prilagoditi našemu tržištu, jer treba voditi računa o okolini u kojoj radimo, kako živimo, ali i koje su naše mogućnosti. Dodao je i kako će sljedeće godini ići i subvencija električnih punionica, koje su iznimno važan element u cijeloj priči o električnim automobilima. Tako je i Alen Leverić iz Hrvatskih cesta istaknuo kako se vidi u zahtjevima za otvaranje novih benzinskih postaja sve veći broj električnih punionica te da uskoro neće biti problem putovati iz mjesta u mjesto automobilom na struju. 

Električna vozila | Author: Slavko Midzor/PIXSELL foto: Slavko Midzor/PIXSELL

Inače, upravo je u petak i Hrvatski Telekom objavio kako je postavio osmu brzu e-punionicu u Hrvatskoj i to na nedavno otvorenoj benzinskoj postaji Rox u Zagrebu. Ovo je prva punionica na benzinskim postajama ROX, punjenje vozila na njoj traje oko 20 minuta, a korištenje je potpuno digitalizirano i dostupno u svakome trenutku. Projekt gradnje "Sveobuhvatne mreže koridora s brzim punjenjem u jugoistočnoj Europi" sufinanciran je u okviru EU programa Connecting Europe Facility (CEF ili Instrument za povezivanje Europe), a omogućit će razvoj zelenih koridora e-mobilnosti na području središnje i jugoistočne Europe, što je dio širega globalnog projekta za povezivanje država s područja jugoistočne Europe.

Električna vozila | Author: Zarko BasicPIXSELL foto: Zarko BasicPIXSELL

Svrha projekta je osigurati vrhunsku uslugu punjenja, kako za domaće korisnike električnih vozila tako i za sve veći broj turista koji na odmor u Hrvatsku dolaze električnim vozilima. Osim samoga postavljanja, vlasnicima lokacija koji se odluče otvoriti e-punionicu Hrvatski Telekom pomaže i u dobivanju sredstava iz EU fondova. Projektom se planira otvoriti čak 69 brzih i 4 ultrabrze e-punionice na 31 lokaciji na koridorima kroz Hrvatsku i Rumunjsku. Projekt će trajati do kraja 2020. godine, a ukupna je njegova vrijednost 4,3 milijuna eura.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.